2022-11-10, 19:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det är naturligtvis inget jag vet, mer än att en mordutredning ofta tar många månader.
Finns det någon länk om detta, i det här fallet
Citera
2022-11-10, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Jaså, du tycker alltså man inte ens får nämn ett hatbrott, eller potentiellt rasistiskt motiv där en adopterad mörk affro(enligt egen utsago, alltså mörk säregen identitet) är misstänkt för sannolika skäl mördat en ljusshyad och rödlätt svensk/germansk kvinna. Tove är raka motsatsen till MH, det är självklart det kan ha skapat konflikter.

Jag säger inte att det behöver vara ett "rasistiskt" motiv, men eftersom jag inte lever under en sten vet jag att hatbrott går båda hållen, och man ska inte utesluta någonting och det kan finnas många anledningar till motivet egentligen. T.ex var affrotjejen pro pride och eftersom hon är psykisk labil räcker väl mothugg om prideflaggan för att få henne att flippa.

Med den info som finns nu tror jag MH åker på mord, och JJ till medhjälp. Eventuellt dråp men blir svårt att vinkla till det.
Det handlar om vad hon kallas allt från a*ā till allt möjligt. Jag har inte höga tankar om mgm. Men det är så låg nivå med alla dessa nedsättande ord. Sen sannoliken att det är ett hatbrott är liten skulle jag säga. Skulle det finnas tecken på det är det ju absolut relevant prata om det. Ser heller inget konstigt med att MH:s pappa är inom pingst kyrkan. Att hon är mörk förstår jag inte ens varför man ska kommentera? Jag tror motivet kan vara att TT var emot knark. Hon ville väl hjälpa/ få dom att sluta.
Citera
2022-11-10, 19:04
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Ja, vikten har jag aldrig haft några problem med att 2 stora och vältränader tjejer klarar av.

Det är snarare att fort få ut kroppen, strax efter att de flesta grannarna är på spänn pga oljuden, och troligen håller extra koll ett tag. Men vem vet, det kanske finns något vittne till det också.....
Inga problem med vikten, självklart.
Har också problem med att de skulle ha burit ner offret flera våningar, med flera grannar vakna, på helspänn, som (enligt grannen unders utsaga) redan öppnat dörren vid minsta ljud den natten (hans lgh).

Det räcker med att ett armbandsur slår i metallräcket i en stentrappa för att ljudet ska fortplanta sig mellan våningarna.

Också lite svårt att se varför man går in i lägenheten hos sina antagonister, om man meddelar någon att man är på väg hem.

Kanske är det helt enkelt något av påståendena ovan som inte stämmer - och det förklaringen till att det inte går ihop.
Senast redigerad av Xedome 2022-11-10 kl. 19:17.
Citera
2022-11-10, 19:08
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Brott mot griftefriden är väl att flytta en död människa? Människorov aka kiddnappning går inte att utföra på en död människa.

Jag fick hjärnsläpp och menar givetvis brott mot griftesfriden
Sorry!
Citera
2022-11-10, 19:12
Medlem
ellaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillBass
Tur man läser en extra gång ibland. Var på väg att säga emot dig, men insåg att vi har precis samma uppfattning. Citerar dig plus P4 Jönköpings rapport från MHs advokat för extra tydlighet.

https://sverigesradio.se/artikel/aklagaren-dementerar-ryktet-om-misstankta-kvinnan-absolut-inte
Min fetning

Haha ja jag kände själv att det blev en knepig mening. Men budskapet kom ju fram iallafall då 😊 Jag hörde det på Jönköpings radiokanal, där de uttryckte det lite annorlunda men med samma budskap.
Citera
2022-11-10, 19:12
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FMR
Det handlar om vad hon kallas allt från a*ā till allt möjligt. Jag har inte höga tankar om mgm. Men det är så låg nivå med alla dessa nedsättande ord. Sen sannoliken att det är ett hatbrott är liten skulle jag säga. Skulle det finnas tecken på det är det ju absolut relevant prata om det. Ser heller inget konstigt med att MH:s pappa är inom pingst kyrkan. Att hon är mörk förstår jag inte ens varför man ska kommentera? Jag tror motivet kan vara att TT var emot knark. Hon ville väl hjälpa/ få dom att sluta.

Jag förstår vad du försöker säga, och i skriftlig kontext håller jag med att vissa ord är onödiga.

Däremot håller jag inte med om att hudfärgen inte har någon betydelse för utredningen är rent av naivt & amatörmässigt. Det är som att det är 100 vita i ett rum och en svart, den svarta dör, och man ska inte diskutera hudfärgen som en slags tramsig tabu. Man kan inte ta människor seriöst som inte ens kan lyfta objekt fakta, och där finns det extremt mycket att gå på enbart på hudfärger(ja, rasism finns, deal with it, därför måste det nämnas), socionomekonomiska förutsättningar, tillhörighet, bakgrund, historia och allting egentligen.
Citera
2022-11-10, 19:14
Medlem
Intressant att Joakim Lundell har skrivit en kommentar på en av MHs bilder ändå..?
Citera
2022-11-10, 19:16
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillBass
Tur man läser en extra gång ibland. Var på väg att säga emot dig, men insåg att vi har precis samma uppfattning. Citerar dig plus P4 Jönköpings rapport från MHs advokat för extra tydlighet.

https://sverigesradio.se/artikel/aklagaren-dementerar-ryktet-om-misstankta-kvinnan-absolut-inte
Min fetning
Han har inte varit så pigg på att kommentera tidigare heller. Då hänvisade han till att "det här liknar inget annat".
Citera
2022-11-10, 19:17
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Inga problem med vikten, självklart.
Har också problem med att de skulle ha burit ner offret flera våningar, med flera grannar vakna, på helspänn, som (enligt grannen unders utsaga) redan öppnat dörren vid minsta ljud den natten (hans lgh).

Det räcker med att ett armbandsur slår i metallräcket i en stentrappa för att ljudet ska fortplanta sig mellan våningarna.

Också lite svårt att se varför man går in i lägenheten hos sina antagonister, om man meddelar att man är på väg hem.

Ja, jag håller helt med.

Och tidslinjen egentligen, det sista samtalet kl. 02.30, om det nu inte var MGMs som råkade spela in/ville göra något prank.

För DET tror jag att hatiska, omogna tonårstjejer har svårt att låta bli. Att kolla igenom BOs mobil, skriva galna kommentarer, skicka elaka bilder m.m. till BOs vänlista.
Citera
2022-11-10, 19:17
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hadjegat
Intressant att Joakim Lundell har skrivit en kommentar på en av MHs bilder ändå..?

Varför är det intressant?
Citera
2022-11-10, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Här är bilden.

https://www.bildtagg.se/bild/ppq69iyytc0evao41sgs2eo

Går att parkera en bil precis bredvid eller på hörnan av huset. Alltså ännu längre vänster än röda bilen på flygfotot visar.

https://www.bildtagg.se/bild/cp1whifbmpnkvvh4sjpaz82w

Det mest diskreta sättet att få ut någon ur huset utan att krångla till det för mycket. Upp för trappan nån meter, in i bilen och iväg.

Förvånad att du lyckades smygfota dörren utan att nån nervös granne upptäckte dig och slog larm. Hade den nyheten nått flashback hade du blivit prime suspect!

Bra jobbat!
Citera
2022-11-10, 19:18
Medlem
ellaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Absolut. Två personer: lätt. En person: tveksamt (utan att väcka hela huset).

Håller med. Det i sig talar ju väldigt starkt för att de gjorde den biten tillsammans. (Eller att två personer bar åtminstone)

Ner i källaren, hämta resväska, vänta tills det lugnat sig lite och folk förhoppningsvis hunnit somna (var det inte runt 4 som bilen setts köra mot gravplatsen?) och sedan smyga ut och bära väskan mellan sig. Ner på 30 sek, in i bakluckan, iväg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in