2022-11-11, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swedishmetropol
Ok men Göteborgs kommun är inte staden Göteborg, hur svårt kan det vara
Sorry där har jag fel, det är visst samma sak
Citera
2022-11-11, 16:14
Medlem
Citat:
Ok men Göteborgs kommun är inte staden Göteborg, hur svårt kan det vara

Jo det är exakt vad det är. Precis som Stockholms kommun är staden Stockholm. Ska du bo i radhus finns det inga sådana på Avenyn eller på Strandvägen i Sthlm.

Men om du ska bo så nära city det absolut går får du självklart betala för den lyxen. Det är ju inte på något sätt öht en nödvändighet utan en ren lyx. Precis som det är lyx att köra Tesla
Citera
2022-11-11, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flanders
Jo det är exakt vad det är. Precis som Stockholms kommun är staden Stockholm. Ska du bo i radhus finns det inga sådana på Avenyn eller på Strandvägen i Sthlm.

Men om du ska bo så nära city det absolut går får du självklart betala för den lyxen. Det är ju inte på något sätt öht en nödvändighet utan en ren lyx. Precis som det är lyx att köra Tesla

Där har du dock fel, Majoriteten av de radhus du hittade ligger i Sveriges värsta utanförskapsområden, skulle inte kalla det normalt att betala för att bo där. De är inte ens rimliga alternativ i min värld. Men visst det kanske är en sorts lyx.
Senast redigerad av Swedishmetropol 2022-11-11 kl. 16:19. Anledning: Fel
Citera
2022-11-11, 16:19
Medlem
Citat:
https://www.hemnet.se/bostad/radhus-4rum-balsta-habo-kommun-furuhallsvagen-14-19110135

Radhus 30 pendeltåg från T-centralen. Går nog att få för under 2 msek.

Det är 4.6km att cykla eller åka till ett tåg som tar 42 minuter till centralen. Just nu tar det dig en timme om du cyklar till pendeltåget innan du är på centralen. Det blir ju minst 2,5h pendling per dag om man inte jobbar precis vid centralstationen.
Senast redigerad av trickget 2022-11-11 kl. 16:22.
Citera
2022-11-11, 16:21
Medlem
Citat:
Där har du dock fel, Majoriteten av de radhus du hittade ligger i Sveriges värsta utanförskapsområden, skulle inte kalla det normalt att betala för att bo där. De är inte ens rimliga alternativ i min värld. Men visst det kanske är en sorts lyx.

Finns flera i Kortedala. Knappast ett av Sveriges värsta områden. Sen finns som sagt i flertal väldigt billiga i tex Kungsbacka med mera.

Men du vill bo i de bästa områdena men betala noll för det. Förstår att det är en svår ekvation. Precis som när du erbjuder Teslahandlaren Daciapengar
Citera
2022-11-11, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickget
Det är 4.6km att cykla eller åka till ett tåg som tar 42 minuter till centralen. Just nu tar det dig en timme om du cyklar till pendeltåget innan du är på centralen. Det blir ju minst 2,5h pendling per dag om man inte jobbar precis vid centralstationen.

Just det du vill slippa pendla OCH betala noll. Ja det är en svår ekvation om man jobbar i city.
Citera
2022-11-11, 16:25
Medlem
Citat:
Finns flera i Kortedala. Knappast ett av Sveriges värsta områden. Sen finns som sagt i flertal väldigt billiga i tex Kungsbacka med mera.

Men du vill bo i de bästa områdena men betala noll för det. Förstår att det är en svår ekvation. Precis som när du erbjuder Teslahandlaren Daciapengar

Ok jag ger mig, jag vill helt enkelt inte boi ett kasst område dock kräver jag inte centrala Göteborg för det, jag struntar i avenyn
Citera
2022-11-11, 16:27
Medlem
Citat:
Just det du vill slippa pendla OCH betala noll. Ja det är en svår ekvation om man jobbar i city.

Hoppas du inte får hösnuva av alla halmngubbar.

Min poäng var att boendet inte alls var lätt pendlat. Som du försökte insinuera. Som vanligt klarar du inte att ta in information.

Det är så tröttsamt att du alltid överdriver. I dina exempel.
Senast redigerad av trickget 2022-11-11 kl. 16:29.
Citera
2022-11-11, 16:28
Medlem
Citat:
Ok jag ger mig, jag vill helt enkelt inte boi ett kasst område dock kräver jag inte centrala Göteborg för det, jag struntar i avenyn

Exakt du vill bo i ett av Göteborgs bästa områden i hus. Du vill INTE behöva pendla 30 min. Men du vill INTE betala.

Lycka till!
Citera
2022-11-11, 16:28
Medlem
Citat:
Mats O Sundqvist resonerade så under finanskrisen. Han trodde att allt var lungt så länge han kunde täcka räntekostnaderna. Tyvärr gick det inte så bra för honom när krisen infann sig.
Blir nog många svenskar som hamnar i samma situation tyvärr
Citera
2022-11-11, 16:29
Medlem
Citat:
Hoppas du inte får hösnuva av alla halmngubbar.

Min poän gvar att boendet inte alls var lätt pendlat. Som du försökte insinuera. Som vanligt klarar du inte att ta in information.

Det är så tröttsamt att du alltid överdriver.

Lätt och lätt. Har du bil och jobbar norr om stan är du förmodligen på jobbet på under 30 min. Jobbar du söder om stan finns liknande områden där.

Men som vanligt ska det bos i hus Täby, Enskede eller Bromma men betala någon miljon för det. Annars är det "systemfel"
Citera
2022-11-11, 16:30
Medlem
Citat:

Det har aldrig varit lyx fram tills för bara dryga 10 år sedan.
Tycker du att det var för billigt inom tullarna 2004 t e x?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in