2022-11-09, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
Jag behöver fler bilder
Det går ju googla.
Citera
2022-11-10, 04:12
Medlem
Regeringsbildares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjBosa
Man kan inte bli avskedad som politiker, finns ingen anställning som politiker. Däremot kan man avgå.
Det stämmer, men hon kan bli av med allt sitt arvode och bli avsatt som kommunalråd av kommunstyrelsen. Hon blir av med sitt ordfördandeskap i kommunstyrelsen om de röstar bort henne på ett styrelsemöte. Dock får hon givetvis sitta kvar i kommunfullmäktige, där går det inte tvinga bort någon
Citera
2022-11-10, 05:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Markberedning
Här har vi ett ögonvittne! Bra!

Kan du berätta mer om det här?
Vad var det för iakttagelser du gjorde?
Varför agerade inte den förre ordföranden?
Är fler personer inblandade i den här härvan?

Jag vill inte gå in i hur jag kom fram till mitt beslut att flagga för kommande händelser, dvs. varna den förra ordförande. Men jag ingick i ett nätverk där även ordföranden ingick. Jag tog upp mina iakttagelser med honom vid en nätverksträff och i ett enskilt rum. Jag tyckte då att jag vågade friskt men vi har tankemodeller i vår bransch som underlättar predictions av vissa beteende.

Nu i efterhand går det att se att den förra VDn varit skyddad av kommunpolitikerna.

Jag anser att anklagelserna mot den förra VDn befinner sig någonstans på skalan mellan ensam bedragare till kommunens syndabock. Något som gör det svårt att lägga ansvaret på enskilda ordförande.
Citera
2022-11-10, 08:37
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjBosa
Man kan inte bli avskedad som politiker, finns ingen anställning som politiker. Däremot kan man avgå.
Den förra statsministern som aldrig valts av folket avsattes på bara några timmar.
Ett misstroendevotum går att ordna för vem som helst, men i USA försöker man avsätta folk med sexanklagelser och man behöver varken veta tid eller plats för när det skulel ha hänt, eller ha något enda vittne som kan styrka ens sannolikheten.
Vi kallar det Lex Kavanaugh
Citera
2022-11-10, 10:31
Medlem
Lär ju inte bara varit ex vd:n som fått doppa där . Sölas och kletas nog på friskt på deras svinerifester i fjällstugor och "konferenser" på hotell osv . Och en stor del av den dumma sossebefolkningen har respekt för denna "överhet" 😁
Citera
2022-11-10, 12:10
Medlem
Sinnerstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firechromenorr
Svensk-degenerativ kultur.. vad är felet? Hon kunde varit på ett värre ställa som Iran tex, där man inte får vara hora.. FÖRLÅT, jag menar där man har "hedersförtryck"...

hon bör ju vara stolt över sitt agerande!

Citat:
Ursprungligen postat av pbli
knullas säkert runt en hel del kors och tvärs på deras tjänsteresor . Så en sexuell relation med en kriminell fd vd gör mej ej förvånad. Inom fackföreningarna är det likadant . Finns nog mkt smutsig byk här . Ta bara batterifabriken som de visste om att den inte skulle bli något av i Torsboda . Där spelade de teater för den dumma befolkningen . Detta är genomruttna maktgalna typer . Psykopater.

Det verkar från mitt sätt att se det som att det växt fram en kultur inom offentlig verksamhet i Sverige som är genomkorrupt och skulle få den gamla stammen Socialdemokrater att skämmas.

Folk födda på 60-70 talet verkar tycka att det är ok att sko sig.

Det är en kultur som nu verkar sitta i väggarna.

En Psykopatkultur helt klart.
Citera
2022-11-10, 13:18
Medlem
Hoppas inte hon avgår. Ingenting att avgå för.
Citera
2022-11-10, 13:49
Medlem
barndomens avatar
Aha, så det är sådana män som svenska kvinnor ligger med. Mysteriet är nu uppklarat!
Citera
2022-11-10, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fbc
Hoppas inte hon avgår. Ingenting att avgå för.
Hon måste väl för helvete bli utesluten och aldrig någonsin få ett politiskt uppdrag . Då Hon gång efter gång visat tvivelaktiga sidor och visar sej nu vara en sexyalpsykopat. Hon var ju otrogen med aset. Den stackare Hon hade redan blev bedragen.
Citera
2022-11-10, 14:15
Medlem
Drevets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Den förra statsministern som aldrig valts av folket avsattes på bara några timmar.
Ett misstroendevotum går att ordna för vem som helst, men i USA försöker man avsätta folk med sexanklagelser och man behöver varken veta tid eller plats för när det skulel ha hänt, eller ha något enda vittne som kan styrka ens sannolikheten.
Vi kallar det Lex Kavanaugh

Har aldrig funnits en statsminister som har valts av folket i Sverige, vi har representativ demokrati i Sverige. Så det parti som kan samla en regering är de som får statsministerposten.

Riksdagen är ju de som beslutar i Sverige medan regeringen utför besluten, så har regeringen inte förtroende så faller även statsministern.

I kommunen måste typ kommunalrådet avgå självmant.
Citera
2022-11-10, 14:56
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drevet
Har aldrig funnits en statsminister som har valts av folket i Sverige, vi har representativ demokrati i Sverige. Så det parti som kan samla en regering är de som får statsministerposten.

Riksdagen är ju de som beslutar i Sverige medan regeringen utför besluten, så har regeringen inte förtroende så faller även statsministern.

I kommunen måste typ kommunalrådet avgå självmant.
Dumheter.
Vi vet alltid vem som är statsministerkandidat om den ena eller andra sidan vinner, men Magda föregicks inte av något val.
Ändå har hon slutat tre ggr.
Citera
2022-11-10, 15:15
Medlem
Förvånansvärt tyst om detta ändå i media . Tycker en sån här korruptionsbrakskandal där man har sex inom den inpyrda kretsen skulle generera större intresse medialt både lokalt och på riksnivå. Det är ofta personer med psykopatdrag som vill vistas i de fina salongerna . En person som ska företräda arbetarna och beter sej på detta sätt . Usch och blä. Det är genomrutten skit rakt igenom .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in