2022-11-08, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zerxez
Tur att deltagarna röt ifrån när Fredrik vågade hävda att Clash skulle vara överskattade lika dumt som att säga att Beatles eller Ebba Grön är överskattade. Det är en kulturell rörelse som han över huvud taget inte begriper, och då ska man hålla sin ignoranta käft. En gubbe som bara gillar winnerbäck och testikellös slätstruken gubbmusik ska fan inte uttala sig om fenomenet The Clash. Han har lika dålig koll där som på dataspel eller nåt i den stilen, stockkonservativ ulf lundell-dyrkare, värsta sortens gubbe

Leif har en Clash t-shirt. Slump? 🤔
Citera
2022-11-08, 22:54
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4pmovement
Leif Andrées huvud ser ut att vara dubbelt så stort som Dilbas
Det är för att han är vänster, du hörde ju vad han sa efter att ha nollat under pressure igen,
det här borde jag kunna! (om vänsterpartiets historia)
Alla skådisgubbar är gamla KPMLR
Citera
2022-11-08, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Det är för att han är vänster, du hörde ju vad han sa efter att ha nollat under pressure igen,
det här borde jag kunna! (om vänsterpartiets historia)
Alla skådisgubbar är gamla KPMLR

Inget jättelätt Under pressure, men jävlar vad svaga Dilba/Leif är.
Citera
2022-11-08, 23:00
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4pmovement
Inget jättelätt Under pressure, men jävlar vad svaga Dilba/Leif är.
Jo det var ganska lätt, men det är för lite tid för en tankspridd & ej klartänkt, jag hade inte hunni klart

(stalledräng)
EN gång blott om året få, en fröjdefull jul vi få
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-11-08 kl. 23:04.
Citera
2022-11-08, 23:02
Moderator
Dr Kings avatar
Leif och Dilba har nu kört Under Pressure varsin gång och håller fortfarande nollan totalt sett i momentet. De är verkligen inte duktiga på de vanliga frågorna heller men i Under Pressure förstärks deras uselhet lite extra. Är man så trögtänkt som de är blir UP nästan pinsamt att titta på.

Inte heller Ebba är särskilt bra i det momentet men med den överlägsna ledning de hade kunde Olof låta henne öva inför en eventuell final där båda måste köra.
Citera
2022-11-08, 23:04
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proggrogg
Leif har en Clash t-shirt. Slump? 🤔

Mycket bra att Leif försvarar Clash mot gubbmusikens företrädare. Dock kan man tycka han borde tagit någon fordonslåt med bandet, Brand New Cadillac, Train in vain, Car Jamming

Dock har han säkert hört låtarna, jag klandrar inte honom för hans dåliga minne och prestation på ålderns höst. Många öl och vinglas och snaps har passerat genom den kroppen och gått åt hjärncellerna
Senast redigerad av zerxez 2022-11-08 kl. 23:11.
Citera
2022-11-08, 23:05
Medlem
Enmansdemos avatar
Det är väl en kurdisk integrations-Jul man sjunger små grodorna och hoppar runt granen för att fira vintersolståndet
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-11-08 kl. 23:08.
Citera
2022-11-09, 01:04
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Bra framjobbat, ja då var jag trots allt inte så fel ute även när det gäller landskap och inte län. Så dumt förresten att det ska finnas både län och landskap. Det borde gå att sammanföra de båda till något enhetligt - "länskap" kanske

Kanske är det definierat så att om gränsen enbart består i en fyrvägare så har man ingen gemensam gräns med motpolen. Ja och i så fall är det ju helt klart bara tre landskap. Trodde faktiskt att kontaktytan var större mellan Dalarna och Uppland.

Ja, det är helt stört. Uppstår ofta förvirring. Särskilt Västmanland verkar vara rena mardrömmen. Undrar om de ens själva har koll. Där måste man nog nästan jobba på länsstyrelse eller landsting för att ha koll.

Citat:
Ursprungligen postat av dais4773
Folk borde sluta bry sig om landskap helt. Är snart 400 år sedan de användes

Jag fattar inte varför man ens har län överhuvudtaget. Landskapen hade funkat precis lika bra som administrativt område.
Citera
2022-11-09, 06:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Ja, det är helt stört. Uppstår ofta förvirring. Särskilt Västmanland verkar vara rena mardrömmen. Undrar om de ens själva har koll. Där måste man nog nästan jobba på länsstyrelse eller landsting för att ha koll.

Jag fattar inte varför man ens har län överhuvudtaget. Landskapen hade funkat precis lika bra som administrativt område.
Mja, exempelvis är det lite opraktiskt att dela sthlm på mitten, lappland är bara en kolonialistisk kvarleva med rasistisk symbolik, några landskap är befolkningsmässigt orimligt små, osv
Citera
2022-11-09, 10:36
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Dilba är jävligt oskön alltså. Klagar och gnäller på alla frågor hon inte kan svaret på, vilket är de allra flesta. Drar mig till minnes när skådespelerskan Katrin Sundberg ställde upp i Fångarna på fortet och på fullt allvar hävdade att det var fel på alla celler hon inte lyckades i.
Citera
2022-11-09, 22:18
Moderator
Dr Kings avatar
Det hade varit kul om de hade haft med frågan med Ulrika Jonsson när Svennis tävlade
Det är ju den typen av gratispoäng han behöver för att klara något över huvudtaget.
Citera
2022-11-09, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emot
Har inte kollat på nästan något i år men tror Ola och Emma har goda möjligheter att ro hem hela skiten om de har lite flyt.

Kommer langa upp det här igen om tillfällen erbjuds så fint
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in