2022-11-10, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Även:
”Tidigare har utredare varit i lägenheten med brottsplatstekniker. Under onsdagen visade man extra intresse för källarutrymmet, som också har en sidodörr som leder till flerfamiljshusets bilparkering, enligt grannarna.
– Det var polisbilar på hela gatan utanför. De tog med sig saker i papperspåsar, säger en person.
En annan granne berättar att de tagit saker från kvinnans källarförråd.”

Sidodörren är väl den under balkongen, från källaren. Tror polisen har väldigt mycket på dem!

Ja vi kan alltid hoppas på de hittar användbara forensiska bevis. För det skulle bli lite motigt med bara 2 tysta mgm och en rad indicier.
Citera
2022-11-10, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Hur vet du? Vad letade de efter?

Att dom kollade redan dag ett är redan bekräftat, kolla sammanfattningen. Att det var på ett speciellt ställe, för det stod i citatet

"Under onsdagen visade man extra intresse för källarutrymmet, som också har en sidodörr som leder till flerfamiljshusets bilparkering, enligt grannarna."

Dom menar det specifika källarutrymmet som har en sidodörr till bilparkeringen. Inte hela källaren.
Citera
2022-11-10, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
QUOTE=lindblomsgrön|82359794]Postat av Anywhan två inlägg i tråden.

1 ) Var i Vetlanda förra veckan hörde att hon som har hittats död hade gått hårt åt en av de som sitter häktad. Den hon gick hårt åt skall tydligen ha en bokstavskombination.
Men En närstående skall tydligen ha tyckt att det var nog nu.

2) Jag vill egentligen inte bli delaktig i denna tråd då det hela är oerhört tragiskt.
En väldigt nära anhörig!
Något är konstigt att de håller tyst och polisen inte kan öppna upp dem.
Källan till detta är en som känner de inblandade, naturligtvis pratas det mycket och många teorier läggs fram.
Personligen kommer inte jag att kommentera i denna tråden efter detta inlägg.
Är det som jag fick berättat så är det bara en tidsfråga innan polisen löser detta.

Så är det någon nära anhörig till Maja eller Johanna som dödat Tove? Kanske Tove var bestämd och envis angående något som retade upp den anhörige.
[/quote]

Det är väl snarare en möjlig förklaring till varför en av MGM kan ha hyst agg till Tove och varför de båda MGM skadat Tove.
Citera
2022-11-10, 16:26
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelcore
Att dom kollade redan dag ett är redan bekräftat, kolla sammanfattningen. Att det var på ett speciellt ställe, för det stod i citatet

"Under onsdagen visade man extra intresse för källarutrymmet, som också har en sidodörr som leder till flerfamiljshusets bilparkering, enligt grannarna."

Dom menar det specifika källarutrymmet som har en sidodörr till bilparkeringen. Inte hela källaren.

Ja fattar nu hur du menade.

Undrar vad de tog med sig.
Citera
2022-11-10, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonfisken
Det har spekulerats att [JJs pappa] skulle vara bortrest när JJ misstänkts ska ha begått mordet. Detta stämmer inte. Han var hemma. Han är också hemma nu och har setts vid flera tillfällen. Två bilar är hemma. Och även sonens bil har setts. Om han har för avsikt att resa iväg har jag inte hört något om. Jag har dock hört långt tidigare, alltså innan TT försvann att han pratat om att han vill flytta tillbaka till Israel. Men jag vet inte om detta är något som är ”klart” utan mer en önskan.

För en Israel är skogen förmodligen generellt sett en exotisk plats full av mystiska växter och konstiga djur. En obebodd och öde plats med oländig terräng full av ensliga platser.
Men för en smålänning är skogen generellt sett ett välkomnande och trivsamt ställe full med behagliga och gemytliga platser som oftast är välbekanta och ibland välbesökta.
I Israel tycker man nog generellt sett att om man gömmer en död kropp i en skog så är det som att begrava personen på en så öde plats att den aldrig kommer bli funnen.
Men om man lägger en död person i en småländsk skog så är det som att grannen slänger över en död kropp i din trädgård.
Citera
2022-11-10, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Ja fattar nu hur du menade.

Undrar vad de tog med sig.

Ja det måste nästan vara något som MGM tipsat om? Eftersom det vid första anblick verkade ointressant, vid den första genomsöknignen. Kan hoppas det iallafall, att någon av dom börjat prata.
Citera
2022-11-10, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flatliners
Har dem inte varit där med likhundar? Då borde de väl reagerat om det funnits saker som har med det göra?

Om de har det vet jag inte men någon i tråden gör kanske?

Har stackarn legat avliden i källarutrymmet har hunden isf säkert reagerat på utrymmet och/eller på saker i anslutning. Det kan också förklara varför det blev en punktinsats just där.
Citera
2022-11-10, 16:31
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
QUOTE=lindblomsgrön|82359794]Postat av Anywhan två inlägg i tråden.

1 ) Var i Vetlanda förra veckan hörde att hon som har hittats död hade gått hårt åt en av de som sitter häktad. Den hon gick hårt åt skall tydligen ha en bokstavskombination.
Men En närstående skall tydligen ha tyckt att det var nog nu.

2) Jag vill egentligen inte bli delaktig i denna tråd då det hela är oerhört tragiskt.
En väldigt nära anhörig!
Något är konstigt att de håller tyst och polisen inte kan öppna upp dem.
Källan till detta är en som känner de inblandade, naturligtvis pratas det mycket och många teorier läggs fram.
Personligen kommer inte jag att kommentera i denna tråden efter detta inlägg.
Är det som jag fick berättat så är det bara en tidsfråga innan polisen löser detta.

Så är det någon nära anhörig till Maja eller Johanna som dödat Tove? Kanske Tove var bestämd och envis angående något som retade upp den anhörige.
[/quote]

När äntligen någon kommer och antyder vad det handlar om då avfärdar ni det????😡😡
Citera
2022-11-10, 16:32
Medlem
Alba65s avatar
https://sverigesradio.se/jonkoping
Det har inte varit någon vallning. Vem hade sett detta?
Citera
2022-11-10, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelcore
Ja det måste nästan vara något som MGM tipsat om? Eftersom det vid första anblick verkade ointressant, vid den första genomsöknignen. Kan hoppas det iallafall, att någon av dom börjat prata.

Vill bara flika in med att det är vanligt att polisen besöker misstänkta brottsplatser flera gånger och gör undersökningar. Ibland kan det framkomma uppgifter i förhör men oftast är det nog bara att försäkra sig att ingenting har missats.
Citera
2022-11-10, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Om styckningen sker på till exempel en presenning då, varför skulle det vara massor av blod i lägenheten då?

Kanske fanns blod och andra spår här och var men inte såpass mycket att det starkt talar för en styckning?

Spelar ingen roll om du lägger kroppen på en presenning om du styckar en kropp. Det är ett jävla slabbande och det räcker att en millimeterliten droppe blod har hamnat utanför presenningen. Kriminalteknikerna är oerhört skickliga och det är sällan de missar något nu för tiden.

Från en kropp som styckas alldeles efter mordet skvätter självfallet mer blod än en kropp som styckas senare, då det mesta är levrat blod då.
Senast redigerad av zilvereko 2022-11-10 kl. 17:12.
Citera
2022-11-10, 16:35
Medlem
Bollkalle19s avatar
Dom, polisen, kanske gjorde samma sak som i Wilmafallet.
Initialt letade dom efter en försvunnen tjej, alltså inte efter kroppsdelar eller eller andra smågrejer. Som behandlingar, verktyg, väskor eller verktyg.

Men ny efter någon lagt fram en historia kanske ett strykjärn behöver undersökas mer noggrant. Eller någon kudde.

Att hunden ej fått upp spår kan betyda att dom var snabba med att flytta kroppen efter dödens inträde.

Min teori är i alla fall att vindsförrådets prylar användes på nåt sätt. Och gömdes sedan i källaren. Dessa föremål undersöks nu på grund av någon som berättat.

Tillägg: kan också vara någon av dom mgm som begärt att polis ska undersöka något. Det är åklagarens skyldighet.
Senast redigerad av Bollkalle19 2022-11-10 kl. 16:36. Anledning: Tillägg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in