2022-11-11, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Inte börjat bli blödig men gäddorna är nog inte direkt pigga på att gå vidare när de tänkt ett varv till och fattar att anmälan kommer att läggas till under numret på gäddan
Vi har ju personer här i tråden som är kunniga med myndigheter. Någon kan säkert kontakta JK och kräva ut alla dokument som gäller anmälningar mot dumpen med stöd av offentlighetsprincipen. Som vi i Sverige är berömda för. Vore intressant att få gäddornas förklaring också och inte enbart dumpens version.
https://www.jk.se/
Citera
2022-11-11, 15:13
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas2022
Vi har ju personer här i tråden som är kunniga med myndigheter. Någon kan säkert kontakta JK och kräva ut alla dokument som gäller anmälningar mot dumpen med stöd av offentlighetsprincipen. Som vi i Sverige är berömda för. Vore intressant att få gäddornas förklaring också och inte enbart dumpens version.
Varför kontaktar du dem inte själv?

Det är bara att du skriver och ber om att få ta del av de anmälningar som inkommit mot Dumpen mellan datumen x och x.
Citera
2022-11-11, 15:16
Medlem
Den senaste paraply-gäddan, vilken skickade kuk-bilder till en vad han trodde var en 13-årig tjej, han lär ha skaplig fallhöjd.

Gift och egna barn?

Tänk vad livet kan gå åt helvete när kuken frikopplas från hjärnan.

Hans händer skakade som i chock på slutet när han höll sitt paraply för ansiktet. Psyket nästa?

Ge oss en rebus! Fredagens bekymmer känns redan betydligt mer överkomliga.
Citera
2022-11-11, 15:17
Medlem
Citat:
Kan vem som helst ta del så är det bara att kontakta JK och få anmälningarna per mail
Citera
2022-11-11, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Kan vem som helst ta del så är det bara att kontakta JK och få anmälningarna per mail
Finns andra här i tråden som är mer kunniga och vet hur man kontaktar myndigheter. Som dessutom vet vilka dokument som är relevanta. Så jag överlåter det till dom som kan och vill.
Citera
2022-11-11, 15:22
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliteMale
Ja de gör mindre skada, en pedofil behöver kunna manipulera de små glinen de ger sig på. Desto högre intelligens desto bättre manipulationsförmåga.
Enligt Dr Christoffer Rahm, som forskar på pedofiler, så är autism och ADHD vanligare hos pedofiler än folk i övrigt.
Vid andra grova våldsbrott så är det inte ovanligt att GM har olika psykiatriska diagnoser, NPF, missbruk osv.
Det kan vara så att pedofiler med andra diagnoser, missbruk och/eller lägre intelligens har lättare för att gå över gränsen och orsaka skada.
En pedofil som fungerar normalt i övrigt kanske har lättare att hålla sej i skinnet.
Senast redigerad av MeggieCleary 2022-11-11 kl. 15:29.
Citera
2022-11-11, 15:24
Medlem
Citat:

Absolut, sitter 8st tjänstemän och jobbar heltid på att behandla det jag begär ut.

Jag kollade den saken i Juni 2022.

34 anmälningar mot Dumpen, samtliga nedlagda utan åtgärd. Det inkluderar då antagligen den första killen som tog livet av sig.

Försökte även begära ut anmälningar. Men då ville de ha en post-adress att skicka dem till. Så jag avstod.
Citera
2022-11-11, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av odif6891
Absolut, sitter 8st tjänstemän och jobbar heltid på att behandla det jag begär ut.

34 anmälningar mot Dumpen, samtliga nedlagda utan åtgärd. Det inkluderar då antagligen den första killen som tog livet av sig.

Försökte även begära ut anmälningar. Men då ville de ha en post-adress att skicka dem till. Så jag avstod.
Det var det jag misstänkte. Samma med högskolebetyg då vill dom också ha en postadress.
Citera
2022-11-11, 15:36
Medlem
Citat:

Det tycker jag är ganska många som har inställningen att de har rätt att göra det de gjorde så de kan ta upp det, de menar att P&S har gjort fel. Men jag antar att det felet består i att de chattat med dem och utgett sig för att vara 13 och att de dykt upp på möte och intervjuat dem.

Så vad ska en stämning bestå av?
Citera
2022-11-11, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Det tycker jag är ganska många som har inställningen att de har rätt att göra det de gjorde så de kan ta upp det, de menar att P&S har gjort fel. Men jag antar att det felet består i att de chattat med dem och utgett sig för att vara 13 och att de dykt upp på möte och intervjuat dem.

Så vad ska en stämning bestå av?
Att deras möten och chattar publicerats
Citera
2022-11-11, 15:40
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Citat:
Det var det jag misstänkte. Samma med högskolebetyg då vill dom också ha en postadress.
Hur skall de skicka dem till er om ni inte vill ange en e-post?
De får inte lägga ut dem på tjänster på nätet.

Alternativet till e-post är ju att ni lämnar adress och tar emot papperskopior - det kostar pengar.
Er adress kommer då att omfattas av offentlighetsprincipen och kan begäras ut av de som vill veta vilka som beställt handlingarna.

En e-postadress kan däremot vara hyfsat anonym - och myndigheten får inte spåra den om det inte är så att ni begår brott som legitimerar en tvångsåtgärd. Och det gör ni ju inte genom att beställa handlingar.

Vill ni vara anonyma gentemot myndigheten så skapa en ny e-post på t ex yahoo och välj ett anonymt användarnamn. Myndigheten får som sagt var inte spåra er.

Edit
En annan möjlighet är att hämta ut dem personligen på JK;s kansli/reception
Senast redigerad av micro113 2022-11-11 kl. 15:44.
Citera
2022-11-11, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Hur skall de skicka dem till er om ni inte vill ange en e-post?
De får inte lägga ut dem på tjänster på nätet.

Alternativet till e-post är ju att ni lämnar adress och tar emot papperskopior - det kostar pengar.
Er adress kommer då att omfattas av offentlighetsprincipen och kan begäras ut av de som vill veta vilka som beställt handlingarna.

En e-postadress kan däremot vara hyfsat anonym - och myndigheten får inte spåra den om det inte är så att ni begår brott som legitimerar en tvångsåtgärd. Och det gör ni ju inte genom att beställa handlingar.

Vill ni vara anonyma gentemot myndigheten så skapa en ny e-post på t ex yahoo och välj ett anonymt användarnamn. Myndigheten får som sagt var inte spåra er.

Edit
En annan möjlighet är att hämta ut dem personligen på JK;s kansli/reception
Som vanligt yrar du och missförstår fullständigt. Problemet är att JK vill skicka det till din bostadsadress. Dom godkänner inte en e-post. Precis som högskolorna dom kräver bostadsadress också. Uppger man då sin bostadsadress då blir den en offentlig handling.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in