2022-11-09, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Eller ännu smartare... Utnyttja sitt intellekt till att skapa möjligen verklig förändring genom att kanske skriva en djupsinnig bok som problematiserar situationen på ett intressant sätt?
Det är ett dött projekt. Vem skulle lyssna på någon som Engström? Vem skulle ens publicera han?

Det här som han gjorde var det enda sättet för han att ge tillbaka på.

Och det finns många som han ute i samhället.

Jag tror inte etablissemanget eller regimen klarar av att låsa in sig nog: det finns inte nog många livvakter för att skydda alla.

Det är förvånande att det inte sker mer ofta sett till hur eländigt Sverige är: gör man ett fel eller har psykiska problem som vit man så är du fucked for life.

Poetisk rättvisa i Engström-fallet, han klarade av att ta en av de skyldiga.
Citera
2022-11-09, 23:40
Medlem
Tycker det är otroligt trist att hon håller på på det här sättet. Istället för att hedra offret Wieselgren och alla hennes anhöriga så försöker Annie få det här till ett spektakel som handlar om henne. Krokodiltårar i rätten och hutlösa skadestånd för något som inte har med henne att göra.

Vad gör hon ens i rättssalen? Hon var inte på platsen när mordet inträffade och har absolut ingenting med det att göra. Ta bort kvinnoludret därifrån.
Citera
2022-11-09, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valet20222
Det är ett dött projekt. Vem skulle lyssna på någon som Engström? Vem skulle ens publicera han?

Det här som han gjorde var det enda sättet för han att ge tillbaka på.

Och det finns många som han ute i samhället.

Jag tror inte etablissemanget eller regimen klarar av att låsa in sig nog: det finns inte nog många livvakter för att skydda alla.

Det är förvånande att det inte sker mer ofta sett till hur eländigt Sverige är: gör man ett fel eller har psykiska problem som vit man så är du fucked for life.

Poetisk rättvisa i Engström-fallet, han klarade av att ta en av de skyldiga.

Han hade någon form av autism plus ADHD. Vad kunde psykiatrin gjort mer? Han behandlades med antidepressiva men borde kanske fått medicin för adhd?

Folk verkar ha någon övertro på psykiatrins möjlighet att kunna bota folk. Det ska inte hända att folk med psykiska problem mördar. Folk med psykiska problem mördar, alltså är det fel på psykiatrin. Det är en för enkel och naiv syn...
Citera
2022-11-09, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Tycker det är otroligt trist att hon håller på på det här sättet. Istället för att hedra offret Wieselgren och alla hennes anhöriga så försöker Annie få det här till ett spektakel som handlar om henne. Krokodiltårar i rätten och hutlösa skadestånd för något som inte har med henne att göra.

Vad gör hon ens i rättssalen? Hon var inte på platsen när mordet inträffade och har absolut ingenting med det att göra. Ta bort kvinnoludret därifrån.

Hon vill väl mjölka uppmärksamhet, få sympati plus casha in pengar? Folk är tyvärr idioter som gått på att detta hade något speciellt med Lööf att göra...
Citera
2022-11-09, 23:55
Medlem
Citat:
Hon vill väl mjölka uppmärksamhet, få sympati plus casha in pengar? Folk är tyvärr idioter som gått på att detta hade något speciellt med Lööf att göra...

Jag tror nog att fler psyksjuka kommer att ha henne på sin lista efter det här spektaklet. Hon leker med elden.
Citera
2022-11-09, 23:56
Medlem
Citat:
Jag tror nog att fler psyksjuka kommer att ha henne på sin lista efter det här spektaklet.

Jag tror hon kanske redan nått full kvota genom sitt agerande under åren...
Citera
2022-11-10, 00:00
Medlem
Citat:
Jag tror hon kanske redan nått full kvota genom sitt agerande under åren...

Så kanske det är, men med hennes narcissistiska beteende där hon får en hel rättegång som inte har något med henne att göra att handla om henne så kanske någon gör sanning av sina tankar snart.

Hon är förmodligen mångmiljonär efter alla år som partiledare, hon har en familj och ska snart sluta inom politiken. Varför kan hon inte bara nöja sig där? Nu ska hon ställa till med den här cirkusen också och göra sig till ännu mer måltavla.
Senast redigerad av Kimma7 2022-11-10 kl. 00:06.
Citera
2022-11-10, 00:03
Medlem
JanFyhrholdts avatar
Citat:
Eller ännu smartare... Utnyttja sitt intellekt till att skapa möjligen verklig förändring genom att kanske skriva en djupsinnig bok som problematiserar situationen på ett intressant sätt?
Inte så lätt om man bor i en "white trash"-familj i Ljungbyholm.
Citera
2022-11-10, 00:18
Medlem
Citat:
Så kanske det är, men med hennes narcissistiska beteende där hon får en hel rättegång som inte har något med henne att göra att handla om henne så kanske någon gör sanning av sina tankar snart.

Hon är förmodligen mångmiljonär efter alla år som partiledare, hon har en familj och ska snart sluta inom politiken. Varför kan hon inte bara nöja sig där? Nu ska hon ställa till med den här cirkusen också och göra sig till ännu mer måltavla.

Hon vore väl kanske dum om hon inte tog chansen att behålla sin relevans längre och tjäna ännu mer pengar? Egentligen är det ju rätten som kanske gör fel genom att låta henne medverka alls?
Citera
2022-11-10, 00:26
Medlem
Jag har inte följt med i hela rättegången. På vilket sätt ville han ge igen på det svenska folket?
Citera
2022-11-10, 01:08
Medlem
Hans psykiatriker verkade ju väldigt förtjust i honom och sa att han var "den snällaste i världen". Snacka om diskrepans i upplevelse🙂
Citera
2022-11-10, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akrylforlibbad
Jag har inte följt med i hela rättegången. På vilket sätt ville han ge igen på det svenska folket?
Han verkar bunta ihop alla till ett hot..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in