Citat:
Ursprungligen postat av
DefactoAnarki
Varför ska det ta 7 år att nå en 30-dubbling av värdet om alla borde inse redan nu att det är ditåt det barkar?
Alla har inte insett att Bitcoin är mycket bättre store of value än allt annat som används som store of value idag. Det sker gradvis.
Om 7 år tror jag vi är över $500k, men vi kan lika gärna vara förbi $1M också.
Detta är "orange peelingen" som folk måste komma underfund med.
https://youtu.be/cT3QQTqF21I?t=113
Citat:
Ursprungligen postat av
DefactoAnarki
Vad är det som gör att värdeökningen som ni förståerpåare räknar in inte redan har hänt?
Värdeökningen sker hela tiden. Den har gått från $0.5 till $5 till $50 till $500 till $5000 osv osv.
Ju fler som förstår vad Bitcoin tillför världen, desto fler kommer köpa och driva priset vidare.
Citat:
Ursprungligen postat av
DefactoAnarki
Är det någon fundamenta som ännu inte är på plats men som kommer vara på plats om 7 år?
Regleringar. De största fonderna, alla pensionsfonder, är ytterst restriktiva med sina placeringar. Inte förens det blir klarhet kring hur regeringar ser på Bitcoin och de sista regleringarna hamnar på plats så kan dessa överväga att diversifiera i Bitcoin.
Blir det ok för Coop, ICA och Waynes Coffie att ta betalt i Bitcoin via Lightning, så har ju detta en enorm effekt på priset.
Sedan tror jag att när Bitcoin börjar närma sig guldets market cap, så kommer det bli en ögon öppnare för många som tar sig en funderare på varför man skulle vilja äga guld istället för Bitcoin, och då blir det en vattenfalls effekt till Bitcoins fördel.
Så fort Bitcoin slukat guldets market cap, som store of value, så tror jag det är game on för att utmana allt annat (aktier, fonder, fastighetsinvesteringar, räntepapper och alla typer av derivat) som används som store of value.