2022-11-10, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folkmordsbenagen
Går man igenom källarutrymmen och dylikt först nu? Vad fan är det för inkompetenta snutar där borta? Blir fan mållös.

I samband med rättsmedicinsk undersökning har man troligtvis hittat spår antydandes hur kroppen transporterats t.ex. fibrer från resväska eller dylikt.
Citera
2022-11-10, 16:39
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelcore
Ja det måste nästan vara något som MGM tipsat om? Eftersom det vid första anblick verkade ointressant, vid den första genomsöknignen. Kan hoppas det iallafall, att någon av dom börjat prata.

MH har nog börjat prata. Det blir nog omhäktning snart och då får vi lite mer insyn.

Den ens får sannolika skäl för mord + frihetsberövande + griftefrid och den andra medhjälp + griftefrid.
Citera
2022-11-10, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av easycomeeasygo
Känner inte alls mycket för de här nya uppgifterna. Det som polisen har plockat med sig från igår borde de väl ha visat intresse för direkt, vid första genomsökningen. Skumt att i så fall ha missat det förut. Även om vi säger att medgivanden har gjorts och att de därmed befinner sig där efter den nya informationen så borde det ändå ha varit uppenbara utrymmen och grejer att ha noterat och tagit med från första stund. Jag har hyst stor respekt inför utredarna i det här fallet, men det här vet jag inte riktigt…
Tänk då att efter Toves kropp hittades så vet polisen nog vad som används i bortförandet och dödandet. Det är ju nya uppgifter som kommit fram nu. Tidigare visste inte polisen vad dom skulle söka efter men nu vet dom, som tex:
Tejp
Band
Mattor
Trasor
Plast/soppåse
Verktyg som:
Kniv
Bestick
Korkskruv
Hammare
Lampor
Hårda saker etc
Handdukar
Rengöringsmedel
Skurborstar
Dammsugare etc
Kläder
Strumpor
Skor etc

Detta är bara några exempel på vad polisen kan vara ute efter.

Poängen är att före man fann Tove avliden hade dom inte mycket att söka efter, men vet dom nu tillvägagångssättet så finkammar dom utrymmena just för att hitta möjligt material som användes vid dödandet och bortförandet.

Eller tecken efter Tove i dessa utrymmena, som hår, fiber, saliv etc
Senast redigerad av Medvetenommycketxx 2022-11-10 kl. 16:51.
Citera
2022-11-10, 16:46
Medlem
Tror ni media går ut med uppgifter denna vecka om vad rättsmedicin kommit fram till eller lär det också dröja ? Vet det pratades om att det skulle ske under veckan o att de antagligen skulle ha fler svar.
Citera
2022-11-10, 16:46
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Spelar ingen roll om du lägger kroppen på en presenning om du styckar en kropp. Det är ett jävla slabbande och det räcker att en millimeterliten droppe blod har hamnat utanför presenningen. Kriminalteknikerna är oerhört skickliga och det är sällan de missar något nu för tiden.

Från en kropp som styckas alldeles efter mordet skvätter självfallet mer blod än en kropp som styckas senare, då det mesta är levrat blod då.

Jag säger inte emot att det kan skvätta blod vid en styckning. Det kan också skvätta blod vid näsblod och handgemäng.

Att tekniker kan hitta mikroskopiskt små mängder blod är inte en nyhet.

Att en millimeterstor bloddroppe som hamnar utanför en presenning vid styckning otvetydigt skulle visa på styckning är däremot en nyhet för mig.

Hur mycket blod som skvätter omkring vid styckning beror på hur styckaren styckar, jag tänker att det är rätt logiskt.

Jag påstår inte att det har förekommit styckning i det aktuella fallet. Jag opponerar mig mot påståenden om att tekniker alltid ser att en styckning har förekommit.
Citera
2022-11-10, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Han verkar harmonisk. Var gick han i gymnasie?

I Göteborg verkar det som, mycket möjligt handbollsgymnasium. Han spelade i alla fall i Sävehofs juniorlag.
Citera
2022-11-10, 16:52
Medlem
Rengens avatar
Tydligen tycker många att det är konstigt att de håller tyst, om de nu gör det.

Jag tolkar det mer som vi talar två väldigt connectade personer (av olika anledningar). Och att det begåtts ett mord och inte dråp. De tänker bara på straffet.
Och tycker inte man ska förutsätta att MH var by-stander. Hon var ju erkänt psykiskt instabil och kan ha flippat ur. Sen är människan ett djur. Många djuriska instikter kan ha sammanfallit och lett till urspårning. Glöm inte det för den som letar motiv. Kan räcka med ett s.k. fjortisbråk.
Citera
2022-11-10, 16:52
Medlem
På expressen (premium) står det att ”Nu har polis uppgifter om kvinnans förklaring till ljuden. Hon förklarade att en vän blivit för berusad men somnat”

Får inte ihop med med att hon tidigare ska ha sagt att Tove cyklade hem efter de blivit sams. Att MH vart med på McDonalds (även om hon nu inte var det)
Så vem kan det varit som blev full o somnade tro?
En tredje person eller en fantiserad person
Citera
2022-11-10, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Plutten
Är det någon som varför detta är så intressant för polisen...

https://nyheter24.se/nyheter/1099502-ny-insats-i-tove-fallet-polisen-undersoker-kallaren-hos-ena-haktade-kvinnan

Hade AW en hemlig relation med JJ när TT pluggade i Linköping?

Var det därför JJ hade ihjäl TT, mördade henne kallblodigt?
Citera
2022-11-10, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Plutten
Är det någon som varför detta är så intressant för polisen...

https://nyheter24.se/nyheter/1099502-ny-insats-i-tove-fallet-polisen-undersoker-kallaren-hos-ena-haktade-kvinnan

Det verkar som att polisen nu vet vad de ska leta efter tack vare den rättsmedicinska undersökningen.
Citera
Medlem
Ex hade Tove tejp runt munnen kanske de har letat/hittat samma tejp i förrådet etc, finns nog mycket att plocka där
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle19
Dom, polisen, kanske gjorde samma sak som i Wilmafallet.
Initialt letade dom efter en försvunnen tjej, alltså inte efter kroppsdelar eller eller andra smågrejer. Som behandlingar, verktyg, väskor eller verktyg.

Men ny efter någon lagt fram en historia kanske ett strykjärn behöver undersökas mer noggrant. Eller någon kudde.

Att hunden ej fått upp spår kan betyda att dom var snabba med att flytta kroppen efter dödens inträde.

Min teori är i alla fall att vindsförrådets prylar användes på nåt sätt. Och gömdes sedan i källaren. Dessa föremål undersöks nu på grund av någon som berättat.

Tillägg: kan också vara någon av dom mgm som begärt att polis ska undersöka något. Det är åklagarens skyldighet.

Precis, utredningen ändrar karaktär beroende på vilken information som inkommer och misstankarna. Nu har iof åklagaren sagt att dom tidigt jobbat utefter en hypotes. Gissningsvis misstänkte dom mord redan på måndagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in