2022-11-09, 20:18
Avstängd
One2Manys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 180cm
Ja det är sant men sålänge folk är hjärndöda och fortsätter avla barn kommer dessa snyfthistorier fortsätta
Borde vara krav på en viss inkomst och ett stabilt boende samt arbete för att få skaffa barn, jag avskyr att behöva betala alla andras jävla skit

Tror det enda som råder bot på det är att tvångssterilisera alla män. Det är ett enkelt ingrepp, och kan dessutom reverteras (alt. så får staten spara sperma nedfrusen från alla män). Man får sen ansöka om att skaffa barn, så en serie parametrar uppfylls innan man kan avla.

Tror det är en win/win. Inga fler oönskade barn som föds in i misär, inga fler aborter. Män behöver inte oroa sig för att göra fel brud på smällen eller bli snärjda, vi slipper somalier med tio barn som försörjs av oss skattebetalare osv. På sikt kommer kriminaliteten att minska då dessa oönskade barn inte släpps vind för våg utan uppfostran. Det låter säkert barockt i mångas öron, men om man tänker några steg längre så är det inte orimligt.
Citera
2022-11-09, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Tror det enda som råder bot på det är att tvångssterilisera alla män. Det är ett enkelt ingrepp, och kan dessutom reverteras (alt. så får staten spara sperma nedfrusen från alla män). Man får sen ansöka om att skaffa barn, så en serie parametrar uppfylls innan man kan avla.

Tror det är en win/win. Inga fler oönskade barn som föds in i misär, inga fler aborter. Män behöver inte oroa sig för att göra fel brud på smällen eller bli snärjda, vi slipper somalier med tio barn som försörjs av oss skattebetalare osv. På sikt kommer kriminaliteten att minska då dessa oönskade barn inte släpps vind för våg utan uppfostran. Det låter säkert barockt i mångas öron, men om man tänker några steg längre så är det inte orimligt.

Finns ju nån form av kemisk kastrering som kanske kunde fungera

Säkert billigare än vad ingreppen är
Citera
2022-11-09, 20:26
Avstängd
One2Manys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 180cm
Finns ju nån form av kemisk kastrering som kanske kunde fungera

Säkert billigare än vad ingreppen är

Ja det kan också vara en idé, risken är väl dock att det slarvas med regelbundna... injektioner? Piller? Jag vet inte hur en kemisk kastrering går till, iaf inte när det kommer till varianten som upphör efter ett antal månader om man inte fortsätter ta medicinen.

En vasektomi torde ju dock var billigare i längden, om man räknar på kostnad för medicinen samt för myndigheterna som måste hålla koll så att folk käkar sina tabletter var sjätte månad. Kan nog bli en del fusk misstänker jag.
Citera
2022-11-09, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Ja det kan också vara en idé, risken är väl dock att det slarvas med regelbundna... injektioner? Piller? Jag vet inte hur en kemisk kastrering går till, iaf inte när det kommer till varianten som upphör efter ett antal månader om man inte fortsätter ta medicinen.

En vasektomi torde ju dock var billigare i längden, om man räknar på kostnad för medicinen samt för myndigheterna som måste hålla koll så att folk käkar sina tabletter var sjätte månad. Kan nog bli en del fusk misstänker jag.

Risken finns ju alltid att folk fuskar tyvärr
Citera
2022-11-09, 20:38
Medlem
Bara sunt att inte ge några julklappar för det sista barn behöver är att bli slavar under materialism i så ung ålder.

Dom kommer ändå bli löneslavar som vuxna och slita helt yrkesliv för att köpa dom där bilarna, mobilerna, senaste modekläderna, guldsmycken och intala sig själva att dom blir så mycket lyckligare av det
Citera
2022-11-09, 20:40
Medlem
Varför är dom sjukpensionärer?
Citera
2022-11-09, 20:43
Medlem
ForzaLeons avatar
Svårt att säga något om familjens ekonomi.

Skulle jag få en snabb inblick i deras inkomst och utgifter är det lätt att avgöra.

Barnbidrag 4.480 kr/mån totalt 53.760 kr/år

Födelsedagspresent + julklapp för varje barn under ett år 250kr

Totalt 750kr/år eller då 1,4% av barnbidraget

Vad gör de av barnens pengar?

Är det fattigt så skulle jag själv inte unna mig ett enda dugg.

Barnen går solklart först allra helst nu när skolan är som den är.

Ja jag tycker att det är mycket märkligt att man inte har råd med present & julklapp.
Citera
2022-11-09, 20:56
Medlem
sommarlovs avatar
Tja, mina barns mor och farföräldrar ger dom så jädra mycket presenter, så jag låter bli helt enkelt, trots att jag har råd!
Hur många gosedjur och ipods kan dom ha liksom??
Citera
2022-11-09, 21:17
Medlem
tripprapporters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Till sina tre barn i skolåldern pga de galopperande matpriserna. Hon och maken är i 40-årsåldern och sjukpensionärer båda två.

Låst artikel men jag antar att det rör den förestående julen. Nämns iofs födelsedagar.

Den stående frågan, ska låg ekonomisk standard och möjligen avsaknad av arbetsförmåga tillåtas gå i arv i ett välfärdsland?

https://www.jp.se/2022-11-08/madeleine-har-inte-rad-med-presenter-till-sina-barn-jag-far-magvark

Tycker du att staten ska köpa julklappar? Jag fattar inte riktigt.
Citera
2022-11-09, 21:28
Medlem
GanjaFarfars avatar
Min Zigenarklocka fullständigt skriker av dendär artikeln. Trebarnspar där ingen arbetar och vi andra betalar deras uppehälle och sedan ha mage på att kontakta tidningen för en snyftis? Dem borde fan snyta sig och styra upp sitt liv. Hade dom lagt energin detta tog på att jobba lite extra istället så hade dom haft råd med presenter, problem solved.
Citera
2022-11-09, 21:28
Medlem
DumSKALLEN123s avatar
Riktigt glad att jag inte bryr mig om sån jävla skit som presenter och högtider. Sen kan man undra varför man skaffar barn när man har det så dåligt ställt, inte en eller två gånger utan 3. Vilka idioter! Stackars barnen
Citera
2022-11-09, 21:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsjevel
Vem förutom du snackar om Xbox?
Är det inte vad slödder brukar ge sina barn i julklapp?

Vad fick du i julklapp av din sjukpensionerade morsa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in