2022-11-10, 23:27
Medlem
En fråga till framför allt rasister:
Är en bebis född av en svart kvinna mindre värd än en bebis född av en vit kvinna?
Har ni ett poängsystem beroende på avstånd från Sverige?
Eller poäng på hudfärg från vit?
Senast redigerad av Binary 2022-11-10 kl. 23:29.
Citera
2022-11-10, 23:29
Avstängd
EmMEw0w93s avatar
Jag vet en svart man som heter Stefan Olsson, vad är han värd?
Citera
2022-11-10, 23:30
Medlem
BrotherXIIs avatar
Du dotter är värd mer för dig än din grannes dotter.

Är du med så långt?

Om du nu gör om detta axiom till en matematisk formel så kan du räkna ut hur rasistisk även du är, bakom din slöja av ”allas lika värde”.
Citera
2022-11-10, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmMEw0w93
Jag vet en svart man som heter Stefan Olsson, vad är han värd?
Jag anser att man inte kan sätta ett ekonomiskt värde på en människa.
Citera
2022-11-10, 23:33
Medlem
provinsen-taiwans avatar
Fem miljoner barn under fem år dör varje år, eller 13800 per dag, eller tio per minut, de allra flesta i subsahariska Afrika. Därför är svaret redan givet, eftersom den rika världen låter det ske och hellre lägger pengar på krig, woke, HBTQ, sanktioner, melodifestival och fan och hans moster. Titta inte längre än till Kristersson, von der Leyen eller Biden.
Citera
2022-11-10, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherXII
Du dotter är värd mer för dig än din grannes dotter.

Är du med så långt?

Om du nu gör om detta axiom till en matematisk formel så kan du räkna ut hur rasistisk även du är, bakom din slöja av ”allas lika värde”.
Att känna en starkare känsla för sina närmaste är ju naturligt för alla. Varför skulle det vara politik?
Citera
2022-11-10, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av provinsen-taiwan
Fem miljoner barn under fem år dör varje år, eller 13800 per dag, eller tio per minut, de allra flesta i subsahariska Afrika. Därför är svaret redan givet, eftersom den rika världen låter det ske och hellre lägger pengar på krig, woke, HBTQ, sanktioner, melodifestival och fan och hans moster. Titta inte längre än till Kristersson, von der Leyen eller Biden.
Jag hör dig broder. Så svaret är kommunism?
Citera
2022-11-10, 23:38
Medlem
provinsen-taiwans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Jag hör dig broder. Så svaret är kommunism?

Nej, svaret är tvärtom kapitalism, det vill säga marknadsekonomi, inte bistånd och krav på mänskliga rättigheter och demokrati. Svaret är handel, inte tullar mot afrikanska grödor för att skydda europeiskt jordbruk. Kina visar vägen genom att handla med Afrika, och därför går dödligheten också ned. Men det är Europa och USA som har pajat Afrika från början.
Citera
2022-11-10, 23:39
Medlem
Citat:

Vad menar du "låter detta ske" har dessa länder/folk aldrig något eget ansvar?
Citera
2022-11-10, 23:41
Medlem
provinsen-taiwans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
Vad menar du "låter detta ske" har dessa länder/folk aldrig något eget ansvar?

På vilket sätt har Somalia ansvar för att Europa sanktionerar Ryssland och därmed äventyrar försörjningen av vete i Afrika?
Citera
Medlem
Citat:
Nej, svaret är tvärtom kapitalism, det vill säga marknadsekonomi, inte bistånd och krav på mänskliga rättigheter och demokrati. Svaret är handel, inte tullar mot afrikanska grödor för att skydda europeiskt jordbruk. Kina visar vägen genom att handla med Afrika, och därför går dödligheten också ned. Men det är Europa och USA som har pajat Afrika från början.

Djävla skitsnack.
Det är afrika som pajat afrika.
Kina håller på att kolonisera afrika.
Citera
Avstängd
EmMEw0w93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Jag anser att man inte kan sätta ett ekonomiskt värde på en människa.

Jag ställer frågan till alla, vissa människor sätter värde på andra människor.

Till exempel så kan en arbetsgivare se något värde i en stilig och snygg vit man därför att han känner av rent psykologiskt att denna mannen kommer leverera framför kunder och kanske hoppar över Stefan Olsson?

Eller har Stefan Olsson någon psykologisk påverkan pga av sitt namn? Om han heter Zvyaeh Balboba så kanske det har en mer negativ påverkan på människors psyke.

Jag går in på djupet med detta nu, jag håller inte på med det yttre meningslösa.

Det är viktigt att vi går in i roten och själva kärnan
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in