Citat:
Ursprungligen postat av
Leaston
Så länge S2F modellen höll, så höll den. När kriget började och inflationen blev ett faktum så sprack den.
En modell är bara en modell. S2F modellen var speciell, för den hade hållit sedan 2014 eller vad det var.
Hur ser du då på olika cykler du tidigare hänvisat till? Till exempel fyraårscykeln …
Nu låter det ju, plötsligt, som om en modell endast är en modell och väldigt känslig för omvärldshändelser (som krig och inflation).
Ska vi numera tolka dig som om den också är extremt känslig eller bör vi ändå förvänta oss typ 100 000k dollar per Bitcoin inom en ganska snar framtid (när cykeln passerat fyraårsgränsen igen) ?