2022-11-10, 20:01
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Det är ju det ryssarna räknar med och minimerar nu kontaktytan till Zaporizjzja. Tusentals ukrainska soldater måste nu över Dnipr och förstärka där så det blir intressant om ryssarna förstör dessa broar upp mot Dnipro. Hur många Himars behövs det för att göra skillnad? Ryssarna har ju 100 gånger fler liknade vapen, missiler, flygvapen plus effektiva drönare och det enda Ukraina hade mer av var manskap. Snart är ryssarna fler eftersom mobiliserade ansluter men också för att aktiva fronten nu minskas genom retätt. Det ser ju inte så ljust ut för Ukraina. Dessa offensiver har inte lett till att förstöra mycket av Rysslands armé på plats utan ryssarna har glidit undan och nu fått en aktiv front där man kan mala ner motståndet och utrusning.

Hur ska de kunna reducera den?

Det är ju ca. 15 mil front från reservoaren till Donetsk innan fronten vänder av mot norr.

Vad menar du egentligen att ukrainarna måste ta sig över Dnjepr? Det går väl utmärkt att göra det vid Zaporizjzja och Dnipro?
Citera
2022-11-10, 20:01
Medlem
KillPus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Det är så vackert att se detta. Som när de allierade fritog Europa undan nazisterna.

https://twitter.com/Illya_Ayzin/status/1590775699065155584

Ett tydligt bevis på vilket skräp ryZZarna är. Ingen vill ha dem ngnstans. Jag hoppas att styrande i Sverige börjar rensa landet fr ryZZbajset med!
Stödjer putler - UT!. RyZk flagga på fejan - UT!
Citera
2022-11-10, 20:02
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Hade du något att fråga mig om vad det gäller konflikten i Ukraina? Ska jag svara på ditt påstående så var det fler scener ur den filmen från övervakningskameror. Bara en scen visar vad du skriver och frågan är om det var oskyldiga civila eller stridande, Zelenskyj uppmuntrade ju civila att strida bla. annat genom att kasta molotovcocktails och då får vi sådana här resultat. Mest troligt fängslades dessa människor som såg ut som ungdomar. Sen kommer vi till bevisen vad som nu verkligen hände med dessa människor ur just denna scen, har någon identifierat dom och jämfört med döda? Svaret är naturligtvis nej utan bilderna används som "bevis" för något vi inte vet mycket om. En oberoende utredning kan ge oss svar.

Varför skriver du överhuvudtaget då du inget har att komma med undrar jag ofta. Tänk att du lyft mig till en av de värsta, tackar ödmjukast.
Om du inte fattade den underliggande frågan måste du vara bakom flötet, men vad förvänta sig från en vars största sysselsättning är att dilla om foliehattsteorier om biolab och ukrainska kärnvapen.

Frågan var hur ett vidrigt as som du ,
som skojar om män på väg till avrättning i Bucha,
kan moralisera över länkar på döda soldater.
Citera
2022-11-10, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guuben
Har du varit i Ryssland eller är din kunskap hämtad ur FB.
Jag har bott i ryssland sammanlagt 4 år men under utspridda tider. Är rysk medborgare också, så jag sitter inte och skiter ur mig blinkande blahas som dig och många andra. Men det är OT här vad det gäller vårat föredetta liv, så jag lämnar dina Luleåkorvar och Manillatrippar utanför dina ord och du lämnar mina dagar i Ryssland utanför, visst?

Edit - VAR rysk medborgare, då jag annulerade det i april detta år. Med ett leende på läpparna för hur rätt jag hade haft under alla dessa år utav skorpmjölsaktig dynga jag fått vanskas med där
Senast redigerad av OnceUponACreek 2022-11-10 kl. 20:07.
Citera
2022-11-10, 20:03
Medlem
KillPus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ja man blir rörd. De har haft sina ukrainska flaggor gömda under fascistockupationen!

Verkligen starkt! Folk i Butja och andra städer bler avrättade av ryZZnazister för upphittate ukrainska flaggor. Bara att hata dessa svin! Varenda en! Fr nyfödda till gamlingar. Äckelfolk.
Citera
2022-11-10, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Hmmm. Var är alla ryssar? Var har de tagit vägen? Har de redan åkt över floden?

Precis inga länder kan acceptera den principen. Kazakstan blev ju skitförbannade för de har också en landsända med mycket etniska ryssar.

Medvedev har redan twittrat att Kazakstan är en artificiell stadsbildning. Xi sa att det inte alls var det. Medvedev raderade och låtsades att kontot blivit hackat🤡.
Citera
2022-11-10, 20:11
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Det blir mest troligt tvärt om nu då Ryssland har ännu fler soldater fria. Vid den andra södra delen är Pavlivka tagen (trots rapporter om ryska förluster där tidigare), Ugledar och Bakmut nästa.

Nedräkning pågår tills du påstår att Bakmut egentligen inte är så viktigt.
Citera
2022-11-10, 20:12
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Lugovoy en av nazisterna i det ryska parlamentet hävdar att SMO går enligt plan WTF!! Hur kan man stå i TV och ljuga såhär??

Det är ju det de sagt hela tiden. Det spelar ingen roll vad som händer i verkligheten. Likadant med trollen här i tråden. Allt är på något sätt bevis för att ryssarna "kan" mer än de visar, att de "håller tillbaka" och "imorgon minsann".
Citera
2022-11-10, 20:14
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Medvedev har redan twittrat att Kazakstan är en artificiell stadsbildning. Xi sa att det inte alls var det. Medvedev raderade och låtsades att kontot blivit hackat🤡.

Då blev han skraj gubbtjuven! Hoppas Kina passar på och tar tillbaka lite områden från Ryssland.
Citera
2022-11-10, 20:18
Medlem
Boris.Shcherbinas avatar
https://twitter.com/DefMon3/status/1590780591724584961
Citat:
Bakhmut
Heavy fighting is going on in this area, I believe the Russians are desperate for a victory because of the epic failure in Kherson. A lot of ppl have asked me about Bakhmut today, but I have not seen anything raising any concern.

Det här får mig att tro att vi om ett dygn eller två kommer att få läsa om nya horribla förlustsiffror från Ryssarnas sida.
Citera
2022-11-10, 20:21
Medlem
Citat:
Det är ju det ryssarna räknar med och minimerar nu kontaktytan till Zaporizjzja. Tusentals ukrainska soldater måste nu över Dnipr och förstärka där så det blir intressant om ryssarna förstör dessa broar upp mot Dnipro. Hur många Himars behövs det för att göra skillnad? Ryssarna har ju 100 gånger fler liknade vapen, missiler, flygvapen plus effektiva drönare och det enda Ukraina hade mer av var manskap. Snart är ryssarna fler eftersom mobiliserade ansluter men också för att aktiva fronten nu minskas genom retätt. Det ser ju inte så ljust ut för Ukraina. Dessa offensiver har inte lett till att förstöra mycket av Rysslands armé på plats utan ryssarna har glidit undan och nu fått en aktiv front där man kan mala ner motståndet och utrusning.

Ryssland förlorar en massa utrustning i Kherson. Det är inte lätt att färja över alla fordon, stridsvagnar ammunition med mera. En sådan reträtt är svår.

Det är ett stort nederlag som tar på ryska självkänslan. En dag brister det. Får ryska folket reda på sanningen eller känner man det i maggropen?
Citera
2022-11-10, 20:21
Medlem
annica, sthlms avatar
Citat:
Ukraina försvårar sina egna möjligheter att ta sig över så dom spränger den inte så ryska soldater är säkra var dom än ligger. Nu har jag inte sett de ryska försvarslinjerna men mest troligt ligger dom på bra platser som snabbt kan evakueras. Den enda vinsten att ta Kherson för Ukraina är politisk och för PR, tigga mer pengar och vapen senare hos G20. Kan man inte ta sig över så är värdet på Kherson lågt militärt.
Jag har en tro om att ukrainarna alls inte tänker ta sig över den stora floden i området runt Kherson. Jag tror mer på att de tänker sig komma norrifrån- via Zaporiziaområdet (ursäkta stavningen- jag får inte till den) och därifrån gå söderut och på det viset närma sig Krym. Kherson kan man nu låta vänta.

Edit; Ser nu att denna tanke redan framförts, sorry Sextioplus, du var före med detta- kanske andra också? Tvond ser jag nu... va' fan. Jag trodde jag kom med nå't insiktsfullt...
Senast redigerad av annica, sthlm 2022-11-10 kl. 20:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in