2022-11-10, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ellaaa
Intressant, det stöttar min personliga teori. En närstående till vem av dem?
Jag vill egentligen inte bli delaktig i denna tråd då det hela är oerhört tragiskt.som svar på din fråga.
En väldigt nära anhörig!
Något är konstigt att de håller tyst och polisen inte kan öppna upp dem.
Källan till detta är en som känner de inblandade, naturligtvis pratas det mycket och många teorier läggs fram.
Personligen kommer inte jag att kommentera i denna tråden efter detta inlägg.
Är det som jag fick berättat så är det bara en tidsfråga innan polisen löser detta.
Citera
2022-11-10, 12:47
Medlem
ellaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anywhan
Jag vill egentligen inte bli delaktig i denna tråd då det hela är oerhört tragiskt.som svar på din fråga.
En väldigt nära anhörig!
Något är konstigt att de håller tyst och polisen inte kan öppna upp dem.
Källan till detta är en som känner de inblandade, naturligtvis pratas det mycket och många teorier läggs fram.
Personligen kommer inte jag att kommentera i denna tråden efter detta inlägg.
Är det som jag fick berättat så är det bara en tidsfråga innan polisen löser detta.

Tack för ditt svar, och bra att du har integritet nog att inte lämna ut info som i första hand bör komma till polisen. Kanske bör till och med du själv kontakta dem angående detta som du hört så att det garanterat kommer fram till dem?
Citera
2022-11-10, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dopavitaminer
https://sverigesradio.se/artikel/aklagaren-ingen-omhaktning-denna-veckan-efter-nya-misstankarna

”Det kommer inte bli någon omhäktning den här veckan för de två kvinnorna som är misstänkta för inblandning i försvunna Toves död. Det skriver åklagare Adam Rullman i ett mejl till P4 Jönköping.

Förundersökningen handlar nu också om mord och brott mot gravfriden och kvinnorna har hörts om de nya misstankarna men är än så länge bara häktade för människorov.

Senast på torsdag nästa vecka hålls nya häktningsförhandlingar.”

Innebär det att de båda släpps nu?
Citera
2022-11-10, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn

Nej
Citera
2022-11-10, 12:54
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Förstår faktiskt inte helt varför du besvarar mig med det där. Jag åsyftar alltså att den som har sagt det där i något avseende faktiskt lägger vikt vid att T själv kan ha varit den bidragande orsaken till att ett eventuellt dåd skedde. Det är i princip principen "she had it coming" som det ges uttryck för.

Vilket i så fall i sin tur skulle innebära att fler utomståendes kan tänkas sympatisera med MGM:s orsak till sitt handlande. Även om 99,9% förstås inte accepterar handlingen i sig. Du kan jämföra med en ett barn i skolan som blir hårt mobbat varje dag, om det barnet då till slut slår ner sina mobbare så kommer ingen att anse att det var ok att ta till våld, men alla kommer att förstå varför barnet gjorde det.

Tove har ingen bakgrund av att vara konstig på något sätt, tvärtom var hon en duktig flicka som valde att studera vidare som skjutsköterska. De två MGM däremot har en hel drös med röda flaggor i sitt bagage... JJ Tänder eld på sitt ex rum, MH könsförvirrad deprimerad "psyko" enligt egen utsago, lägger upp labila videos, gillar att festa och eventuellt ta droger till det... komigen.
Citera
2022-11-10, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laternan
Lite konstigt med dessa barnprylar/bilder. MH går på gymnasiet. Kanske är det research för nåt skolarbete eller UF-företag...

Jo kanske, bra tanke. Men känns lite udda då att även ha mappar med barn och bäbisar i.

Kan vara samma med diagnos-mappen också. Att hon haft den för ett skolarbete. Men det som sticker ut där är att hon har en pin med epilepsi. Känns udda då dom flesta inte ens vet att det finns "förhöjd risk" för ep vid NPF. Och just att det bara är en pin med. Men kan absolut vara så.
Citera
2022-11-10, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Tove har ingen bakgrund av att vara konstig på något sätt, tvärtom var hon en duktig flicka som valde att studera vidare som skjutsköterska. De två MGM däremot har en hel drös med röda flaggor i sitt bagage... JJ Tänder eld på sitt ex rum, MH könsförvirrad deprimerad "psyko" enligt egen utsago, lägger upp labila videos, gillar att festa och eventuellt ta droger till det... komigen.

Varför säger du det där till mig?
Det är inte jag som kommer med påståendet att T skulle ha varit på MGM... Följ tråden bättre.
Citera
2022-11-10, 12:57
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GulKnoxPortion
Okej, så vem var T med till krogen, eller gick hon dit själv? Varför själv isf? Vad bråkade T och J om?

Med vem eller ensam? Finns inget svar. Om själv, inget svar. Vad de bråkade om, inget svar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn

Jag har inte läst vartenda inlägg här, men lyssnat på podden "Försvunnen" och läst de oerhört bra sammanfattningarna som finns på förstasidan och att bägge skulle släppas i väntan på omhäktning (jag är inte insatt i hur det fungerar) känns ju jättekonstigt.. de är ju bägge straffmyndiga och "det brukar" ju vara så att de misstänkta sitter häktade hela tiden.
(Rätta mig gärna om jag har fel då jag som sagt vet att många härinne har koll på hur sådant fungerar).
Citera
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Varför säger du det där till mig?
Det är inte jag som kommer med påståendet att T skulle ha varit på MGM... Följ tråden bättre.

Du påstår att T själv förvållat det här eftersom du säger att det finns en risk för det, men sanningen är att allt på pappret visar tvärtom just nu.
Citera
2022-11-10, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Du påstår att T själv förvållat det här eftersom du säger att det finns en risk för det, men sanningen är att allt på pappret visar tvärtom just nu.

Nej, det gör jag inte.
Gå tillbaks i tråden och följ vad det är jag besvarar och förklarar. Herregud.
Citera
2022-11-10, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alba65
Det sas just nu på lokalradion p4 att den ena fortfarande nekar men att den andra inte vill uppge längre vad hon tar ställning till. Jönköpings radion P4 nyheterna kl 11.30. Undrar om en av dem börjar vackla då eftersom båda nekat tidgare?

Jasså? Hoppas. Det borde rimligen vara MH som inte klarar pressen längre. Kan ju delvis ha att göra med hennes föräldrars hälsotillstånd efter att allt det här har uppdagats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in