2022-11-10, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GulKnoxPortion
Cred till dig. Superrelevanta frågor som inte på något sätt har förklarats i tråden. Det hela verkar vara väldigt knepigt runt det här krogbesöket samt bråket, så någonting viktigt ligger dolt under ytan här förstås.
Det har inte förklarats i tråden för ingen vet om varför och ingen från Vetlanda har yttrat ett ord om konflikten. Men vi har spekulerat väldigt mycket över vad det kan ha varit. Tror dessutom en källa i någon av tidningarna (var det Expressen kanske?) skrev TT var där med några vänner och anslöt sig till dem igen efter att ha letat efter sin yngre kompis. Jag tror fortfarande den yngre kompisen = MH.
Citera
2022-11-10, 13:45
Medlem
thevowwws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelcore
Tack. Kan man se när en pin är tillagd i en mapp? Skulle vara intressant att veta under långt tidspann en mapp är uppbyggd.

Tyvärr kan man inte se när varje pin är tillagd i respektive mapp. Bara när varje mapp senast varit uppdaterad med en pin. Senast MH uppdaterade albumet var 3 veckor senast i mappen ”Han”.

Innan MH blev anhållen tidsmässigt.
Citera
2022-11-10, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Jag har också varit inne på detta, dock beskriver du det snällare än mig. Jag skrev, efter jag såg hennes Pinterest, att hon känns utvecklingsstörd/försenad. Fick samma känsla efter jag såg hennes TikTok videor.

Ah tack, ska kolla hennes tiktok sen.
Citera
2022-11-10, 13:48
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Människorov är ju att de flyttat en död människa.
Mord kan de inte dömas för ännu så länge inte obduktionent är klar och då man vet hur hon dog. Om hon blev knivad eller strypt. Kanske dog hon av en hjärtinfarkt vilket inte är troligt. De måste veta och de vet de snart.
När de ser hur hon dog ändras det till mord eller dråp.
En kan alltså dömas till mord och den andra till medhjälp till mord.
Har de flyttat en död människa och dumpat henne i skogen blir de dömda för det.
Tror inte de kommer att komma undan utan att bli dömda för något om de inte hittar en ny mördare.
Det stämmer inte. Människorov är ett annat ord för kidnappning, alltså man håller någon mot dess vilja. Flytta på en död kropp innebär brott mot griftefriden. Två helt vitt skilda ting.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luckychica
Kan ni länka tikok samt pintrest ? Eller skriva användarnamnet. *nyfiken*

Kolla i första inlägget, där har Greven skrivit en sammanfattning. Gå in på personbeskrivningar så finns både MH och JJs olika social media med.
Citera
Medlem
Citat:
Mord kan de inte dömas för ännu så länge inte obduktionent är klar och då man vet hur hon dog. Om hon blev knivad eller strypt. Kanske dog hon av en hjärtinfarkt vilket inte är troligt. De måste veta och de vet de snart.
Tror inte de kommer att komma undan utan att bli dömda för något om de inte hittar en ny mördare.

Människorov är inte att ha flyttat en död människa, männiksorov är att håll tex Ett brott som innebär att någon för bort eller spärrar in en annan person med avsikt att skada personen, utöva utpressning eller liknande. Det du antagligen syftar på är brott mot griftefriden det är att flytta en död människa tex.
Citera
2022-11-10, 13:50
Medlem
Citat:

Brott mot griftefriden är väl att flytta en död människa? Människorov aka kiddnappning går inte att utföra på en död människa.
Citera
2022-11-10, 13:54
Medlem
thevowwws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alba65
Det sas just nu på lokalradion p4 att den ena fortfarande nekar men att den andra inte vill uppge längre vad hon tar ställning till. Jönköpings radion P4 nyheterna kl 11.30. Undrar om en av dem börjar vackla då eftersom båda nekat tidgare?

Hittar inget sådant uttalande.

Edit: HITTAT! Det som skrevs här ovan stämmer.

Länk: https://sverigesradio.se/avsnitt?programid=91

Sedan väljer ni nyheterna från 11.30
Senast redigerad av thevowww 2022-11-10 kl. 14:02.
Citera
2022-11-10, 14:03
Medlem
lindblomsgröns avatar
Postat av Anywhan två inlägg i tråden.

1 ) Var i Vetlanda förra veckan hörde att hon som har hittats död hade gått hårt åt en av de som sitter häktad. Den hon gick hårt åt skall tydligen ha en bokstavskombination.
Men En närstående skall tydligen ha tyckt att det var nog nu.

2) Jag vill egentligen inte bli delaktig i denna tråd då det hela är oerhört tragiskt.
En väldigt nära anhörig!
Något är konstigt att de håller tyst och polisen inte kan öppna upp dem.
Källan till detta är en som känner de inblandade, naturligtvis pratas det mycket och många teorier läggs fram.
Personligen kommer inte jag att kommentera i denna tråden efter detta inlägg.
Är det som jag fick berättat så är det bara en tidsfråga innan polisen löser detta.

Så är det någon nära anhörig till Maja eller Johanna som dödat Tove? Kanske Tove var bestämd och envis angående något som retade upp den anhörige.
Senast redigerad av lindblomsgrön 2022-11-10 kl. 14:05.
Citera
2022-11-10, 14:06
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Om något ”fastnat” i skor eller kläder från TT så kan det ju bli en avsättning i fordonet. Men svårt att värdera bevisningen då kanske.
I mina ögon låter det som en mycket knepig värdering.
Det enda jag skulle kunna tänka mig i så fall vore om Js kläder var besudlade av Ts blod och att de i sin tur skulle besudla bilen. Så verkar dock inte vara fallet.
Citera
2022-11-10, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honung66
Tex att reportern frågade specifikt om vallning och det rent tekniskt var en rekonstruktion?
Man får ju hoppas att "vallningen" inte var likadan som den som skedde i Knutbyfallet. Vilken katastrof det var. Det var ju snarare en filminspelning inkl manus och allt.
Citera
2022-11-10, 14:09
Avstängd
Citat:

Det är väl där åsikterna eventuellt går isär. Hade de fysiskt och praktiskt möjlighet att flytta Tova/kroppen dit, eller måste någon ytterligare ha varit inblandad? Det sades direkt efter fyndet att kroppen låg på en plats där man redan hade letat. Det verkar skumt. Letat slarvigt eller flyttad efteråt? Jag vet inte hur det ligger till med det, jag har inte hört det nämnas senare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in