Citat:
Ursprungligen postat av
hittanemoo
Dra mig baklänges Johar. Jag skulle vilja sätta honom nästa högre än Erik Haag av den enkla anledningen att Johar är bredare. Han har bra koll på sport t.ex. Erik Haag visste ju typ inte vilket land som vunnit fotbolls-EM eller vad det var, kanske inte finkultur men en av de mest sedda evenemangen i världen i världens mest populära sport. Läser man tidningen kan man knappast missa det. Jag slås ofta av Johar bredd, allt från litteratur till Kikki Danielsson, mat- och dryck och sport. Alltså ingen elitism i hans kunskap.
Och herrehud vad Johar måste vara glad över sitt partnerbyte, Annika ger ju en helt annan positiv stämning till buren och känns som att hon förstår att det inte är värt att tjafsa mot Johar. Annika har ändå visat sig bra i andra former av frågesporter så tror att hon framstår som sämre pga att Johar är så jävla överlägsen. Undra vem som skulle kunna komplettera Johar, ser inga direkta luckor. Kanske typ Hanna som kan ännu mer obskyra saker men inte så bra på geografi m.m. Men hon skulle nog försöka bestämma för mycket.
Önskar också Messiah på listan. Han har lyft hela sitt lag ensam och kall allt från Paolo Robertos gamla flickvän till mer "kreddig" kunskap. Han är oväntat skarp och förvånansvärt sympatisk.
Slänger in Messiah. Svårt att veta vem som är bäst av Erik och Johar. Erik hade en mycket stabilare partner, så man kanske blir lite lurad av det.
Tier S: Johar Bendjelloul, Erik Haag
Tier A:
Tier B: Jesper Rönndahl, Hellqvist, Olof Lundh, Emma Molin
Tier C: Messias Hallberg, David Sundin, Jonas Eriksson, Lotta Lundgren, Mikael Tornving, Sven Melander, Unge