2022-11-10, 13:34
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Presentera gärna några trovärdiga källor där S2F används utanför bitcoin-bubblan.
Att du har mage att be andra presentera källor...

Tack men nej tack. Du får förstås tro vad du vill, jag bryr mig inte.
Citera
2022-11-10, 13:39
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Att du har mage att be andra presentera källor...

Tack men nej tack. Du får förstås tro vad du vill, jag bryr mig inte.
För att du var helt ute och cyklade gällande S2F.

Men du svarade inte på min fråga gällande vilken modell du tänkte använda dig av framöver nu? Och vad säger den i så fall om priset på bitcoin om 1, 3 eller 5 år?
Citera
2022-11-10, 13:58
Medlem
Citat:
Frågan alla får ställa sig är om senaste halvårets events var dödsstöten för Bitcoin, eller om Bitcoin återigen kommer återhämta sig från något som egentligen inte hade med Bitcoin att göra?

Beroende på vad man kommer fram till så kan det vara sista chansen att köpa Bitcoin relativt billigt, alternativt så säljer man (eller tom blankar) och håller sig borta för gott.

Inget av de argument som lagts EMOT Bitcoin i någon av krypto trådarna någonsin, är mer relevant nu än tidigare. Bitcoin är lika stark fundamentalt oavsett.

Det som fått priset att sjunka är av anledningar som INGEN kritiker har förutsett. Vill någonfå det till något annat, så måste hen verkligen bända och töja på vad som faktiskt sagts.

Någon mer än jag som hört landet Iran nämnas idag (10 november) i samma mening som Bitcoin, Deep state och Ponzi scheme?
Citera
2022-11-10, 14:35
Medlem
Leastons avatar
CPI data kom precis ut:

YoY: 7.7%
Est. 7.9%

Marknaderna gillade detta onekligen?
Citera
2022-11-10, 14:45
Medlem
Leastons avatar
Citat:

Men du svarade inte på min fråga gällande vilken modell du tänkte använda dig av framöver nu? Och vad säger den i så fall om priset på bitcoin om 1, 3 eller 5 år?

Jag använder inte någon annan modell än att Bitcoin har boom and bust cykler, och jag tror den kommer fortsätta ha det, iaf så länge den är oreglerad.

Jag killgissar:
Priset på Bitcoin om 1 år: $15k-$50k
Priset på Bitcoin om 3 år: > $100k
Priset på Bitcoin om 5 år: $100k-500k beroende på vart i boom and bust cykeln vi är.
Priset på Bitcoin 2030: > $500k

Det som skulle förstöra detta är politiska beslut som inte ligger Bitcoin till gagn.
Senast redigerad av Leaston 2022-11-10 kl. 15:30.
Citera
2022-11-10, 15:32
Avslutad
Citat:
Jag använder inte någon annan modell än att Bitcoin har boom and bust cykler, och jag tror den kommer fortsätta ha det, iaf så länge den är oreglerad.

Jag killgissar:
Priset på Bitcoin om 1 år: $15k-$50k
Priset på Bitcoin om 3 år: > $100k
Priset på Bitcoin om 5 år: $100k-500k beroende på vart i boom and bust cykeln vi är.
Priset på Bitcoin 2030: > $500k

Det som skulle förstöra detta är politiska beslut som inte ligger Bitcoin till gagn.

Varför ska det ta 7 år att nå en 30-dubbling av värdet om alla borde inse redan nu att det är ditåt det barkar?

Vad är det som gör att värdeökningen som ni förståerpåare räknar in inte redan har hänt?

Är det någon fundamenta som ännu inte är på plats men som kommer vara på plats om 7 år?
Citera
2022-11-10, 15:53
Medlem
JagLurarDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DefactoAnarki
Varför ska det ta 7 år att nå en 30-dubbling av värdet om alla borde inse redan nu att det är ditåt det barkar?

Vad är det som gör att värdeökningen som ni förståerpåare räknar in inte redan har hänt?

Är det någon fundamenta som ännu inte är på plats men som kommer vara på plats om 7 år?
Man kan inte flytta ovissa framtida omvärldsfaktorer till nutid. Man bör sia om omvärlden samtidigt som man förutspår ett pris.
Citera
2022-11-10, 15:53
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Alla har inte insett att Bitcoin är mycket bättre store of value än allt annat som används som store of value idag. Det sker gradvis.
Om 7 år tror jag vi är över $500k, men vi kan lika gärna vara förbi $1M också.

Detta är "orange peelingen" som folk måste komma underfund med.
https://youtu.be/cT3QQTqF21I?t=113

Citat:
Värdeökningen sker hela tiden. Den har gått från $0.5 till $5 till $50 till $500 till $5000 osv osv.
Ju fler som förstår vad Bitcoin tillför världen, desto fler kommer köpa och driva priset vidare.

Citat:
Regleringar. De största fonderna, alla pensionsfonder, är ytterst restriktiva med sina placeringar. Inte förens det blir klarhet kring hur regeringar ser på Bitcoin och de sista regleringarna hamnar på plats så kan dessa överväga att diversifiera i Bitcoin.
Blir det ok för Coop, ICA och Waynes Coffie att ta betalt i Bitcoin via Lightning, så har ju detta en enorm effekt på priset.

Sedan tror jag att när Bitcoin börjar närma sig guldets market cap, så kommer det bli en ögon öppnare för många som tar sig en funderare på varför man skulle vilja äga guld istället för Bitcoin, och då blir det en vattenfalls effekt till Bitcoins fördel.
Så fort Bitcoin slukat guldets market cap, som store of value, så tror jag det är game on för att utmana allt annat (aktier, fonder, fastighetsinvesteringar, räntepapper och alla typer av derivat) som används som store of value.
Senast redigerad av Leaston 2022-11-10 kl. 15:58.
Citera
2022-11-10, 15:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JagLurarDig
Man kan inte flytta ovissa framtida omvärldsfaktorer till nutid. Man bör sia om omvärlden samtidigt som man förutspår ett pris.

Min poäng exakt.

Och ju högre värdet spås vara om det går bra i förhållande till dagsvärdet desto större ovisshet betraktar marknaden tillgången med.

Enligt marknaden är det bara 4 % chans att bitcoin kommer lyckas om målet skulle innebära ett värde på 500 kUSD till 2030.

Varför har marknaden så fel enligt er som ser både dessa höga värden i framtiden och bitcoins lyckande som givna?
Citera
2022-11-10, 16:00
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Alla har inte insett att Bitcoin är mycket bättre store of value än allt annat som används som store of value idag. Det sker gradvis.
Om 7 år tror jag vi är över $500k, men vi kan lika gärna vara förbi $1M också.

Detta är "orange peelingen" som folk måste komma underfund med.
https://youtu.be/cT3QQTqF21I?t=113

Värdeökningen sker hela tiden. Den har gått från $0.5 till $5 till $50 till $500 till $5000 osv osv.
Ju fler som förstår vad Bitcoin tillför världen, desto fler kommer köpa och driva priset vidare.
Är det alltså färre som "förstår" nu än för ett år sedan? Annars går det inte att förklara raset på 75%.

Dina förklaringsmodeller bygger på religion och inte logik.
Citera
2022-11-10, 16:01
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Är det alltså färre som "förstår" nu än för ett år sedan? Annars går det inte att förklara raset på 75%.
Som vanligt så förväntar du dig att man skall hantera dina vantolkningar. Nej, du får försöka fundera på vad som sades och menades på egen hand. Lycka till.
Citera
2022-11-10, 16:12
Medlem
Leastons avatar
Citat:

Varför har marknaden så fel enligt er som ser både dessa höga värden i framtiden och bitcoins lyckande som givna?
Du frågar varför vissa saker kan vara underskattade och andra saker är överskattade i förhållande till marknadspriset, har jag förstått dig rätt?

Varför var Amazon värt 2 dollar 2008 och 185 dollar 2019?
Varför var Tesla värt 15 dollar 2019, och 400 dollar två år senare?
Varför var Facebook värt 385 dollar för ett år sedan, och 100 dollar nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in