2022-11-10, 10:40
Medlem
ellaaas avatar
Stör mig på försöken till förminskande av allvaret i situationen genom att kalla konflikten ”fjortisbråk”. De är ändå 20 och 21 år, alltså vuxna individer och uppenbarligen hade konflikten allvarliga konsekvenser.
Citera
2022-11-10, 10:44
Medlem
Vet man vilka fler man har tagit in på förhör?

Grannen?
Pappan?
Pojkvännen?
mm
Citera
2022-11-10, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Det kan ju inte vara varje dag man hittar en grepjävel i dammen ?

Nej, helt enkelt därför att man inte söker igenom dammen varje dag.

Minns från Christine Schurrer-fallet när polisen åker till flygplatsen för att leta upp hammaren dom misstänker att hon försökt föra ut ur landet, och får inte mindre än TRE hammare av flygplatspersonalen (varav ingen var mordvapnet)!
Senast redigerad av .-.-.-. 2022-11-10 kl. 10:48.
Citera
2022-11-10, 10:46
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Haha nu är det sista gången jag kommenterar grepen (tror jag haha)

Man säljer ingen grep !!! Det är ju som att snickaren skulle sälja sin kofot, det finns inte på kartan !!!

Så något skit är det med grepen ?

Kan den fungera som någon soveregni (bild)
Är hon så sjuk i huvudet ?

Skulle inte förvåna mig om hon även sparat TT mobil ?

Grepjäveln i dammen, måste väl gå att se om den legat i vattnet länge eller någon dag ?

Det kan ju inte vara varje dag man hittar en grepjävel i dammen ?

Ger mig in i Grepen😂

Utifrån bilden i annonsen är den av märket Fiskars som är ett kvalitetsmärke. Vid försäljning i butik kallas den för potatisgrep för på klorna har de kulor för att inte skada potatisen vid upptagning. Grepen kostar allt från ca 800-1000 kr beroende var du köper den.

Att lägga ut den för halva priset 500 kr är inget märkligt den ser fin och oanvänd ut.

Jag skulle också sålt den men ni som badar i pengar och tror de faller ner från himlen kanske skulle slängt den. Som tur är kommer nya tider men det är en annan diskussion
Citera
2022-11-10, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NickeNydiken123
Vet man vilka fler man har tagit in på förhör?

Grannen?
Pappan?
Pojkvännen?
mm

Den listan kan göras lång.

Förutom nämnda tänker jag främst på
Kompisen som var med på förfesten
Kompisen som T letade efter
Bartendern
Vakterna på nöjet
Alla grannar
McDonalds personal
Personerna i bilen J gick fram och pratade med
Syskon och föräldrar till J, M och T

Ev fler kompisar om dom nystat upp motiv som sträckt sig bak i tiden.
Citera
2022-11-10, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Kanske stickspår men undrade vilket ursprung M har? Hon liknar en masaj..

MH är adopterad från Sydafrika.
Citera
2022-11-10, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Inte för att jag vet med säkerhet, men tvivlar på att han skulle ha barn.

Jag med iofs.

Men vänta lite... MH är väl 20? Du blandar inte ihop det med JJs bror nu? Eller adopterade dom två barn samtidigt? Får man det? Eller är dom även biologiska tvillingar?

Okej glöm det gud vad dum jag är dom kan ju adopterat olika år men vara lika gamla 🤦‍♀️
Senast redigerad av Pudelcore 2022-11-10 kl. 10:54.
Citera
2022-11-10, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Den listan kan göras lång.

Förutom nämnda tänker jag främst på
Kompisen som var med på förfesten
Kompisen som T letade efter
Bartendern
Vakterna på nöjet
Alla grannar
McDonalds personal
Personerna i bilen J gick fram och pratade med
Syskon och föräldrar till J, M och T

Ev fler kompisar om dom nystat upp motiv som sträckt sig bak i tiden.

Det har ju varit ett gräl utanför lokalen, man kan nog anta att många av dom som sett det också är hörda. Säkert några till som haft observationer under kvällen/natten.
Citera
2022-11-10, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelcore
Nja det reagerade inte jag på. Tycker det var rätt vanliga grejer. Men i babygrejer så var det bästa flaskorna för flaskmatning, pulvermaskin för att göra välling, steriliseringsmaskin till flaskor osv. Alltså... Ska tonåringar ens veta att man eventuellt behöver sånt. Nog för att många som är gravida köper på sig onödiga grejer i förväg. Men att som tonåring göra en sån lista. Känns konstigt.

Inget konstigt alls i mina ögon.
Jag själv längtade att bli mamma redan vid 14 års åldern och blev sen gravid vid 19 och mamma precis fyllda 20, alltså lika gammal som JJ.
Har kollat dessa bilder och tycker helt ärligt inget av det är creepy eller udda. Halloween är ju just detta, creepy, läskigt och till gränsen på stört.
Citera
2022-11-10, 10:54
Medlem
MH:s brors insta: https://instagram.com/isak_hellman?igshid=YmMyMTA2M2Y=
Citera
2022-11-10, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelcore
Jag med iofs.

Men vänta lite... MH är väl 20? Du blandar inte ihop det med JJs bror nu? Eller adopterade dom två barn samtidigt? Får man det? Eller är dom även biologiska tvillingar?

MH är född 2004 alltså 18 år och brodern är född 2002, alltså 20 år. Så tvillingar är de definitivt inte, men de kan ju vara syskon. Känner till familjer som adopterat syskon, hur det är i denna familj vet jag dock ej.
Citera
2022-11-10, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
MH är född 2004 alltså 18 år och brodern är född 2002, alltså 20 år. Så tvillingar är de definitivt inte, men de kan ju vara syskon. Känner till familjer som adopterat syskon, hur det är i denna familj vet jag dock ej.

Förlåt blandade ihop det 😆 och som jag la till sen dom kan ju varit lika gamla med adopterade olika år. Min hjärna fungerar inte i dag 🤦‍♀️ men ja då är dom ju inte ens det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in