2022-11-09, 17:12
Medlem
Chrizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putte322
Men lustigt om de gått vid Gränsgatan för där har väl inte JJ varit i sin version?!Kan det vara ett erkännande o därför de är där?

Och vad har JJ för version?
Citera
2022-11-09, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maximilian25
Eftersom cykeln hittades där kanske hon gjorde sig av med andra tillbehörigheter från TT i närheten där vem vet?
Ja absolut....i en dagvattenbrunn kanske
Citera
2022-11-09, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chrizzy
Och vad har JJ för version?
Det vet jag inte....men tänkte att hon inte direkt sagt att hon gått iväg med TT's cykel....Hon sa väl att TT cyklade hem
Citera
2022-11-09, 17:16
Medlem
Chrizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putte322
Det vet jag inte....men tänkte att hon inte direkt sagt att hon gått iväg med TT's cykel....Hon sa väl att TT cyklade hem

Innan fuppen kommer ut eller att polisen bekräftar något kan vi bara spekulera i vad hon sagt / inte sagt
Citera
2022-11-09, 17:21
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonfisken
Nej inte ett löst rykte. Jag har källa på detta. Trovärdigheten på mig kan du ju kolla upp genom att titta på mina inlägg jag gjort i tråden tidigare där alla uppgifter jag lämnat här stämt…

Jadå, du har ju lämnat annan information också som har trovärdighet, om avspärrningar mm från området.

Ni är några stycken här som tillsammans lämnat information som känns mycket trovärdig. En del av det du skriver backas ju upp av iaf en annan skribent vad jag vet.
Citera
2022-11-09, 17:25
Medlem
Chrizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrangea
Blir inte riktigt klok på vissa saker. Vet vi följande:

- vem åkte till McDonalds och vem stannade?
Om detta var JJ varför anser många i tråden att JJ är huvudmördaren och MH bara medbrottsling?
- vem var den tredje tjejen som var med och förfestade?
- vem träffade JJ/MH på McDonalds?
- grannen, den måste ju känna tjejerna? Vem ger sig ut mitt i natten och kör en full brud till donken? Min granne hade inte gjort det. Misstänkt?
- vet vi säkert att dessa tjejer hade psykiska problem?
- vet vi att de sysslade med droger eller är det en snar trådsanning?
- varför dumpa en kropp i närheten av pappans tomt? Vill man inte ha den så långt borta från ens närvaro som möjligt? Känns som fylleintelligens
- om JJ red med hästen för att kolla till liket, borde inte en hästen ballat ur vid en död människa? Som en hund skulle?
- i och med att man hittade kroppen så nämndes de att de sökt på platsen 3 gånger. Visst är det svårt att hitta en kropp i naturen. Men de var ändå 2000 sökande inkl rutinerad polis.
Bör det inte rimligtvis vara placerat där i efterhand, och flyttats på. Tänker på Mats Alm. Fast då en medbrottsling.

Har så svårt att tro att tjejerna lyckats med detta själva.
Spånar på om det fanns en till hemma hos JJ redan när de kom hem från Nöjet..

Det var ju inte 2000 personer som sökte där, som jag uppfattar det så var det där ett område polisen sökte, och om hon var lite övetäckt så behöver du nog vara inom någon meter för att se kroppen, så absolut inte konstigt att dem missade kroppen
Citera
2022-11-09, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Kan också vara ett smart drag för att hon ska få panik, bryta ihop och bli lite mänsklig om hon får komma in i lägenheten där allt hände.

Hoppas det är sant och att de tog hem henne.

Finns det andra i tråden som har hört det?
Jag hörde bara att det varit något vid lägenheten idag, lite bilar och så. Vet inget mer just nu.
Citera
2022-11-09, 17:33
Avstängd
Var JJ bojjad eller? sjukt, hade velat se henne ute
Citera
2022-11-09, 17:34
Moderator
OYs avatar
Sammanfattning finns i trådstarten.

Posta inte länkar utan förklaring, man ska inte behöva klicka på en länk för att få reda på vilken information länken leder till. Citera gärna men beakta regel 1.02.

Posta inte "tack!", sådant kan man ta via pm.

/Mod
Citera
2022-11-09, 17:38
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrangea
Blir inte riktigt klok på vissa saker. Vet vi följande:

- vem åkte till McDonalds och vem stannade?
Om detta var JJ varför anser många i tråden att JJ är huvudmördaren och MH bara medbrottsling?
- vem var den tredje tjejen som var med och förfestade?
- vem träffade JJ/MH på McDonalds?
- grannen, den måste ju känna tjejerna? Vem ger sig ut mitt i natten och kör en full brud till donken? Min granne hade inte gjort det. Misstänkt?
- vet vi säkert att dessa tjejer hade psykiska problem?
- vet vi att de sysslade med droger eller är det en snar trådsanning?
- varför dumpa en kropp i närheten av pappans tomt? Vill man inte ha den så långt borta från ens närvaro som möjligt? Känns som fylleintelligens
- om JJ red med hästen för att kolla till liket, borde inte en hästen ballat ur vid en död människa? Som en hund skulle?
- i och med att man hittade kroppen så nämndes de att de sökt på platsen 3 gånger. Visst är det svårt att hitta en kropp i naturen. Men de var ändå 2000 sökande inkl rutinerad polis.
Bör det inte rimligtvis vara placerat där i efterhand, och flyttats på. Tänker på Mats Alm. Fast då en medbrottsling.

Har så svårt att tro att tjejerna lyckats med detta själva.
Spånar på om det fanns en till hemma hos JJ redan när de kom hem från Nöjet..

Hur kan du ha rätt i alla frågor? Du har sammanfattat frågor som ställts av många på ett riktigt bra och strukturerat sätt! Tack !
Vill även tillägga att eftersom en personutredning på båda GM ( tror P7 på båda) godkänts av tingsrätt och de båda suttit i samtal med rättsläkarens en till sex timmar redan, hade åklagaren bra med kött på benen när förundersökningen inleddes och tingsrätten bedömde tidigt att det kommer att bli en fällande dom.
JJ och MH förekommer säkerligen i andra sammanhang där man utrett deras ev galenskap.
Personutredning/P7, liten, stor sinnesutredning görs inte per automatik.

Vem/vilka tror du JJ och eller MH träffade på donken? Varför träffades de?
Citera
2022-11-09, 17:42
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Hur kan du ha rätt i alla frågor? Du har sammanfattat frågor som ställts av många på ett riktigt bra och strukturerat sätt! Tack !
Vill även tillägga att eftersom en personutredning på båda GM ( tror P7 på båda) godkänts av tingsrätt så och de båda suttit i samtal med rättsläkarens en till sex timmar redan, hade åklagaren bra med kött på benen när förundersökningen inleddes och tingsrätten bedömde tidigt att det kommer att bli en fällande dom.
JJ och MH förekommer säkerligen i andra sammanhang där man utrett deras ev galenskap.
Personutredning/P7, liten, stor sinnesutredning görs inte per automatik.

Vem/vilka tror du JJ och eller MH träffade på donken? Varför träffades de?
Personutredning, P7, RPU, är tre olika saker.
P7 är vanligt, tar en timme.
Citera
2022-11-09, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklawson
Om hon nu åkte med frivilligt är tidsfönstret 04.00 då bilen finns på kamera på väg ut från Vetlanda till 05.45 då bilen är på väg tillbaka till Vetlanda väldigt litet för att hinna med mord och gömmande av kroppen.

Jag tror att T stryps av JJ i lägenheten ca 02.45 i samband med dunkandet som grannarna hört. MH kan vara inblandad genom fasthållande av T eller liknande. Några minuter senare går JJ ut i trapphuset för att kolla om det är "fritt fram" att släpa ut kroppen, vilket grannarna hör. Då kommer grannen ut och JJ hittar på storyn om att hon ska till McD. Hon får skjuts dit av grannen och är tillbaka runt 03.30. Om MH är kvar i lägenheten då vet jag inte, men är hon det så hjälps de åt att få ner kroppen till JJ's bil.

MH lämnar JJ efter de har fått in T's kropp i JJ's bil och JJ åker till sin pappas gård ensam. Anledningen till att jag tror att MH inte är med vid gömmandet av kroppen är att hon då borde ha informerat polisen vid förhör. Att två tjejer under 20 lyckas hålla hemligt i ett flertal förhör var kroppen är gömd tror jag inte. Den som anser sig som minst skyldig hade lagt skulden på den andre och berättat allt de visste, vilket jag tror MH har gjort. MH vet helt enkelt inte var kroppen är (om hon var med och bar ner kroppen till bilen vet hon bara att JJ kört iväg med kroppen). Är JJ tillräckligt stark att få ner T's kropp själv i trappen utan att väcka alla boende i huset, de hörde ju när hon öppnade dörren? Är det rimligt att JJ puttat ut T’s kropp från sin lägenhet ner på backen och sedan fått in kroppen i bilen själv? Jag är tämligen säker på att T dödades i lägenheten men känner stor osäkerhet kring hur kroppen lämnade lägenheten. Att MH nu är häktad för griftefridsbrott indikerar i alla fall att hon gjort något med T’s kropp efter döden.

Hade någon mer varit inblandad i förflyttandet av kroppen från lägenheten hade det krävts telefonkontakt och då hade vi sett minst en person till häktad (om det inte är killen i bilen som hon pratade med vid McD, men jag har svårt att tro att hon kan övertyga någon på 2 min att komma och hjälpa till att flytta en kropp).

JJ åkersjälv först norrut och förstör T’s mobil och gömmer den någonstans i närheten av den senaste pingningen mot masten. Sedan åker hon till pappans gård eftersom hon känner området väl. Nu undrar jag om hon väcker pappan och berättar vad som hänt och hon får hjälp att gömma kroppen, eller om hon själv kör så långt hon kommer med bilen och drar kroppen så långt hon orkar och gömmer den?

Om det nu är så att hon åker tillbaka till pappans gård och rider på morgonen efter att hon förflyttat cykeln, städat upp hemma osv. beror det på att hon vill gömma kroppen bättre.

MH åker på medhjälp till mord. JJ åker på mord. Döms någon mer för inblandning?

Jag tror detta kan vara nära sanningen. Men det var nån uppgift i tråden om att tjejerna +pappan synts i bil i nåt naturreservat mkt tidigt söndag morgon vilket får mig att tro att pappan varit behjälplig. Men vem vet om uppgiften stämmer. Det borde helt klart vara smartast att inte dra in MH i gömmandet av kroppen, som du säger. Jag tänker att det kan vara en sån sak pappan tipsat JJ om. Jag tror faktiskt han hjälpt henne "städa undan"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in