2022-11-10, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Allting jag läser och hör om MH känns så avvikande från att mörda en vän (ja, hon och T var vänner, de följde varandra på vissa sociala medier och T hade gratulerat henne detta året i somras). Tror ni hon har hjärntvättats till en sjuklig lojalitet mot J eller är det något annat som känns hotfullt för henne så hon vågar inte göra annat än att neka, som de säkert har planerat de skulle göra oavsett vad? Har hon berättat för polisen det var J som gjorde nästan allting, och därför ”nekar” hon till brott?

Ja dynamiken mellan JJ och MH är onekligen mycket intressant. Av det som framkommit i tråden om deras respektive personligheter är det sannolikt att en svagare MH blivit mycket starkare i sig själv genom JJs dominerande personlighet och ledargestalt. Den klassiska ”ledaren och följaren” kompletterar varandra.

Tycker inte man ska glömma att manipulativa personer har förmågan att tänka ut och iscensätta situationer/bråk etc och dessutom få med sig andra personer att utföra handlingar åt dem. De söndrar och härskar men låtsas lite veta.

Att de två fortfarande håller tyst är absolut en överenskommelse dem emellan. De är inte dummare än att de förstår att de har mest att vinna genom att hålla tyst, läsa FUP när den kommer och sen rätta in sina uttalanden i rätten efter den.

Lyckas förhörsledarna slå en kil och spela ut dem mot varandra finns chansen att någon snackar ut. Men jag underskattar inte deras band som nog ligger på ett djupare plan än lojalitet. Det är ”de mot hela världen” typ.

Sen ska inte heller glömmas att man pratar mycket om typiska manliga och kvinnliga förövare och deras tillvägagångssätt men inte så mycket om att kvinnor anses ha ett starkare psyke än män och därför kan de vara en svårare nöt att ”knäcka” i förhör.
Senast redigerad av viperstyle 2022-11-10 kl. 13:24.
Citera
2022-11-10, 13:04
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dopavitaminer
Jasså? Hoppas. Det borde rimligen vara MH som inte klarar pressen längre. Kan ju delvis ha att göra med hennes föräldrars hälsotillstånd efter att allt det här har uppdagats.

Eftersom höga straff kan väntas så är man nog inte benägen att försöka erkänna. En försvarare kommer lära dem att vad som ska sägas och de tjänar enormt mycket på att tiga då det är upp till åklagare att lägga fram tillräckligt med bevis och där händer det såklart att polis/åklagare misslyckas så att en GM gå antingen fri, eller bara blir dömd för t.ex ett brott istället för tre.
Citera
Medlem
thevowwws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelcore
Kan inte släppa MHs ev. Pinterest och den väldigt stora mängd bilder som är där. Någon som kan koppla namnen som följer till MH så vi vet att det verkligen är hennes?

Någon som vet om MH har syskon? Är väldigt många pin i babykläder med moster och morbror osv. Känns väldigt udda att en så ung person, utan att vara gravid, skulle pinna så väldigt specifika babykläder. Om och om igen. Och dessutom en kategori med babyprylar.

Det ÄR MHs Pinterest. Ser att samma konto följer JJs Pinterest så då kan vi konstatera att det faktiskt är hennes.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eddie2006
Jag har inte läst vartenda inlägg här, men lyssnat på podden "Försvunnen" och läst de oerhört bra sammanfattningarna som finns på förstasidan och att bägge skulle släppas i väntan på omhäktning (jag är inte insatt i hur det fungerar) känns ju jättekonstigt.. de är ju bägge straffmyndiga och "det brukar" ju vara så att de misstänkta sitter häktade hela tiden.
(Rätta mig gärna om jag har fel då jag som sagt vet att många härinne har koll på hur sådant fungerar).

De släpps inte. De är fortsatt häktade för människorov. De kommer att omhäktas under nya rubriceringen nästa torsdag, finns ingen Anledning att göra det nu… de är redan häktade, och de har delgivits de nya misstankarna. Det räcker så liksom.

För att de ska släpps måste häktningen hävas.
Senast redigerad av HawkPie 2022-11-10 kl. 13:06. Anledning: Förtydligande ,
Citera
2022-11-10, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Mycket vet vi, men det vi inte vet är VARFÖR T lämnade krogen med JJ och MH.

Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Med vem eller ensam? Finns inget svar. Om själv, inget svar. Vad de bråkade om, inget svar.
Med andra ord så vet vi ingenting gällande de frågor som jag ställde, där du svarade följande (det översta citatet ovan) på.
Citera
2022-11-10, 13:06
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Tove har ingen bakgrund av att vara konstig på något sätt, tvärtom var hon en duktig flicka som valde att studera vidare som skjutsköterska. De två MGM däremot har en hel drös med röda flaggor i sitt bagage... JJ Tänder eld på sitt ex rum, MH könsförvirrad deprimerad "psyko" enligt egen utsago, lägger upp labila videos, gillar att festa och eventuellt ta droger till det... komigen.

Jag vill vara väldigt tydlig med att jag inte på något som helst sätt lägger skulden på Tove.
Tvärtom, är det ju något helt skruvat när en konflikt, oavsett vad det handlar om, slutar med mord.

I det här fallet är jag ganska säker på att konflikten är skruvd, pga av att det är något skruvat hon de misstänkta.
Citera
2022-11-10, 13:10
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dopavitaminer
Jasså? Hoppas. Det borde rimligen vara MH som inte klarar pressen längre. Kan ju delvis ha att göra med hennes föräldrars hälsotillstånd efter att allt det här har uppdagats.

Är väl mer sannolikt att JJ pratat och blivit vallad igår och att MH nekar ?
Citera
2022-11-10, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alba65
Det sas just nu på lokalradion p4 att den ena fortfarande nekar men att den andra inte vill uppge längre vad hon tar ställning till. Jönköpings radion P4 nyheterna kl 11.30. Undrar om en av dem börjar vackla då eftersom båda nekat tidgare?

Inte nödvändigtvis. Det kan även tolkas som den ena gått från att neka till svara med ”inga kommentarer”.
Citera
2022-11-10, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Är väl mer sannolikt att JJ pratat och blivit vallad igår och att MH nekar ?
Varför?
Citera
2022-11-10, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anywhan
Jag vill egentligen inte bli delaktig i denna tråd då det hela är oerhört tragiskt.som svar på din fråga.
En väldigt nära anhörig!
Något är konstigt att de håller tyst och polisen inte kan öppna upp dem.
Källan till detta är en som känner de inblandade, naturligtvis pratas det mycket och många teorier läggs fram.
Personligen kommer inte jag att kommentera i denna tråden efter detta inlägg.
Är det som jag fick berättat så är det bara en tidsfråga innan polisen löser detta.

Förstår att du inte kan fortsätta kommentera detta, men oj vad jag önskar att jag kunde tolka den här informationen bättre. Känns som du har väldigt nyttig information i fallet.
Citera
Medlem
Trollsvanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Innebär det att de båda släpps nu?

Dom sitter fortsatt häktade för människorov.
Citera
Medlem
honung66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Jag tror du hade rätt och att åklagaren kör någon teknisk luring och kallar vallningen något annat därav svaret

Tex att reportern frågade specifikt om vallning och det rent tekniskt var en rekonstruktion?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in