Resultat: Vem hoppas du vinner årets Robinson?
Alex
19,91%
90 röster
Sandra
0,88%
4 röster
LO
14,60%
66 röster
Kristoffer
9,51%
43 röster
Helen
56,64%
256 röster
Isabella
3,54%
16 röster
Martin
2,88%
13 röster
2022-11-14, 12:50
Medlem
Drullepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrcool911
Fyfan vad trött jag är på att hororna ska hålla på att tjata med dravlet om girl power och att en kvinna ska vinna robinson. Tjejerna i robinson ska snacka jävligt mycket men det är inte mycket av handling från hororna. Kvinnor är en handelsvara inte överlevare. Jag fullständigt hatar dig Sandra. Gå och knulla en neger och bli våldtagen för så jobbig som du är så förtjänar du det.
"jag har gjort för många tabbar" - Sandra. Jag kan berätta för dig Sandra att hela du är en tabbe och det är en förlust för världen att du kom till.

Kvinnor är självständiga människor precis som män...
Snacket om att en kvinna ska vinna tycker jag är löjlig.
Den som vinner vinner och är den värdiga vinnaren så länge alla regler följts.
2022-11-14, 13:03
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drulleper
Ja mycket omoget och osportsligt beteende av Sandra.
Verkligen fel att hon får komma in i tävlingen så här sent.
Jag tycker inte att de borde få komma in från Gränslandet efter sammanslagningen.
Det är fel mot alla dem som hållt sig kvar så långt i tävlingen.

Det värsta är ju att om det inte hade varit för alla avhopp så hade hon inte fått en sådan räkmacka in i Robinson. Mest ovärdiga deltagaren någonsin.
2022-11-14, 13:09
Medlem
Ballooonies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinnamonbon
”Jag är inte redo att tappa mig själv” säger Merdi. Är någon någonsin redo att tappa sig själv..?
Vad betyder Det?
Beror på vad självet innehåller.
Vart det är förankrat.

Varför lägger min lur stor bokstav på Det?
2022-11-14, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drulleper
Ja programledarens personlighet är totalt avskalad, helt neutral till allting, inga känslor eller humöryttringar visas överhuvudtaget.
Det blir ju ganska intersägande och trist...
Man ser ju att tjejerna i gränslandet använder smink men inte hur de får tag på det.
Då undrar man, vad får de mer som inte visas för Tv-tittarna??!?
Har de det verkligen så tufft??
En del verkar knappt ha gått ner i vikt ....
Man får inte se mycket av hur de hittar något att äta överhuvudtaget. Det borde ju Robinson handla om...
Robinson har verkligen blivit ett riktigt skitprogram. Man ser aldrig att de försöker skaffa mat, de bara sitter där på arslet och väntar. Alla ser välmående ut, ingen viktnedgång som man kunde se i tidigare robinsonprogram. Värst av allt är detta gränslandet som de kan åka till och återkomma ifrån flera gånger. Produktionen är helt enkelt urusel. Även tävlingarna har blivit värdelösa där i stort sett alla tävlingar är hinderbanor av diverse slag. Robinson var bättre förr.
2022-11-14, 13:20
Medlem
Drullepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Robinson har verkligen blivit ett riktigt skitprogram. Man ser aldrig att de försöker skaffa mat, de bara sitter där på arslet och väntar. Alla ser välmående ut, ingen viktnedgång som man kunde se i tidigare robinsonprogram. Värst av allt är detta gränslandet som de kan åka till och återkomma ifrån flera gånger. Produktionen är helt enkelt urusel. Även tävlingarna har blivit värdelösa där i stort sett alla tävlingar är hinderbanor av diverse slag. Robinson var bättre förr.

Ja jag håller med, just nu handlar det mest om intriger och hinderbanor, inte överlevnad på en ö...
Gränslandet har blivit för mycket...
2022-11-14, 13:25
Medlem
Drullepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Det värsta är ju att om det inte hade varit för alla avhopp så hade hon inte fått en sådan räkmacka in i Robinson. Mest ovärdiga deltagaren någonsin.

Så sant
2022-11-14, 13:27
Medlem
Heribald.Snygges avatar
Jag är lite kluven till det där paktandet. Å ena sidan så kan man se det som att det är den som visar sig vara starkast, mest händig, smart etc. som ska vinna och det urvalet ska ske genom tävlingar. Men nu finns utröstandet och det innebär att de som är bevisat farliga konkurrenter kan röstas ut och då är det en fördel att kunna pakta. Och det har ju också sin relevans i en verklig situation. Man behöver sina vänner för att lättare överleva.

Men nu är det som att paktandet har fått allt för stor betydelse och då tycker jag att det är bra att produktionen hela tiden ändrar spelreglerna och slänger in hemliga immuniteter etc. för det gör att inga pakter kan vara säkra på att överleva så lätt. Det ställer ännu högre krav på deltagarnas sociala kompetens, att hålla dörrar öppna åt olika håll.

Jag tycker att det är kul när de rör om i grytan!
2022-11-14, 13:34
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil

Ja. Tv4 borde kolla igenom de amerikanska och australiska versionerna samt SVTs säsonger.

5 veckor in och hittills är det bara Christina och Pernilla som åkt ut "på riktigt". Alla andra har antingen fått bryta av medicinska skäl, lagt sig i tävlingen eller hoppat av. Jävla fiaskosäsong.

Tv4: Inse att ni inte klarar av att göra Robinson och lämna över till SVT igen eller gör om konceptet till originalet. Skippa det jävla Gränslandet, ödesurnorna och alla löjliga twister.
2022-11-14, 13:37
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heribald.Snygge
Jag är lite kluven till det där paktandet. Å ena sidan så kan man se det som att det är den som visar sig vara starkast, mest händig, smart etc. som ska vinna och det urvalet ska ske genom tävlingar. Men nu finns utröstandet och det innebär att de som är bevisat farliga konkurrenter kan röstas ut och då är det en fördel att kunna pakta. Och det har ju också sin relevans i en verklig situation. Man behöver sina vänner för att lättare överleva.

Men nu är det som att paktandet har fått allt för stor betydelse och då tycker jag att det är bra att produktionen hela tiden ändrar spelreglerna och slänger in hemliga immuniteter etc. för det gör att inga pakter kan vara säkra på att överleva så lätt. Det ställer ännu högre krav på deltagarnas sociala kompetens, att hålla dörrar öppna åt olika håll.

Jag tycker att det är kul när de rör om i grytan!

Fast inte ens hemliga immuniteter kan de göra rätt. Då den hemliga immuniteten ska användas innan röstningen så är det bara för majoritetspakten att rösta på nästa som står lägst i rang medan om den hade använts efter röstningen, men innan uppläsningen av rösterna så hade det blivit mer blindsides som i Survivor.
2022-11-14, 13:42
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Ja. Tv4 borde kolla igenom de amerikanska och australiska versionerna samt SVTs säsonger.

5 veckor in och hittills är det bara Christina och Pernilla som åkt ut "på riktigt". Alla andra har antingen fått bryta av medicinska skäl, lagt sig i tävlingen eller hoppat av. Jävla fiaskosäsong.

Tv4: Inse att ni inte klarar av att göra Robinson och lämna över till SVT igen eller gör om konceptet till originalet. Skippa det jävla Gränslandet, ödesurnorna och alla löjliga twister.
Jag håller helt med. Nu kommer det vara 8-10 st. kvar fram till näst sista vecka. Betydligt intressantare att se när pakter börjar splittras när antal deltagare minskar och de svagaste i pakten inser att det är dags att leta nya pakter för att ha en chans att få stanna kvar.
2022-11-14, 13:59
Medlem
Tror ni att de kommer köra med där tramset veckans hövding i år också? En person som får ta med sig en annan, o sen sova ”bättre” plus att de brukar väl få mat.
2022-11-14, 14:01
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll22
Tror ni att de kommer köra med där tramset veckans hövding i år också? En person som får ta med sig en annan, o sen sova ”bättre” plus att de brukar väl få mat.

Möjligt att det är det som kaptenstävlingen är till för. Annars förstår jag inte vitsen då kaptenen inte är immun vid örådet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in