2022-11-10, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
QUOTE=lindblomsgrön|82359794]Postat av Anywhan två inlägg i tråden.

1 ) Var i Vetlanda förra veckan hörde att hon som har hittats död hade gått hårt åt en av de som sitter häktad. Den hon gick hårt åt skall tydligen ha en bokstavskombination.
Men En närstående skall tydligen ha tyckt att det var nog nu.

2) Jag vill egentligen inte bli delaktig i denna tråd då det hela är oerhört tragiskt.
En väldigt nära anhörig!
Något är konstigt att de håller tyst och polisen inte kan öppna upp dem.
Källan till detta är en som känner de inblandade, naturligtvis pratas det mycket och många teorier läggs fram.
Personligen kommer inte jag att kommentera i denna tråden efter detta inlägg.
Är det som jag fick berättat så är det bara en tidsfråga innan polisen löser detta.

Så är det någon nära anhörig till Maja eller Johanna som dödat Tove? Kanske Tove var bestämd och envis angående något som retade upp den anhörige.
[/quote]

Har svårt och tro dessa rykten som poppar upp från ingenstans. Det enda är isånnafall att dom var mer än 3 personer i lägenheten när mordet skedde.
Citera
2022-11-10, 15:14
Medlem
ellaaas avatar
Citat:
MH o JJ är väl de som går igenom trauma. Tänk om det är fadern till någon av dem som gjort det.

Jo, jag antar att jag litar på polisen så pass mycket att jag tror att de må gå igenom trauma men också karma. Vad gäller andra anhöriga finns ingen misstänkt just nu, dessutom känns det mer långsökt att en förälder skulle döda sitt barns kompis.

Därför spekulerar inte jag då jag tycker det är för stor risk att det gör skada i nuläget. Sedan får ni andra göra som ni vill.

Men jag tyckte att det var tillräckligt signifikant att jag rådde personen som kom med informationen att kontakta polisen.
Citera
2022-11-10, 15:21
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/polisens-nya-insats-vid-haktade-kvinnans-bostad/

”Ett tiotal poliser har undersökt den ena häktade kvinnans bostadshus och visat extra stort intresse för ett källarutrymme.
– Min mamma blev rädd, säger en granne.”

De har nog en hel del på dessa pantade brudar. Fyfan vilken dödsångest Tove måste haft 💔
Citera
2022-11-10, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ellaaa
Hen syftar på ett inlägg tidigare idag.

Jo jag vet men det jag såg innehöll inte ner fakta än att Tove skulle gått ”hårt” åt en av dem och att en nära anhörig fått nog typ. Inte mycket fakta där eller något som gör det väldigt trovärdigt. Därav blir inte jag då intresserad av sådana inlägg när det inte finns mer fakta eller annat som gör inlägg som sådana väldigt trovärdiga.
Citera
2022-11-10, 15:22
Medlem
Förstår ändå inte riktigt vad du menar?
Ska T har varit på någon av MGM och tillslut fick dem nog menar du?[/quote]

Folk babblar ju om allt möjligt många som vet så mycket tydligen men dom säger det här i stället för till polisen mycket konstigt?
Citera
2022-11-10, 15:23
Medlem
Citat:
QUOTE=lindblomsgrön|82359794]Postat av Anywhan två inlägg i tråden.

1 ) Var i Vetlanda förra veckan hörde att hon som har hittats död hade gått hårt åt en av de som sitter häktad. Den hon gick hårt åt skall tydligen ha en bokstavskombination.
Men En närstående skall tydligen ha tyckt att det var nog nu.

2) Jag vill egentligen inte bli delaktig i denna tråd då det hela är oerhört tragiskt.
En väldigt nära anhörig!
Något är konstigt att de håller tyst och polisen inte kan öppna upp dem.
Källan till detta är en som känner de inblandade, naturligtvis pratas det mycket och många teorier läggs fram.
Personligen kommer inte jag att kommentera i denna tråden efter detta inlägg.
Är det som jag fick berättat så är det bara en tidsfråga innan polisen löser detta.

Så är det någon nära anhörig till Maja eller Johanna som dödat Tove? Kanske Tove var bestämd och envis angående något som retade upp den anhörige.
[/quote]

Sättet du skriver på, de ord du använder får det att låta som att du vet saker om vad som hände den där kvällen. Det är problematiskt eftersom det då riskerar att bli en trådsanning. Vet du saker så ta det med polisen, vet du inte helt säkert så skriv inte på det sättet du gör.
Citera
Medlem
”Under onsdagen visade man extra intresse för källarutrymmet, som också har en sidodörr som leder till flerfamiljshusets bilparkering, enligt grannarna.
– Det var polisbilar på hela gatan utanför. De tog med sig saker i papperspåsar, säger en person.
En annan granne berättar att de tagit saker från kvinnans källarförråd…”

https://www.expressen.se/nyheter/polisens-nya-insats-vid-haktade-kvinnans-bostad/
Citera
Medlem
Flatliners|82360435
Förstår ändå inte riktigt vad du menar?
Ska T har varit på någon av MGM och tillslut fick dem nog menar du?[/quote]

Folk babblar ju om allt möjligt många som vet så mycket tydligen men dom säger det här i stället för till polisen mycket konstigt?
Citera
2022-11-10, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
”Under onsdagen visade man extra intresse för källarutrymmet, som också har en sidodörr som leder till flerfamiljshusets bilparkering, enligt grannarna.
– Det var polisbilar på hela gatan utanför. De tog med sig saker i papperspåsar, säger en person.
En annan granne berättar att de tagit saker från kvinnans källarförråd…”

Nu kanske det börjar hända grejer
Citera
Medlem
Citat:
MH o JJ är väl de som går igenom trauma. Tänk om det är fadern till någon av dem som gjort det.

Väldigt nära anhörig behöver inte betyda pappa, kan lika gärna vara en broder om man nu tar det ett steg längre. Sen tror jag att det är tjejerna själva, men en nära anhörig som har fått nog är inte helt omöjligt en av bröderna och då tänker jag först på MH:s bror. Varför vet jag inte, men jag har svårt att det är någon av föräldrarna. Kan lika gärna vara JJ:s bror.
Om det nu stämmer, man ska ju inte fastna på ett inlägg men visst, varför skulle det inte kunna vara så? Vissa vill ju bara avleda också så man vet inte vad som stämmer!
Citera
Medlem
Tror att MH berätta hela historien, varför skulle de annars vara nere i källaren och plocka massa prylar ca 2-3v efter försvinnandet och inte innan
Citera
2022-11-10, 15:26
Medlem
Jag har försökt att hitta info i tråden men inte hittat något. Har det kommit fram något om dom har frågat JJ mamma om det stämmer att hon skulle köra henne till mc Donalds?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in