2022-11-10, 16:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Plutten
Är det någon som varför detta är så intressant för polisen...

https://nyheter24.se/nyheter/1099502-ny-insats-i-tove-fallet-polisen-undersoker-kallaren-hos-ena-haktade-kvinnan

Tryck sedan på kommentera så scrolla upp så kommer fler uppgifter upp.
Är alltså JJ Källare.
Citera
2022-11-10, 16:56
Medlem
Alba65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Plutten
Är det någon som varför detta är så intressant för polisen...

https://nyheter24.se/nyheter/1099502-ny-insats-i-tove-fallet-polisen-undersoker-kallaren-hos-ena-haktade-kvinnan
Det är ju bara JJ som bor i lägenhet och har källarutrymme
MH bor ju i villa med mor, far och bror
Som någon skrev pga. obduktionen kanske man letar efter något speciellt i JJs källarförråd.
Senast redigerad av Alba65 2022-11-10 kl. 17:06.
Citera
2022-11-10, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rengen
Tydligen tycker många att det är konstigt att de håller tyst, om de nu gör det.

Jag tolkar det mer som vi talar två väldigt connectade personer (av olika anledningar). Och att det begåtts ett mord och inte dråp. De tänker bara på straffet.
Och tycker inte man ska förutsätta att MH var by-stander. Hon var ju erkänt psykiskt instabil och kan ha flippat ur. Sen är människan ett djur. Många djuriska instikter kan ha sammanfallit och lett till urspårning. Glöm inte det för den som letar motiv. Kan räcka med ett s.k. fjortisbråk.

Definitivt mord Ja, möjligen hade JJ och MH planerat det.
Citera
2022-11-10, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb7
Ex hade Tove tejp runt munnen kanske de har letat/hittat samma tejp i förrådet etc, finns nog mycket att plocka där

Tejp runt munnen, strumpor i munnen, bakbunda händer, avlider antagligen av våld mot huvudet alt kvävning eller en kombination.
Citera
2022-11-10, 17:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Hade AW en hemlig relation med JJ när TT pluggade i Linköping?

Var det därför JJ hade ihjäl TT, mördade henne kallblodigt?
Tryck på kommentera på sighten, så är det JJ Källare, o polisen springer med säckar. 💥
Har mordet skett där eller...
Citera
2022-11-10, 17:05
Medlem
Jag är så less all rasismen människor sprider. Det tar fokus från relevans i fallet. Snälla håll er till saker som är relevant. Och alla kommentarer om att tjejer inte kan göra detta själva är också dumheter. Det är fullt möjligt. Det har hänt förr. Att dom kan ha fått ut en kropp obemärkt fullt möjligt. Att ingen hörde ett skrik. Hon kanske hade tejpad mun. Det kanske var höga röster före dunsarna men att man inte tänkte på det först. Många gånger pågår ljud innan man lägger märke till dom. Och vill tillägga viktig bevisning kan missas i början av en utredning. Och även om man har haft hundar vet vi inte vilka hundar. Dock kan vi nog utesluta styckning vid detta laget. Då borde man nog sagt att man hittat kroppsdelar. Och att ingen har erkänt det har också hänt för. Det behöver inte betyda att man är oskyldig.
Citera
2022-11-10, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Tänk då att efter Toves kropp hittades så vet polisen nog vad som används i bortförandet och dödandet. Det är ju nya uppgifter som kommit fram nu. Tidigare visste inte polisen vad dom skulle söka efter men nu vet dom, som tex:
Tejp
Band
Mattor
Trasor
Plast/soppåse
Verktyg som:
Kniv
Bestick
Korkskruv
Hammare
Lampor
Hårda saker etc
Handdukar
Rengöringsmedel
Skurborstar
Dammsugare etc
Kläder
Strumpor
Skor etc

Detta är bara några exempel på vad polisen kan vara ute efter.

Poängen är att före man fann Tove avliden hade dom inte mycket att söka efter, men vet dom nu tillvägagångssättet så finkammar dom utrymmena just för att hitta möjligt material som användes vid dödandet och bortförandet.

Eller tecken efter Tove i dessa utrymmena, som hår, fiber, saliv etc

Min poäng är att ALLA ovannämnda exempel borde man självklart ha tittat efter när man anhöll dem för människorov och alltså redan trodde att de hade fört bort henne. Sådana grejer är väl då SJÄLVKLARA att ha undersökt och beslagtagit dag 1?
Citera
2022-11-10, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sevanol123
😂😂😂😂

Glöm inte att farsan är fd israelisk militär och de tillhör de bästa i världen.
Den som slängde kroppen är någon som har noll koll på hur polis arbete fungerar vid mord. Någon som ser ner på polis och betraktar de som idioter.
En korkad och arrogant person, tror inte det är farsan nu när jag tänker efter. Han har väl fler hjärnceller än så antar jag.
Nää det här var en eller flera imbeciller som dumpade kroppen.
Tror inte heller att pappan är inblandad, då hade de inte hittat henne. Nä de två mgm är nog de enda inblandade här.
Citera
2022-11-10, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
”Under onsdagen visade man extra intresse för källarutrymmet, som också har en sidodörr som leder till flerfamiljshusets bilparkering, enligt grannarna.
– Det var polisbilar på hela gatan utanför. De tog med sig saker i papperspåsar, säger en person.
En annan granne berättar att de tagit saker från kvinnans källarförråd…”

https://www.expressen.se/nyheter/polisens-nya-insats-vid-haktade-kvinnans-bostad/

Känns lite lågoddsare att hon togs ut via källaren så lite förvånande att det är en (ny ?) undersökning där först nu?
Eller så har man bestämt sig för att komma dit med en nytt självförtroende och approach kanske. Att verkligen verkligen hitta bevis…
För övrigt så var det väl detta som misstogs för en vallning med ”två civilpoliser”…
Citera
2022-11-10, 17:15
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemmatant
Hon ska ju inledningsvis ha sagt att de gick hem för att tala ut, de blev sams och Tove cyklade hem vi ca 03

T kanske aldrig var i lgh, de kanske gick in bakvägen i huset och där kanske det hände ?

Dunsarna i lgh kanske var en av tjejerna som fick en panikattack i badrummet och sparkade i väggen?

Så då har inte behövt bära ned henne ?

Vittnade inte grannarna om spring i trappan ?
Men det kanske var på förfesten ?
Citera
2022-11-10, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folkmordsbenagen
Går man igenom källarutrymmen och dylikt först nu? Vad fan är det för inkompetenta snutar där borta? Blir fan mållös.

”En större utredning är ett levande väsen, den lever, och det dyker upp nya uppgifter och då får man åka tillbaka för att hämta nya saker. Det är ett jäkla pussel.
Ett genombrott i den tekniska bevisningen kan leda till att man återvänder för nya avancerade och mer detaljerade undersökningar i en viss del av lägenheten. ”

Kriminaltekniker uttalade sig runt 25/10 när meddelades NOA kopplades in osv:

https://www.expressen.se/nyheter/noa-kopplas-in-i--sokandet-efter-tove/
Citera
2022-11-10, 17:17
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ellaaa
Angående diskussionen om JJ och Toves pojkvän:

Jag hade en gång en ”vän” som hade narcissistiska drag, och när jag reste iväg försökte hon vända folk emot mig genom att sprida falska rykten, sälja in sig hos killen jag var på g med genom att måla ut mig som en dålig person och prata sex med honom etc, allmänt försökte förstöra mitt liv av ren svartsjuka och illvilja.

Det här är ett klassiskt beteende hos en manipulativ person med bristande empati. Om personskildringen av JJ stämmer kan jag tänka mig att hennes ”konflikt” med Tove grundade sig i JJ:s svartsjuka eftersom Tove var så fin och omtyckt och läste till läkare etc. Hennes mörker blev så tydligt i Toves närvaro och JJ projicerade sitt självhat mot Tove.

Och det skulle därmed inte förvåna mig om hon när Tove var borta försökte ”förföra” hennes pojkvän som del i ett större mönster.

Dock tror jag att bilden är större än så. Bland annat eftersom Tove oroligt letade efter MH den kvällen. Kanske hade hon kommit ”hem till byn” stärkt av att ha brutit sig loss och var nu trött på den här småstadsbitchen som misshandlade folk psykiskt och hade den unga och känsliga MH i ett järngrepp.

Om hon kom hem och utmanade/hotade JJ:s makt och självbild så kan det nog med droger och alkohol inblandat ha varit nog som motiv till mord.

Mja du, med beaktande av det faktum att både pojkvännen och Tove bott på annan ort, så är det ganska svårt att försöka förföra och sälja in sig hos någon som inte ens är kvar sig i Vetlanda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in