2022-11-09, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emhela
Men varför skulle man sälja ett mordvapen på facebook och fotografera fyndplatser? Det är lika dumt som att sälja Toves tillhörigheter efter mordet på henne.
Ja, det alternativet är så korkad, hur dumma de än må vara så skulle väl ingen sälja ett redskap med DNA från en mördat tjej, dagen efter man tagit livet av henne?

Vi vet ju egentligen inte alls om pappan är involverad. Det finns absolut en möjlighet han vet mycket mer och kanske även hjälpt lite, kanske sagt det muntligt (hur de skulle göra av sig med kroppen, hur de skulle göra med bevis och hur de skulle neka) om hon åkte dit när de skulle göra av sig med kroppen. Även om hon ringde honom kan han neka att han är involverad och det är rätt svårt att bevisa om inte han personligen varit med och man kan hitta spår från honom. Hade polisen sett samtal från JJ till hennes pappa mitt i natten, kan han ha sagt det handlar om allt möjligt annat. Åkte hon dit söndag morgon har de jättebra anledning för att inte polisen ska misstänka pappan är involverad ”Vi skulle sälja en grep jag hade hemma, vi hade pratat om det i veckan - att hon skulle komma hjälpa mig med att lägga upp annonsen”.

Eller så vet hennes pappa inget alls. Svårt att veta. Är det han som har åkt utomlands nu? Förresten har JJ bättre relation till sin pappa än mamma?
Citera
2022-11-09, 15:45
Medlem
Lite beundransvärt är det. Dem har lyckats långt bättre än alla blattar som skjuter och torskar hej vilt. Det tragiska är hur sjuka dem är i huvudet som lyckas pusha sig igenom denna hemska process. Hoppas dem får riktigt tunga straff.
Citera
2022-11-09, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 314YJH
Kanske genomför rekonstruktion av händelsen? Läste nyss i en annan artikel att man brukar använda sig av civilpoliser då.
Oki....känns som en trovärdig uppgift iaf
Citera
2022-11-09, 15:47
Medlem
thevowwws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putte322
Hört att JJ gått med civilpolis (åklagare)mm i Vetlanda(gränsgatan,JJ's adress).....Idag ska det ha skett....kan inte svära på det men en polare i Vetlanda ringde o sa det....vad kan det betyda isf...

Intressant om det skulle visa sig stämma.. tror isåfall på rekonstruktion av händelsen. Jag hoppas någon har snackat. Men tror framförallt på att JJ om någon kommer fortsätta neka.
Citera
2022-11-09, 15:49
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Hört att JJ gått med civilpolis (åklagare)mm i Vetlanda(gränsgatan,JJ's adress).....Idag ska det ha skett....kan inte svära på det men en polare i Vetlanda ringde o sa det....vad kan det betyda isf...

Låter som att åklagarsidan vill ha lite klarhet kring vissa detaljer som JJ har nämnt i förhör. Så de tar ut henne på plats så att hon kan förklara händelseförlopp osv. Ett av ämnena som säkert har avhandlats är dunsarna i lägenheten.
Citera
2022-11-09, 15:49
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raggmunkaren
Ja, såg nu att du hunnit före mig där. Synd att de gjort klasskontot privat, följde inte tråden från början så hade velat se b.la. videon där hon beställer en ”Johanna”. Och visst är det så att man kan ha gott om vänner utanför sin gymnasieklass, tycker dock det är anmärkningsvärt att de umgås med folk som är så pass mycket äldre än de själva.

Tyvärr är den sidan borttagen:

Mensas medlemmar på Instagram: "Få en bartender att gör upp en drink efter någons namn i klassen, 2p"

https://www.instagram.com/tv/CPteO_DHqNl/?igshid=MDJmNzVkMjY%3D
Citera
2022-11-09, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Nu är jag så jemla trött på grepen så det grep mig till att kolla runt var någonstans togs bilden på grepen?

Så jag lägger en länk till mitt tidigare inlägg p.g.a att MinKarta fungera bäst om man klickar på mitt gamla inlägg.

Grepen:
https://imgur.com/a/xQ2tq45

Mitt tidigare inlägg:
(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Hittad död (2022-11-02)

Följ instruktionen.

Så nu har jag kollat på MinKarta för att kunna se en eventuell brunn och en pump.

På JJs föräldrahem hittar jag inte något intressant trots äldre flygbilder och maxad Zoom.

Däremot såg något som liknade en brunn på max Zoom vid torpet.
45 grader neråt till höger från torpet vid kanten av trädgården, halvt dold av en gran.

Det var detta, så nu struntar jag i grepen för ett tag.
Hoppas att Grepen, flåt jag menar Greven uppdatera sina fynd.

Om man går in på JJ:s pappas Instagram och tittar på bilder som han är taggad i, (verkar va nån släkting från Israel som hälsar på) så ser man den brunnen, som tycks vara på gården.
Citera
2022-11-09, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Låter som att åklagarsidan vill ha lite klarhet kring vissa detaljer som JJ har nämnt i förhör. Så de tar ut henne på plats så att hon kan förklara händelseförlopp osv. Ett av ämnena som säkert har avhandlats är dunsarna i lägenheten.
Men lustigt om de gått vid Gränsgatan för där har väl inte JJ varit i sin version?!Kan det vara ett erkännande o därför de är där?
Citera
2022-11-09, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thevowww
Intressant om det skulle visa sig stämma.. tror isåfall på rekonstruktion av händelsen. Jag hoppas någon har snackat. Men tror framförallt på att JJ om någon kommer fortsätta neka.
Ja att de är vid Gränsgatan gör ju att det verkar som att de visar hur allt gick till(cykeln)
Citera
2022-11-09, 15:56
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bexj1
Om man går in på JJ:s pappas Instagram och tittar på bilder som han är taggad i, (verkar va nån släkting från Israel som hälsar på) så ser man den brunnen, som tycks vara på gården.

Okay, tack - bra grävt

Har du länken dit, helst ett screenshot för de som inte har insta.
Citera
2022-11-09, 15:56
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gravarlars
https://sverigesradio.se/avsnitt/2055646

P3 Krim har gjort en dokumentär, släpptes idag 05.00.

återigen sägs "öster om Vetlanda".
Citera
2022-11-09, 15:58
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:

Om nu detta är sant!
Så undrar jag om de grillar henne på fyndplatsen också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in