Citat:
Ursprungligen postat av
Hallonfisken
Det har spekulerats att [JJs pappa] skulle vara bortrest när JJ misstänkts ska ha begått mordet. Detta stämmer inte. Han var hemma. Han är också hemma nu och har setts vid flera tillfällen. Två bilar är hemma. Och även sonens bil har setts. Om han har för avsikt att resa iväg har jag inte hört något om. Jag har dock hört långt tidigare, alltså innan TT försvann att han pratat om att han vill flytta tillbaka till Israel. Men jag vet inte om detta är något som är ”klart” utan mer en önskan.
För en Israel är skogen förmodligen generellt sett en exotisk plats full av mystiska växter och konstiga djur. En obebodd och öde plats med oländig terräng full av ensliga platser.
Men för en smålänning är skogen generellt sett ett välkomnande och trivsamt ställe full med behagliga och gemytliga platser som oftast är välbekanta och ibland välbesökta.
I Israel tycker man nog generellt sett att om man gömmer en död kropp i en skog så är det som att begrava personen på en så öde plats att den aldrig kommer bli funnen.
Men om man lägger en död person i en småländsk skog så är det som att grannen slänger över en död kropp i din trädgård.