Resultat: Vem hoppas du vinner årets Robinson?
Alex
19,91%
90 röster
Sandra
0,88%
4 röster
LO
14,60%
66 röster
Kristoffer
9,51%
43 röster
Helen
56,64%
256 röster
Isabella
3,54%
16 röster
Martin
2,88%
13 röster
2022-11-11, 01:27
Medlem
Lala.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drulleper
Jag måste säga att jag gillar Alex skiiiiitmycket!
Han är ju helskön snubben

Jag gillar verkligen honom också, önskar att han kommer vara med i något mer program snart för det känns tråkigt ifall man inte får se honom något mer.
2022-11-11, 01:36
Medlem
Lala.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Om man ska generalisera så ser det ut att primärt vara 45-65 åringar, med låg- till medelinkomst boendes på landet i gruppen. Men finns såklart folk i alla åldrar.

Här är screenshots av röstningen. Alex har gått om LO, och är numera storfavorit. Även Kris verkar ha vuxit hos folk.
https://anonfiles.com/57z686Gcye/F97E2C41-F90E-4D07-A5CE-B3453E1EAB46_png

https://anonfiles.com/ebzb87Gdy9/1C6FCBEB-FC94-4E6D-B8F7-62299A617A88_png

Ändå sjukt att INGEN gillar Sandra

Jättekonstigt att inte homayon är med. Dock verkar han inte få så mycket tv tid. Kristoffer borde också få fler röster. Kan förstå att Alex och L-O får mest.
2022-11-11, 01:40
Medlem
Lala.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The.Swede
Jag hade ÄLSKAT att se en säsong bestående av två lag av olika grupper. Typ som australiens survivor hade (brains vs brawns) fast typ ett snutlag och ett brandmans lag, två yrken som har krav på fysik och viss mental kapacitet, hade varit så intressant att se hur det sociala hade utspelat sig där när alla är "av samma typ". (Mastiff ni får lov att stjäla min idé, men också swisha 100k)

Hahaha ja jag hade också älskar det. Mastiff borde Swisha dig!
Jag hade älskat att se ett lag med föredetta kriminella eller missbrukade (med Alex från denna säsong) och ett lag med poliser.
2022-11-11, 01:50
Medlem
Lala.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Jag förstår inte heller allt hat emot Alex. Han var ju ärlig om sin bakgrund, och har förändrats nu. Jag gillar honom, även om han är lite tråkig eftersom han inte orsakar bråk eller drama, haha

Jag undrar också vad folk har emot honom, har frågat men får inga svar. Tycker han har glimten i ögat och karisma, verkar bry sig.
Det hade varit väldigt kul att se honom komma till sammanslagning och träffa Valle och få se drama mellan dem. Dock är jag så trött på Valle så det hade kanske inte varit värt det...men det var ju kul när Alex sa till honom att stänga igen brödhålet. Hoppas Alex hamnar i drama med Andreas det skulle vara riktigt kul att se!
2022-11-11, 02:01
Medlem
Lala.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Ja det är positivt men jag ser inte hur det kan ge någon pluspoäng och göra någon till favorit. En heroinmissbrukare har en hel del i bagaget.

Vad tror du han har gjort som heroinmissbrukare? Jag är nyfiken, har ingen kunskap om hur de beter sig.

Jag gillar också honom som tidigare nämnt för att han har tagit sig ur ett missbruk som han till och med dog av, det är starkt och intressant med människor som burit på ett mörker och kämpar. Tycker han verkar vara omtänksam.
2022-11-11, 04:55
Medlem
Missade alla Larssons balle i dagens avsnitt? När han satt där bredvid Alex och så börjar han bresa. 😅
2022-11-11, 07:11
Medlem
Pianotangents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robeloto
Missade alla Larssons balle i dagens avsnitt? När han satt där bredvid Alex och så börjar han bresa. 😅

Den såg jag, gick inte att undvika. Vilket leder till vilken utmaning de som filmar har.
2022-11-11, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Ja, rent juridiskt får han säga det, men det är efterblivet då det är felaktigt. Uppenbarligen dog han inte eftersom han är med i Robinson. Man kan säga att han nästan dog, att han var livlös etc. Men "dog" är imperfekt av ordet "dö". Har man väl dött så kan man inte återuppstå.
Jag tycker att det är att haka upp sig på ord. Men om man har ett behov av det, så kan man även anmärka på att han inte heller kan ha varit livlös om han var vid liv, eller hur? Det finns ingen som med 100% säkerhet kan säga om han fick ett hjärtstillestånd och att HLR kombinerat med defibrillator fick igång hjärtat.

Var går gränsen mellan liv och död?

För dig är det en juridisk gräns där en läkare måste konstatera döden, om man ska vara konsekvent så lever i så fall alla som har avlidit om de inte dödförklarats av medicinsk personal. Det är givetvis ett helt orealistiskt krav i alla andra än rent juridiska sammanhang. Någon annan kan tycka att döden inträffar när hjärtat slutar slå och en tredje när hjärnaktiviteten upphör.

Vad gäller Alex så har han helt enkelt sin definition och ditt ifrågasättande handlar mer om hans person än om den mer filosofiska frågan om när livet börjar eller slutar. Du söker helt enkelt efter saker att kritisera honom för, gärna så du dessutom får skriva att det han säger är efterblivet.
2022-11-11, 09:02
Medlem
-tomten-s avatar
Sandra från gränslandet som nu ska in i Robinson är den överlägset mest motbjudande deltagaren någonsin.
Mobbingen mot Helen och att de kallade henne häxa är, enligt vad jag tycker, betydligt värre än att bara använda N-ordet.....och det har ju folk åkt ut för i tidigare säsonger.
Att hon är korkad och misstolkar allt som inte är 100% till hennes fördel kan hon ju inte hjälpa då hon verkar vara totalt ointelligent och beter sig som ett litet barn när hon inte får som hon vill.
Skulle vara intressant att få veta hur stolt hennes kille är för hennes medverkan (otroligt om han fortfarande är tillsammans med henne) och hur stolta hennes släktingar och arbetskamrater är....
Hon skryter om att hennes kille är hockeyproffs....han spelade 2016/2017 i de totalt okända lagen New York Appel Core (24 matcher) och Amarillo Bulls (25 matcher).
Denna säsongen spelar han i Segeltorp....
2022-11-11, 11:20
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag tycker att det är att haka upp sig på ord. Men om man har ett behov av det, så kan man även anmärka på att han inte heller kan ha varit livlös om han var vid liv, eller hur? Det finns ingen som med 100% säkerhet kan säga om han fick ett hjärtstillestånd och att HLR kombinerat med defibrillator fick igång hjärtat.

Var går gränsen mellan liv och död?

För dig är det en juridisk gräns där en läkare måste konstatera döden, om man ska vara konsekvent så lever i så fall alla som har avlidit om de inte dödförklarats av medicinsk personal. Det är givetvis ett helt orealistiskt krav i alla andra än rent juridiska sammanhang. Någon annan kan tycka att döden inträffar när hjärtat slutar slå och en tredje när hjärnaktiviteten upphör.

Vad gäller Alex så har han helt enkelt sin definition och ditt ifrågasättande handlar mer om hans person än om den mer filosofiska frågan om när livet börjar eller slutar. Du söker helt enkelt efter saker att kritisera honom för, gärna så du dessutom får skriva att det han säger är efterblivet.

Jo, för livlös är inte detsamma som död.

https://sv.wiktionary.org/wiki/livl%C3%B6s

"utan tecken på liv medvetslös, sanslös"

Den biologiska och juridiska definitionen av död är att man avlider, dvs att hjärnan slutar fungera. Det är en ganska enkel definition som inte är föremål för tycke och smak.

Haha nej, Jag skiter fullständigt i Alex. Jag hade sagt samma sak vem som än hade uttryckt sig så efterblivet.
2022-11-11, 11:23
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Har för mig att jag maskade namnet på "hockeyproffset" för x veckor sedan sök på mitt nick i den här tråden.

Var det någon som listade ut vilket land Merdi härstammar från?

Hon är från Kongo.
2022-11-11, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Hon är från Kongo.

Jaha så hon är från Demokratiska repupliken Kongo (Kongo-Kinshasa). Undras varför hon hamnat här i Sverige och inte Frankrike eller forna kolonialmakten Belgien?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in