2022-11-10, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Jag slår vad om att hon fraktades i något man hämtade i förrådet.

Säkerligen en resväska.

Mer och mer pekar på att mordet kan ha varit planerat! JJ och MH kan ha bestämt sig för att fullborda sina planer så fort tillfälle gavs....
Citera
2022-11-10, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bexj1
MH:s brors insta: https://instagram.com/isak_hellman?igshid=YmMyMTA2M2Y=
Han verkar harmonisk. Var gick han i gymnasie?
Citera
2022-11-10, 16:04
Medlem
Känner inte alls mycket för de här nya uppgifterna. Det som polisen har plockat med sig från igår borde de väl ha visat intresse för direkt, vid första genomsökningen. Skumt att i så fall ha missat det förut. Även om vi säger att medgivanden har gjorts och att de därmed befinner sig där efter den nya informationen så borde det ändå ha varit uppenbara utrymmen och grejer att ha noterat och tagit med från första stund. Jag har hyst stor respekt inför utredarna i det här fallet, men det här vet jag inte riktigt…
Citera
2022-11-10, 16:04
Medlem
Fibonaccitals avatar
Det är ju ganska märkligt att man gör tillslag i källaren.

Det borde man gjort redan från dag ett.

Källare och vindsutrymme.

Nu har det ju skrivits här inne om källare och tvättstuga.
t.o.m bild på källardörren, tror det var @Avel.

En kvinna i huset sade: "Jag vågar inte ens går ner i tvättstugan"

Så min teori är som följer:

Man har alltså lyckats frakta ner TT ner i källaren och sedan gjort en transport till fyndplatsen.

Hur gick det till? Kanske någon som klarar av att flytta tunga saker?

Hur smög de in bilen utan att någon hörde det?

Hur kunde de köra iväg med kroppen?

Smög de igen bildörrarna, rullade de ut bilen till gatan för att inte avslöja en bilmotorn som startades?

Som sagt så gjorde dessa MGM detta i ren Hollywood stil.

Brottsplatsen?

https://minkarta.lantmateriet.se/plats/3006/v1.0/?e=504350&n=6365485&z=15&mapprofile=flygbild&backg round=2&boundaries=false&name=Brottsplats%3F
Senast redigerad av Fibonaccital 2022-11-10 kl. 16:12.
Citera
2022-11-10, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommisarien89
2 blattebrudar?
båda är födda här i Sverige, alltså svenskar ...
MH är född i Sydafrika och importerad av en pingstpastor, JJ är till hälften judinna vars far kommer från Israel. Ingen av dem är alltså egentligen svenskar.
Citera
2022-11-10, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
Finns det en färsk konflikt mellan MH och TT också blir motivbilden betydligt klarare iallafall.

Att MH har avvikande personlighetsdrag är uppenbart, asberger? Att JJ är avundsjuk och narcissistisk med bristande samvete och impulskontroll är också uppenbart.

Vad sa ni att konflikten mellan MH, TT och JJ handlade om? Drogerna? Att Tove la sig i?

Eller var det svartsjukan, JJ som vägrade inse att A valde TT framför henne själv?
Citera
2022-11-10, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Skribenten fick frågan vem som hade fått nog då svarade skribenten En väldigt nära anhörig.

Jag tolkade det som att den anhöriga hade fått nog av Toves anklagande
Din tolkning är inte orimlig, men uppgifterna är för osäkra för att jag ska lägga någon vikt vid dem.
Citera
2022-11-10, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av easycomeeasygo
Känner inte alls mycket för de här nya uppgifterna. Det som polisen har plockat med sig från igår borde de väl ha visat intresse för direkt, vid första genomsökningen. Skumt att i så fall ha missat det förut. Även om vi säger att medgivanden har gjorts och att de därmed befinner sig där efter den nya informationen så borde det ändå ha varit uppenbara utrymmen och grejer att ha noterat och tagit med från första stund. Jag har hyst stor respekt inför utredarna i det här fallet, men det här vet jag inte riktigt…

Källarutrymmet undersöktes väl dag 1 efter mordet, om inte är det högt anmärkningsvärt och mycket mycket allvarligt!!!!!!!!!
Citera
2022-11-10, 16:11
Medlem
ellaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Tänkte på en sak.. är det helt uteslutet att det är MH som mördat TT? Hon kanske fått i sig för mycket dricka och sen flygit på TT? Och därför vågade MH inte visa sig i trappen utan stannade kvar i lägenheten.. och att JJ sedan hjälpt till med transport när kroppen skulle gömmas, och att hon då försökte hjälpa MH genom att säga att hon var med på McD..

Nej, jag håller med, vi kan ju verkligen inte utesluta någonting. Ibland är det de mest timida som får psykbryt.

Dock undrar jag om JJ med den personligheten som tillskrivits henne skulle hjälpa någon annan på det sättet ifall det riskerade att förvärra hennes egen situation så mycket?

Däremot är det en intressant fråga varför JJ ljög om att de båda var på McDonalds. Vad vann hon på det?
Citera
2022-11-10, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Källarutrymmet undersöktes väl dag 1 efter mordet, om inte är det högt anmärkningsvärt och mycket mycket allvarligt!!!!!!!!!

Ja. Det är bara ett specifikt ställe som dom gått igenom igen.
Citera
2022-11-10, 16:18
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelcore
Ja. Det är bara ett specifikt ställe som dom gått igenom igen.

Hur vet du? Vad letade de efter?
Citera
2022-11-10, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Det är ju ganska märkligt att man gör tillslag i källaren.

Det borde man gjort redan från dag ett.

Källare och vindsutrymme.

Nu har det ju skrivits här inne om källare och tvättstuga.
t.o.m bild på källardörren, tror det var @Avel.

En kvinna i huset sade: "Jag vågar inte ens går ner i tvättstugan"

Så min teori är som följer:

Man har alltså lyckats frakta ner TT ner i källaren och sedan gjort en transport till fyndplatsen.

Hur gick det till? Kanske någon som klarar av att flytta tunga saker?

Hur smög de in bilen utan att någon hörde det?

Hur kunde de köra iväg med kroppen?

Smög de igen bildörrarna, rullade de ut bilen till gatan för att inte avslöja en bilmotorn som startades?

Som sagt så gjorde dessa MGM detta i ren Hollywood stil.

Brottsplatsen?

https://minkarta.lantmateriet.se/plats/3006/v1.0/?e=504350&n=6365485&z=15&mapprofile=flygbild&backg round=2&boundaries=false&name=Brottsplats%3F

Herregud, va folk är förvånad att ingen hört, de är inte jag! Hur många av grannarna var hemma? Hur gamla, hur intresserade av varandra, tycker många grannar ger fn i om det låter osv.. Vart är Sverige??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in