2022-11-11, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
JJs mamma äger en röd Suzuki, annan modell.

Ahh, tack!! Då förstår jag! Blev för många små röda Suzukis..
Citera
2022-11-11, 14:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb7
Varifrån har du fått uppgift att dödsbesked skulle komma idag??

Vet inte om det var GW eller polisen som sade att obduktionen kommer vara klar inom en vecka.
Citera
2022-11-11, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folkmordsbenagen
Vet inte om det var GW eller polisen som sade att obduktionen kommer vara klar inom en vecka.
Som sagt, det betyder inte att det basuneras ut till allmänheten. Du får nog glatt vänta på fuppen, OM det leder till åtal.
Citera
2022-11-11, 14:34
Medlem
Pythia_88s avatar
Medhjälp till människrov, gravfridsbrott och mord, någon som har koll på straff?
Citera
2022-11-11, 14:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GulKnoxPortion
Som sagt, det betyder inte att det basuneras ut till allmänheten. Du får nog glatt vänta på fuppen, OM det leder till åtal.

Jo tyvärr är det så. Man blir lite otålig. Det var längesen man var såhär nyfiken på en FUP.
Citera
2022-11-11, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Precis, det är det jag vill komma fram till.
Det var mörkt fram till ca kl 07 sen gryningen fram till kl 07,35 då solen gick upp. Åkte MGM dit direkt efter att kameran på Gulf fångat upp dom så var kl runt 06,00. Då var det mörkt ute.
Så dessa personer som påstått att de sett MGM på kattfotens parkering när var det? Runt vilken tid?
Börjar människor i Vetlanda ta en promenad kl 06,00 i naturreservatet på en söndag morgon då det fortfarande är mörkt ute???

04:00 snappade kameran upp dom åkandes förbi gult ur stan mot dumpningsplatsen för att sen återkomma och kameran snappade upp dom igen 05:45 om jag inte har helt fel nu?
Citera
2022-11-11, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Medhjälp till människrov, gravfridsbrott och mord, någon som har koll på straff?

Både människorov och mord finns i straffskalan som kan ge livstidsfängelse. Straffet för grovt gravfridsbrott föreslås vara fängelse i lägst sex månader och högst fyra år. Vid bedömningen av om ett brott är grovt ska det särskilt beaktas om gärningsmannen tillfogat ett lik en svår skada, gärningen inneburit omfattande förstörelse eller annars varit av särskilt hänsynslös eller farlig art.
Citera
2022-11-11, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halte Harald
Får för mig att bilden ifrån trapphuset där man såg ett handfat liggandes vittnade om att det inte var en stentrapp i huset utan en trä trappa klädd i matta. Men jag kan ha fel.

Har ni någon gått tre vänner tillsammans varav man har en dyngrak person i mitten som man i princip bär mellan sig med dennes armar över axlarna?
Så tror jag det gått till, dom har släpat T hängandes likt man bär en full kompis emellan sig. Lätt att lyfta så också.

Kan mycket väl vara så. Tror inte heller att T dödades i lägenheten - hon släpades iväg till fynd/-mordplatsen och där mötte hon döden.

Så sanslöst alltihop, särskilt om det ligger svartsjuka och/eller avundsjuka bakom. Vilket jag tror. Men vi får väl se. Under tiden (innan FUPen blir offentlig) kan vi bara gissa.
Citera
2022-11-11, 14:42
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noselake
Ny i tråden men inte ny i ämnet. Försöker läsa varenda inlägg även att det går i otrolig fart.

På tal om den ”röda” plastpåsen grannen inte såg när han skulle köra JJ till mc d, även att han ändå som han sa flyttade cykeln för att den var placerad konstigt.
Men när han kom tillbaka påpekade för JJ att hon inte ska glömma påsen i cykelkorgen.
Tycker det är konstigt att man inte ser påsen när man flyttar cykeln. Då borde han ha bett henne ta påsen redan då kan jag tycka.
Men iaf , kan det varit någon som kört fram JJs bil och ställt den precis så nära källardörren som det bara går, för att sedan lägga bilnyckeln i påsen i korgen?
GW sa att JJ inte hade tillgång till bil, så vem hade hennes bil då?
Kan en vän ha lånat den under kvällen för att sedan lämnat av den lagom till att TT skulle köras till platsen hon hittades?

Det med bilen är inte klarlagt fast många är 100% säkra på att det är den röda bilen som är skriven på JJ far. Troligtvis då sonen Nils som har den på kvällen och som JJ träffar på McD. Modern har en snarliknande röd bil. Genom att ingen sett vilken bil som polisen forslade bort från Ekenässjön eller man fått sett bilder på bilen som det tagits foton från Gulf eller de som såg JJ o MH på morgonen i Illharjen så är detta inte 100% klarlagt förutom då att polisen vet.
Citera
2022-11-11, 14:45
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bcbaby
Det är en detalj jag inte riktigt får ihop ang röd bil/ röd Suzuki. Ber om ursäkt om det diskuterats tidigare.

-17/10 En bil bärgas från JJ´s arbetsplats i samband med gripande. Färg rosa eller röd enligt sammanfattning.
-21/10 I podden Försvunnen säger journalisten att han sett en "liten röd Suzuki parkerad" vid "torpet" (sägs i del 2, 36:10).

Frågor;
-Är "torpet" som det talas om JJ´s pappas gård? Jag kan inte få det till annat.
-Kan det vara någon annan röd (eller rosa) bil som bärgats från arbetsplatsen än Suzukin?

Anledningen till frågorna är för att jag inte förstår hur Suzukin kan vara på "torpet" 21/10! Borde inte den vara inplockad för undersökning redan 17/10? Är det Suzukin som bärgats från arbetsplatsen så har den lämnats tillbaka till ägaren väldigt fort..förmodar att om det hade hittats något så hade den inte lämnats tillbaka så snabbt.
Var det INTE Suzukin som bärgades, ja då har den stått "obevakad" på gården i minst fem dagar.

Sorry om detta blev krångligt, men jag får inte ihop tidslinjen! Har jag gjort en rejäl tankevurpa och missat något?

Förklarade just det i ett inlägg alldeles nyss att det finns två röda Suzuki, JJ mor och JJ far har en varsin fast inte exakt lika.
Citera
2022-11-11, 14:47
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OK70
Vet faktiskt inte. En riktigt full person ser ändå ut som en riktigt full person medan en död människa hänger ner helt och ser ut som en död människa.

Du varken ser eller märker skillnaden på om någon är medvetslös eller nyligen avliden.
Känns ingen skillnad heller när du bär eller lyfter personen heller, tro mig har gjort båda delarna.
Vi hörde ett dunsande ljud från rummet bredvid hos en kompis under en fest och kollade efter.
Där låg en kille totalt utslagen på golvet, nå det var fest och han hade druckit ganska mycket.
Lyfte upp honom och bar honom till soffan, han var i total medvetslöshet så kollade honom bättre.
Inte fan var han medvetslös han var ju stendöd och det märktes inte innan man kollade puls osv.
Enligt obduktionen fick han en akut hjärnblödning o dött direkt innan han ens nådde golvet.
Citera
2022-11-11, 14:47
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb7
Varifrån har du fått uppgift att dödsbesked skulle komma idag??

Har väl stått i tidning att resultatet skulle vara klart i slutet av denna vecka. Om det var åklagaren eller tidningen själv som sagt det kommer jag inte ihåg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in