2022-11-09, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas811
Jj kommer fortsätta neka ja. Även om hon presenteras med bindande bevis. Hon e ströd, psykiskt instabil, emotionell instabil personlighetssyndrom

Det fetade; Vet inte om du verkligen vet detta eller om det är en gissning.

Emotionellt instabilt personlighetssyndrom är det man tidigare kallade borderline. Vet inte om man bytte namn på syndromet för att få det att låta bättre...

Alltså samma som styckmörderskan Jonna Henningson led av. Sans och förnuft existerar inte i trängt läge.
Citera
2022-11-09, 18:09
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrangea
Blir inte riktigt klok på vissa saker. Vet vi följande:

- vem åkte till McDonalds och vem stannade?
Om detta var JJ varför anser många i tråden att JJ är huvudmördaren och MH bara medbrottsling?
- vem var den tredje tjejen som var med och förfestade?
- vem träffade JJ/MH på McDonalds?
- grannen, den måste ju känna tjejerna? Vem ger sig ut mitt i natten och kör en full brud till donken? Min granne hade inte gjort det. Misstänkt?
- vet vi säkert att dessa tjejer hade psykiska problem?
- vet vi att de sysslade med droger eller är det en snar trådsanning?
- varför dumpa en kropp i närheten av pappans tomt? Vill man inte ha den så långt borta från ens närvaro som möjligt? Känns som fylleintelligens
- om JJ red med hästen för att kolla till liket, borde inte en hästen ballat ur vid en död människa? Som en hund skulle?
- i och med att man hittade kroppen så nämndes de att de sökt på platsen 3 gånger. Visst är det svårt att hitta en kropp i naturen. Men de var ändå 2000 sökande inkl rutinerad polis.
Bör det inte rimligtvis vara placerat där i efterhand, och flyttats på. Tänker på Mats Alm. Fast då en medbrottsling.

Har så svårt att tro att tjejerna lyckats med detta själva.
Spånar på om det fanns en till hemma hos JJ redan när de kom hem från Nöjet..

03.50 TT mobil kopplar upp sig mot Biltema mast

03.56 Bil fotas på macken mot Nye

När dog TT telefon ???

Och var skulle telefonen kunna vara dumpad isf ???
Citera
2022-11-09, 18:17
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laternan
Jag tror detta kan vara nära sanningen. Men det var nån uppgift i tråden om att tjejerna +pappan synts i bil i nåt naturreservat mkt tidigt söndag morgon vilket får mig att tro att pappan varit behjälplig. Men vem vet om uppgiften stämmer. Det borde helt klart vara smartast att inte dra in MH i gömmandet av kroppen, som du säger. Jag tänker att det kan vara en sån sak pappan tipsat JJ om. Jag tror faktiskt han hjälpt henne "städa undan"

Han kanske rekade/letade bra gömställe
Citera
2022-11-09, 18:21
Medlem
SuraStinas avatar
Har ni sett att JJs pappa är med i ett inslag från SR från 2013 om vattennivåer i Vetlanda? Googlar man namnet så finns fler foton. Verkar vara en högutbildad person. Måste vara fruktansvärt att vara i hans skor nu, med en dotter som sabbat sitt liv och dragit skam över hela familjen.

https://sverigesradio.se/artikel/5507247
Citera
2022-11-09, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
03.50 TT mobil kopplar upp sig mot Biltema mast

03.56 Bil fotas på macken mot Nye

När dog TT telefon ???

Och var skulle telefonen kunna vara dumpad isf ???
Jag gör en liten snabb jämförele med LH fallet med polisen och deras pejling av LH:s telefon.

-Genom att pejla Lisa Holms telefon har polisen kommit fram till att den finns i det lantliga område där arbetsplatsen ligger.

Men var mobilen, som varit polisens tidigare huvudspår, slogs av strax efter att flickan skickat sms:et till sina föräldrar vet man inte.

– Telefonen har dött på grund av att batteriet laddats ur eller blivit avstängd. Sen har vi ingen indikation, säger Christer Fuxborg.

Så min teori är då att när TT:s mobil kopplar upp mot mastem 03.50 är det i närheten av JJ:s lägenhet kanske när man kommer ut ifrån den samma. Där stängs helt enkelt mobilen av. Därmed ses häller inga rörelser efter 03.50.
Citera
2022-11-09, 18:26
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laternan
Jag tror detta kan vara nära sanningen. Men det var nån uppgift i tråden om att tjejerna +pappan synts i bil i nåt naturreservat mkt tidigt söndag morgon vilket får mig att tro att pappan varit behjälplig. Men vem vet om uppgiften stämmer. Det borde helt klart vara smartast att inte dra in MH i gömmandet av kroppen, som du säger. Jag tänker att det kan vara en sån sak pappan tipsat JJ om. Jag tror faktiskt han hjälpt henne "städa undan"
Läs om, läs rätt. JJ och MH var de som hade synts i bilen. JJs pappa hade setts i området.
Citera
2022-11-09, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chrizzy
Det var ju inte 2000 personer som sökte där, som jag uppfattar det så var det där ett område polisen sökte, och om hon var lite övetäckt så behöver du nog vara inom någon meter för att se kroppen, så absolut inte konstigt att dem missade kroppen

När polisen söker efter en kropp brukar de börja med s.k ledstångssök och ber då typ Missing People att göra detta, vilket innebär att dessa går på stigar och grusvägar som sällan besöks och söker ett 10-tal meter in i terrängen och i diken i den omedelbara närheten. Kanske 10 meter in.

Sen byter man taktik som polisen fattar efterforskningar om andra områden på andra sätt. Områden de redan har begripit att den eftersökta finns. Området som eftersöks krymper allt mer tills man hittar den eftersökta.

Detta gäller såklart bara om man "vet" att kroppen bör finnas just i närområdet.
Citera
2022-11-09, 18:30
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Det stod inte heller så när jag läste det i AB.

Hur kan det vara oklart om informationen kommit från de häktade?
Det sitter folk i tråden som medvetet citerar artiklar fel eller själva ändrar i orginalartiklarna.

Är det detta citatet som du undrar över?

”Nu utreds även mord och gravfridsbrott. Detta efter förhör med kvinnorna.”

Jag sparade en skärmbild, för säkerhets skull. Det är tråkigt när det blir fel men här är det nog ändå Expressen som skall bannas.

https://imgur.com/Cq6mDCS
Citera
2022-11-09, 18:40
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
När polisen söker efter en kropp brukar de börja med s.k ledstångssök och ber då typ Missing People att göra detta, vilket innebär att dessa går på stigar och grusvägar som sällan besöks och söker ett 10-tal meter in i terrängen och i diken i den omedelbara närheten. Kanske 10 meter in.

Sen byter man taktik som polisen fattar efterforskningar om andra områden på andra sätt. Områden de redan har begripit att den eftersökta finns. Området som eftersöks krymper allt mer tills man hittar den eftersökta.

Detta gäller såklart bara om man "vet" att kroppen bör finnas just i närområdet.

Jag har varit med över 10 sök med MSP och FIKK vid ledstångssök då brukar jag söka 10-30 meter beroende på hur naturen ser ut.

Tänket är ju om någon har kastat iväg något.

Polisen själv gjorde ett bra sök efter Beata i Ystad när man hittade hennes Körkort/Id på en åker.

Lisa Holm hittades mobilfodral i en åker och hjälmen i en rishög.

Det var mer än 10 meter från grusvägen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det fetade; Vet inte om du verkligen vet detta eller om det är en gissning.

Emotionellt instabilt personlighetssyndrom är det man tidigare kallade borderline. Vet inte om man bytte namn på syndromet för att få det att låta bättre...

Alltså samma som styckmörderskan Jonna Henningson led av. Sans och förnuft existerar inte i trängt läge.

Förlåt menade så klart personlighetssyndrom
Citera
Medlem
SuraStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Finns meningar JJ lyft fram, som i ljuset av mordet inte åldrats så bra ..

Även flera makabra Halloweenbilder JJ pinnat för ett par år sen. Hu! Verkar inte helt friskt.

Underliga pins som MH har- par, bebisar, bebissaker.... varför det om man inte har egna barn? Kolla även mappen intima bilder- en del kopulationsställningar och dildos 😂 Gissar att frikyrkofamiljen inte är så glada över det.
Citera
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slut-kant
Genom att Rickard Finndahl och hans grupp har hittat Tove så har de redan visat att de är på god väg att straffa de skyldiga. Allmänheten har ställt upp i tusentals för att visa att ingen dödar en smålänning ostraffat.
I denna långa tråd finns mycket information som verkar ha minimerats. Jag har inte kollat allt men jag ska försöka sammanfatta förloppet från det jag har läst. Mycket i tråden är desinformation, men om man läser på och mellan raderna får jag fram följande:
- Tove bråkar med JJ på Nöjet om något drogrelaterat.(skäligen troligt)
- Tove är hos JJ, ringer och säger att hon är på väg hem.(sannolikt).
- MH är vittne till ett brott.(sannolikt)
- Strax före kl 4:00 kör JJ till IL.(sannolikt)
- IL och JJ kör till stan och tar ut Tove via Lärkgatan.(skäligen troligt)
- IL och JJ kör Tove till ILs gård.(skäligen troligt)
- Vid 5:45 kör IL och JJ mot stan för att städa lägenheten.(sannolikt)
- JJ och IL använder bl.a. klorin för att städa badrummet mycket noggrant, tidigt söndag morgon.(skäligen troligt)
- Soluppgång cirka kl 7:30
- Under söndagen råder radiotystnad. JJ (och kanske IL) möter MH i Illharjen för att bestämma vad som eventuellt ska sägas till polisen.(skäligen troligt)
- JJ rekar dumpningsplatser genom att rida omkring.(sannolikt)
- Tove dumpas av IL och JJ i skogen söndag kväll.(skäligen troligt)
.
Observera att mina slutsatser kommer från de inlägg som är skrivna i denna tråden, men en del inlägg har större tyngd då de verkar ha kommit från person(er) som visste var Tove låg.
Hela dådet skylls på JJs drogrelaterade problem.
Det påstås också att ett helvete möter de ¨dömda¨ när de kommer ut, och detta skulle vara ILs motivation för att hjälpa till att städa bort kroppen. Om IL verkligen trodde på JJs offermentalitet, är oklart.
Att IL hittills lyckats flyga under polisens radar kan bero på att han förmodligen stridit i olika krig för Israel under tre års tid och då borde ha en gedigen militärkunskap som han kunde använda för att undvika upptäckt. Det kan tyckas att IL med sin akademiska, militära och kemitekniska bakgrund borde ha överlistat Rickard Finndahl och hans team, men så är förmodligen inte fallet. De metoder som använts skulle förmodligen fungerat perfekt i Israel men Småland är inte Israel, därför fann man Tove.
.
Vi sörjer att Toves liv blev så kort, och hoppas att Rickard Finndahl & Co skrämmer alla framtida gökar som tror att de kan komma undan.

Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Här kommer min teori om händelserna och det är en teori inget annat.

Dunsen och ljuden som lät ungefär som sparkande/hamrande, efter att hon på telesvar lämnat meddelandet att hon är på väg hem går att förklara.
Även att pojkvännen direkt han hörde meddelandet visste att något hänt, ringde hennes föräldrar som kontaktade polisen och även ringde JJ för att fråga vad som hänt har sin förklaring.
Mobilsvar spelar in en viss tid innan det bryts, om man inte avslutar samtalet utan bara stänger mobilen.
(Har oavsiktligt fått höra mycket intressanta saker på mitt eget mobilsvar)

Får du ett hårt slag i bakhuvudet dråsar du i backen med en gång.
Behöver inte bli några sår eller blodsutgjutelser av ett hårt slag i huvudet, blir en bula o inre blödningar.
Det konstiga är att du då innan döden inträder kan få epilepsi liknande kramper av den hjärnskada/hjärnblödning som uppstått, sparkar våldsamt eller dunkar med huvudet i golvet.
Det blir ett jämnt ljud som låter som om någon spikar, dunkar eller sparkar i väggen.
Efter att döden inträffat slutar själva kramperna men ofta kan den döde efteråt oväntat öppna ögonen, resa på huvudet, öppna munnen, lemmarna kan oväntat röra på sig och den döde verkar först inte död.
Tror både JJ o MH är chockade/traumatiserade av synen och först då inser att hon faktiskt dog.

Hur mycket av detta hördes i mobilsvar som fortsatt spela in.
Vems röster som även hördes o vad dom sa till varandra vet jag inte heller, men polisen vet.
Men förstår verkligen att polisen kopplades in med en gång när pojkvännen avlyssnade sin mobilsvar, för något riktigt oroande hördes och hade råkat komma med på Ts meddelande från JJs lägenhet.

Grannen hörde konstiga ljud, dunsar och som om någon spikade/sparkade.
Grannen blir orolig och ringer efter detta på dörren men ingen öppnar.
Dörren öppnades och stängdes två gånger efteråt, något hämtades från vindsförrådet, en filt el. matta?
JJ kommer ner för trappan och stöter oväntat på grannarna, då det var meningen att JJ skulle fixa så Ts mobil och cykel förs iväg och dumpas tillsammans en bit bort.
Hennes förklaring att kompisen är så full att hon ramlat, förklarar ljuden åt grannarna som lugnar sig.
Hon säger hon ska på donken och att mamma ska skjutsa henne, lögnen om mamma genomskådar grannen direkt men inte lögnen att hon bara ska på donken.
Han tror hon tänker köra själv trots skicket hon är i och erbjuder henne skjuts istället.

Efter tvekan tackar hon ja och hämtar sin egen mobil, men glömmer att hon har Ts mobil med sig.
På donkens parkering hoppar hon ur bilen och pratar med en bekant i en annan bil, för att undslippa grannen ett tag och hans undrande blickar över nattens ljudliga eskapader hos henne.
(Den bilen och föraren som inte var brodern, är hörda och helt avförda från utredningen)

Om MH under tiden burit ner T och lagt/sattit henne i bilen eller gör det senare vet vi inte ännu, nu är ju grannarna som är hemma lugnade ev. sover och den vakna är med JJ på donken.
När dom kommer hem ser hon en påse i Ts cykelkorg och tar med den upp.
Sen flyttas Ts cykel och JJ o MH kör iväg för att gömma T, då hinner Ts mobil koppla till masten vid Biltema som når gatan utanför JJ för först nu upptäcker dom att dom glömt stänga av den.

JJ är bekant med omgivningarna kring pappans gård då hon ridit på alla stigar och vägar där omkring.
Dom åker till ett bergsäkert ställe där T aldrig kommer att hittas, men ingen av dom båda tänker på att dom har sina egna mobiler påslagna och därför kommer att kunna spåras.
Polisen lyckades hitta T då dom visste vilket område det gällde och sen systematiskt genomsökt det.

JJ o MH kan ha nekat i flera veckor inte för att dom är hårda och utan känslor, nej hjärnans mekanism att förtränga outhärdliga upplevelser och sitt eget handlande efteråt för att dölja allt har slagits på.
Men allt brukar till sist välla fram om inte när kroppen hittats och allt faller som ett korthus, så senare när insikten oväntat slår till om att detta verkligen har hänt och att man själv deltagit.
Kan vara så att vissa delar i händelseförloppet kommer man heller aldrig att minnas så hårt förtränger man det, misstänker att båda har eller kommer att få PTSD liknande trauma av det som skett.

Nu är frågan som alla ställer sig och vill ha svar på, varför dog Tove?

Nååå
Vilken av våra teori är bäst överensstämmande med den FAKTA som framkommit?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in