2022-11-11, 04:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999

Om nån säger "förra året var jag så arg på dig att jag funderade på att mörda dig", blir jag ett brottsoffer då?

Tankebrott
Citera
2022-11-11, 07:13
Medlem
Är de nån som har nån aning om hur de fick upp truecrypt krypterade hårddiskarna?

Har han klantat sig o skrivit ner nånstans bara? Eller har de kört lösenorden han använder på andra sidor?

Nu har jag bara kollat som snabbast i fup men de verkar ju som han hade 2 st TC kryptade hdds.. o bara den med -39 som beslagnr verkar de ha material från.. den med-37 ser jag inget från.
(Uppgifter i protokoll 55 o 56.)

Nån som har nå koll på detta? Jag vet att truecrypt avslutades att utvecklas pga nå säkerhetsproblem men vad jag kommer ihåg var de säkerhetsproblem så speciella att de bara var aktuella i vissa situationer.

Nån som är lite mer insatt som har koll?

Hade själv en truecrypt HD hos snutens datasnubbar 2016, men svårt för mig att veta om de kom in för den kriminalitet de trodde jag gjorde hade jag slutat med tidigare o då raderat allt som var bad news o sen kört bleachbit på alla lediga block.
Citera
2022-11-11, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartkrutsskalle
Är de nån som har nån aning om hur de fick upp truecrypt krypterade hårddiskarna?

Har han klantat sig o skrivit ner nånstans bara? Eller har de kört lösenorden han använder på andra sidor?

Nu har jag bara kollat som snabbast i fup men de verkar ju som han hade 2 st TC kryptade hdds.. o bara den med -39 som beslagnr verkar de ha material från.. den med-37 ser jag inget från.
(Uppgifter i protokoll 55 o 56.)

Nån som har nå koll på detta? Jag vet att truecrypt avslutades att utvecklas pga nå säkerhetsproblem men vad jag kommer ihåg var de säkerhetsproblem så speciella att de bara var aktuella i vissa situationer.

Nån som är lite mer insatt som har koll?

Hade själv en truecrypt HD hos snutens datasnubbar 2016, men svårt för mig att veta om de kom in för den kriminalitet de trodde jag gjorde hade jag slutat med tidigare o då raderat allt som var bad news o sen kört bleachbit på alla lediga block.

Truecrypt-containers kan troligen betraktas som säkra. De kända sårbarheterna rör brister i själva Truecrypt-programvaran som kan användas för att angripa datorn när den körs (https://www.cvedetails.com/vulnerabi...Truecrypt.html). Polisen har antagligen fått tillgång till lösenordet till en av containrarna. Beroende på hur bra lösenord du valt så går det dock att bruteforce'a Truecrypt-containrar med hjälp av t.ex. https://www.kali.org/tools/truecrack/.
Citera
2022-11-11, 09:37
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Ja - så uppenbart krystat. Bara för att komma undan straff och ansvar. Hade jag själv fått bestämma, för övrigt - så hade samtliga foliehattar och "sagopojkar" i den här tråden fått ta sitt straff. Rätten kommer inte att köpa detta, utan naturligtvis att utkräva ansvar av terroristen TE.

Maken till motbjudande exemplar av det manliga könet får man leta efter. Ingen ryggrad. Ingen bildning. Ingen sysselsättning. - Men skrika att allt är andras fel - och att det är helt i sin ordning att ta livet av andra, som däremot gör någon nytta för samhället - det går tydligen bra!

Patetiskt.

Ni kan ta era konspirationsteorier och ert fjantiga försök till ursäkt för ert eget misslyckande och stoppa upp i offerkoftan.
Ingen har väl uttryckt att han ska ”komma undan straff och ansvar”? Diskussionen gäller orsakerna till dådet och om det är rimligt att kalla det för terroristbrott. Varför är du så aggressiv och går till personangrepp?
Citera
Medlem
Blot-Svens avatar
Kan säga att jag förstår honom om den här gamla anteckningen om att spela sjuk vid en rättegång ska användas emot honom nu, eftersom han helt uppenbart ÄR väldigt sjuk. Vilken jävla olycklig omständighet. Han måste ångra att han skrev det, till skillnad från dådet som han inte ångrar. Jag tror att rätten gärna dömer honom till livstids fängelse med bl.a. terroraspekten (som jag anser befängd) invägd.
Citera
Medlem
Är de ingen direktrapportering från media idag?
Citera
2022-11-11, 10:55
Medlem
lapons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Planen
Är de ingen direktrapportering från media idag?

Förhandlingen pågår bakom lyckta dörrar idag, verkar det som
-
Citera
2022-11-11, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lapon
Förhandlingen pågår bakom lyckta dörrar idag, verkar det som
-

varför gör den de tro? pratar de om theodors mående och uppväxt eller?
Citera
2022-11-11, 11:44
Medlem
Skyliner.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte85
Jag spekulerar bara nu- men jag kan tänka mig att det är för att Theodor blir triggad av mediaintresset och blir angelägen att framföra diverse virrvarr till ”svenska folket” som inte har med åklagarens frågor att göra. Om så är fallet- så är det ett smart & bra beslut tycker jag, så att det kan bli mer fokus på att få rättegången överstökad istället för rörigt ickerelevant ord-blurrande.
Citera
2022-11-11, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skyliner.
Jag spekulerar bara nu- men jag kan tänka mig att det är för att Theodor blir triggad av mediaintresset och blir angelägen att framföra diverse virrvarr till ”svenska folket” som inte har med åklagarens frågor att göra. Om så är fallet- så är det ett smart & bra beslut tycker jag, så att det kan bli mer fokus på att få rättegången överstökad istället för rörigt ickerelevant ord-blurrande.

ja okej. ja de känns ju nästa som de är som du säger. skumt att plötsligt stänga dörrarna under hela dagen annars. tack för svar
Citera
2022-11-11, 12:23
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Ja - så uppenbart krystat. Bara för att komma undan straff och ansvar. Hade jag själv fått bestämma, för övrigt - så hade samtliga foliehattar och "sagopojkar" i den här tråden fått ta sitt straff. Rätten kommer inte att köpa detta, utan naturligtvis att utkräva ansvar av terroristen TE.

Maken till motbjudande exemplar av det manliga könet får man leta efter. Ingen ryggrad. Ingen bildning. Ingen sysselsättning. - Men skrika att allt är andras fel - och att det är helt i sin ordning att ta livet av andra, som däremot gör någon nytta för samhället - det går tydligen bra!

Patetiskt.

Ni kan ta era konspirationsteorier och ert fjantiga försök till ursäkt för ert eget misslyckande och stoppa upp i offerkoftan.

Jag håller med dig om att det är patetiskt och motbjudande och att Engström är ett kryp. Men det är helt missvisande att kalla honom terrorist. Det finns ingen politisk tanke och avsikt bakom och vilja att genom sitt dåd förändra något i samhället och injaga fruktan i medborgarna. Om det finns politik inblandat är det Engströms mycket egna uppfattning om samhället utgående från hans skruvade egoistiska föreställningar och hans dåd en personlig hämnd på samhället och inget försök att åstadkomma något alls.
Citera
2022-11-11, 12:26
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte85

De kanske pratar om det, som hände för 10 år sedan, det kanske regimen i Sverige inte vill ska komma ut.

Vart var han ifrån för stad, ska forska lite på den stan och se vad de var som hände för 10 år sedan som triggade han
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in