Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Det var vad jag sa - de får inte sin perversera dragning (inte läggning) genom Dumpen eller andra - de "lockas" inte till att bli pedofiler eller hebefiler ..
Du försökte vända på det genom att hävda något jag aldrig sagt.
I så fall svarade du inte på den frågan jag ställde. Frågan handlade inte om deras dragning till barn, utan om möjligheten att de innan inte tänkt tanken att det skulle kunna finnas fall där gäddan aldrig tidigare tänkt tanken att barn även skulle kunna vara attraherade av dem tillbaka.
Citat:
Nej, jag har konstaterat att du vill ändra lagen så att den skall ta hänsyn till ett påstått "samtycke" från de utsatta barnen och därmed lindra betydelsen av brottet, du avdramatisera och normaliser.
Att krystar om en åldersgräns förändrar inte det.
Och som vanligt så ska du hålla på och prata runt det hela istället för att bara svara på en enkel fråga. Exakt som du har gjort i hela den här tråden.
Men det är ju intressant att se att du tycker att om man ska ha sex med ett barn så kan man lika gärna passa på att misshandla barnet lite också, för våldtäkt som våldtäkt.
Citat:
Jag är inte intresserad av spekulera runt strafftider och har inget intresse av klämma ur mig några tider för att tror att du har någon form rätt till ett svar för att du klämt ur dig en fråga.
Jag har inte rätt till ett svar från dig och har aldrig påstått det heller. Men ditt konstanta undvikande av frågor säger ju onekligen en hel del om dig som debattör. Det märks ju att du du får ersättning av dumpen för att skriva här. Ingen skulle lägga ner så oerhört mycket tid att med näbbar och klor konstant sitta och demonisera alla som inte håller med dig in i minsta detalj utan någon form av dold agenda.
Din uppfattning om vad straffen ska vara är högst relevanta, eftersom normaliseringen du påstår att mitt lagförslag innebär bara är relativ till hur lagen ser ut nu. Någon som tycker att alla som har gjort minsta lilla sexuell anspelning i en chatt till en person under 21 ska torteras till döds offentligt under flera månaders tid. I jämförelse med det skulle de som tycker att det räcker med tio års fängelse framstå som någon som vill normalisera det hela.