2022-11-09, 21:03
  #10657
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Så länge S2F modellen höll, så höll den. När kriget började och inflationen blev ett faktum så sprack den.

En modell är bara en modell. S2F modellen var speciell, för den hade hållit sedan 2014 eller vad det var.

Hur ser du då på olika cykler du tidigare hänvisat till? Till exempel fyraårscykeln …

Nu låter det ju, plötsligt, som om en modell endast är en modell och väldigt känslig för omvärldshändelser (som krig och inflation).

Ska vi numera tolka dig som om den också är extremt känslig eller bör vi ändå förvänta oss typ 100 000k dollar per Bitcoin inom en ganska snar framtid (när cykeln passerat fyraårsgränsen igen) ?
Citera
2022-11-09, 21:07
  #10658
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolisenOrebro
Hur ser du då på olika cykler du tidigare hänvisat till? Till exempel fyraårscykeln …

Nu låter det ju, plötsligt, som om en modell endast är en modell och väldigt känslig för omvärldshändelser (som krig och inflation).

Ska vi numera tolka dig som om den också är extremt känslig eller bör vi ändå förvänta oss typ 100 000k dollar per Bitcoin inom en ganska snar framtid (när cykeln passerat fyraårsgränsen igen) ?
Jag vet inte vad du försöker säga, men ja jag tror att Bitcoin kommer passera $100k inom 4 år.
Citera
2022-11-09, 21:11
  #10659
Medlem
JagLurarDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolisenOrebro
Hur ser du då på olika cykler du tidigare hänvisat till? Till exempel fyraårscykeln …

Nu låter det ju, plötsligt, som om en modell endast är en modell och väldigt känslig för omvärldshändelser (som krig och inflation).

Ska vi numera tolka dig som om den också är extremt känslig eller bör vi ändå förvänta oss typ 100 000k dollar per Bitcoin inom en ganska snar framtid (när cykeln passerat fyraårsgränsen igen) ?
Utvinningstakten halveras efter ett antal block, ca vart fjärde år, och modellen sade 10x för varje halvering. Vi hinner få 100k innan nästa halvering 2024.
Citera
2022-11-09, 21:24
  #10660
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagLurarDig
Utvinningstakten halveras efter ett antal block, ca vart fjärde år, och modellen sade 10x för varje halvering. Vi hinner få 100k innan nästa halvering 2024.

Om ingen vill köpa era digitala tokens för en miljon kronor styck så blir det inte så, halvering eller inte..
Citera
2022-11-09, 21:34
  #10661
Medlem
JagLurarDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bidet2
Om ingen vill köpa era digitala tokens för en miljon kronor styck så blir det inte så, halvering eller inte..
Grejen är om alla kommer vilja fly ifrån fiatvaluta och andra systemtillgångar. Då finns det ett val: Bitcoin.
Citera
2022-11-09, 21:34
  #10662
Medlem
tripprapporters avatar
Det skulle kunna vara nu bitcoin verkligen kollapsar. Alla utom de verkliga tomtarna vet vid det här laget att bitcoin aldrig kommer användas till något annat än att spekulera med, bortsett från kriminella som kan leva med skyhöga transaktionsavgifter. Nu när alla varningslampor för världsekonomin lyser rött och krypto-företag faller som dominobrickor kanske äntligen den stora bankruschen kommer.
Citera
2022-11-09, 21:38
  #10663
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagLurarDig
Grejen är om alla kommer vilja fly ifrån fiatvaluta och andra systemtillgångar. Då finns det ett val: Bitcoin.

Har du hört talas som aktier och fonder? vem sitter med sina livsbesparingar i cash? Varför skulle jag vilja köpa en digital token som inte producerar någonting när jag kan köpa ett företag som ger mig en årlig avkastning från kassaflödet?

Sen för de få människor som inte vill röra aktier eller fonder så finns det guld (som har visat sig mycket mer stabilt under dessa tider än bit-con).
Citera
2022-11-09, 21:43
  #10664
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Så länge S2F modellen höll, så höll den. När kriget började och inflationen blev ett faktum så sprack den.

En modell är bara en modell. S2F modellen var speciell, för den hade hållit sedan 2014 eller vad det var.

Det har varit krig runtom på jorden där Ryssland och USA varit inblandade sedan första världskriget.
Citera
2022-11-09, 21:43
  #10665
Medlem
benjaminjuhlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagLurarDig
Utvinningstakten halveras efter ett antal block, ca vart fjärde år, och modellen sade 10x för varje halvering. Vi hinner få 100k innan nästa halvering 2024.
Ett stort antal modeller med ungefär liknande grund i något observerat mönster har kollapsat det senaste året. Det verkar som att det finns något fundamentalt som spelar roll, som inte fångas i modellerna.
Citera
2022-11-09, 22:05
  #10666
Medlem
JagLurarDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bidet2
Har du hört talas som aktier och fonder? vem sitter med sina livsbesparingar i cash? Varför skulle jag vilja köpa en digital token som inte producerar någonting när jag kan köpa ett företag som ger mig en årlig avkastning från kassaflödet?

Sen för de få människor som inte vill röra aktier eller fonder så finns det guld (som har visat sig mycket mer stabilt under dessa tider än bit-con).
Det kan finnas anledning för var och en på planeten att fly både börsen och annat till det som är privat och relativt enkelt: Bitcoin.
Citera
2022-11-09, 22:10
  #10667
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Jag vet inte vad du försöker säga, men ja jag tror att Bitcoin kommer passera $100k inom 4 år.

Det är ganska lågt estimerat av dig då jag tror vi kommer nå helt andra högre nivåer för BTC.
Citera
2022-11-09, 22:26
  #10668
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bidet2
Har du hört talas som aktier och fonder? vem sitter med sina livsbesparingar i cash? Varför skulle jag vilja köpa en digital token som inte producerar någonting när jag kan köpa ett företag som ger mig en årlig avkastning från kassaflödet?

Sen för de få människor som inte vill röra aktier eller fonder så finns det guld (som har visat sig mycket mer stabilt under dessa tider än bit-con).

Så aktier och fonder är inte systemtillgångar, menar du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in