2022-11-11, 15:47
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Enligt Dr Christoffer Rahm, som forskar på pedofiler, så är autism och ADHD vanligare hos pedofiler än folk i övrigt.
Vid andra grova våldsbrott så är det inte ovanligt att GM har olika psykiatriska diagnoser, NPF, missbruk osv.
Det kan vara så att pedofiler med andra diagnoser, missbruk och/eller lägre intelligens har lättare för att gå över gränsen och orsaka skada.
En pedofil som fungerar normalt i övrigt kanske har lättare att hålla sej i skinnet.
Större risk de utsätts för pedofiler, vilket kan göra dem till pedofiler.
Citera
2022-11-11, 15:49
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas2022
Som vanligt yrar du och missförstår fullständigt. Problemet är att JK vill skicka det till din bostadsadress. Dom godkänner inte en e-post. Precis som högskolorna dom kräver bostadsadress också. Uppger man då sin bostadsadress då blir den en offentlig handling.
Jag läste fel.

JK får dock inte kräva en bostadsadress eller någons identitet för att ta del av allmän handling.
Citera
2022-11-11, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag läste fel.

JK får dock inte kräva en bostadsadress eller någons identitet för att ta del av allmän handling.
Det känner jag inte till. Men det kanske stämmer. Men har stött på fenomenet flera gånger.
Citera
2022-11-11, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen

Autistiska personer kan i viss mån börja härma beteenden utan att riktigt förstå dem så det kanske är så att de kan bli pedofiler. Men i övrigt så är det inte belagt att utsatta utsätter barn för samma sak som de själva blivit utsatta för. Snarare är de mer aktsamma och försiktiga för att situationen är otäck för dem. Minnen å så.
Citera
2022-11-11, 15:56
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ja, barn/unga som har svårigheter av olika slag blir lättare offer för en pedofil/hebefil.
Citera
2022-11-11, 16:00
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Det känner jag inte till. Men det kanske stämmer. Men har stött på fenomenet flera gånger.
Många myndigheter (eller snarare personal på) gör det, men man har rätt att vara anonym när man vill ta del av allmän handling.
Innan e-post så åkte man ner till domstolen hämtade sitt material - men numer brukar det ske över e-post.

Jag kollade JK de hade e-tjänst, men det kostar pengar - vilket såklart blir knepigt med anonymiteten för jag gissar att de inte tar kontanter.

TF
Kapitel 2

18 § En myndighet får inte på grund av att någon begär att få ta del av en allmän handling efterforska vem denne är eller vilket syfte han eller hon har med sin begäran i större utsträckning än vad som behövs för att myndigheten ska kunna pröva om det finns hinder mot att handlingen lämnas ut. Lag (2018:1801).

Edit
Handlingar som skannas in
För handlingar som skannas in tas avgift ut om beställningen omfattar tio sidor eller mer. De första nio sidorna är gratis, den tionde sidan kostar 50 kronor och varje sida därutöver kostar 2 kronor.

Handlingar som finns tillgängliga elektroniskt
Nio filer är gratis. Tio filer kostar 50 kr och varje fil därutöver 2 kr styck.

https://www.jk.se/ta-del-av-allmaenna-handlingar-avgifter/
Senast redigerad av micro113 2022-11-11 kl. 16:03.
Citera
2022-11-11, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Många myndigheter (eller snarare personal på) gör det, men man har rätt att vara anonym när man vill ta del av allmän handling.
Innan e-post så åkte man ner till domstolen hämtade sitt material - men numer brukar det ske över e-post.

Jag kollade JK de hade e-tjänst, men det kostar pengar - vilket såklart blir knepigt med anonymiteten för jag gissar att de inte tar kontanter.

TF
Kapitel 2

18 § En myndighet får inte på grund av att någon begär att få ta del av en allmän handling efterforska vem denne är eller vilket syfte han eller hon har med sin begäran i större utsträckning än vad som behövs för att myndigheten ska kunna pröva om det finns hinder mot att handlingen lämnas ut. Lag (2018:1801).

Edit
Handlingar som skannas in
För handlingar som skannas in tas avgift ut om beställningen omfattar tio sidor eller mer. De första nio sidorna är gratis, den tionde sidan kostar 50 kronor och varje sida därutöver kostar 2 kronor.

Handlingar som finns tillgängliga elektroniskt
Nio filer är gratis. Tio filer kostar 50 kr och varje fil därutöver 2 kr styck.

https://www.jk.se/ta-del-av-allmaenna-handlingar-avgifter/
Nu kanske du förstår varför jag överlät till någon annan att begära ut dokumenten.
Citera
2022-11-11, 17:20
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Autistiska personer kan i viss mån börja härma beteenden utan att riktigt förstå dem så det kanske är så att de kan bli pedofiler. Men i övrigt så är det inte belagt att utsatta utsätter barn för samma sak som de själva blivit utsatta för. Snarare är de mer aktsamma och försiktiga för att situationen är otäck för dem. Minnen å så.
Vid obearbetad PTSD förstår inte hjärnan vad som hänt, utsätter personen för situationer som skulle kunna ge en förklaring för hjärnan. Ständiga upprepningar.
Citera
2022-11-11, 17:40
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Nu kanske du förstår varför jag överlät till någon annan att begära ut dokumenten.
Ja får man inte behålla sin anonymitet så förstår jag det. I de sammanhangen vill man själv välja hur öppen man skall vara -- och jag personligen vill inte bli registrerad och sökbar för några dokument.
Citera
2022-11-11, 17:45
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Vid obearbetad PTSD förstår inte hjärnan vad som hänt, utsätter personen för situationer som skulle kunna ge en förklaring för hjärnan. Ständiga upprepningar.
Men det forskningen visar är att barn som utsatts för sexuella övergrepp har en liten förhöjd risk att själva begå sexuella övergrepp
Barn som utsätts för våld, vanvård och andra grova övergrepp eller kränkningar på sin person har däremot en större förhöjd risk för att utsätta både barn och vuxna för sexuellt våld och sexuella övergrepp..
I många undersökningar utgår man ifrån amerikanska undersökningar som säger att sexuellt utsatta barn ofta växer upp och begår sexualbrott. Det brott som då avses är prostitution och liknande självskadebeteende.
Den ständiga upprepningen är således självskadan - och det har vi ju också dokumenterat i svenska undersökningar - att sexuellt utsatta barn ofta utvecklar ett självskadebeteende.
Senast redigerad av micro113 2022-11-11 kl. 17:49.
Citera
2022-11-11, 17:54
Medlem
Citat:

Men vad hjärnan gör är ju att återupprepa traumat med sig själv som offret.
Citera
2022-11-11, 17:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Sjukt agerat av Dumpen, men Swishintäkterna börjar väl att sina och då måste det fram en ny Freakshow till varje pris.

Antar att denna sista gäddan skulle kunna stämma skiten ur Sara om han det skulle vilja.

Så ett råd till alla Dumplingar, Swisha Sara lite pengar så slipper hon agera så lågt som sista gäddan.
Ja, Sara är verkligen sjuk i huvet och grundar sina antagande om pedofili och våldtäkt på i princip ingenting. Hon är verkligen desperat på pengar. Hon drar Patrik i smutsen också, som inte verkar fatta bättre. HÄnga med en hora som tiltar? Hur fan är man funtad om man gör det?

Hoppas nån sticker ner horan snart och att vi får se filmen på dumpen sen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in