Citat:
Ursprungligen postat av
emhela
Men varför skulle man sälja ett mordvapen på facebook och fotografera fyndplatser? Det är lika dumt som att sälja Toves tillhörigheter efter mordet på henne.
Ja, det alternativet är så korkad, hur dumma de än må vara så skulle väl ingen sälja ett redskap med DNA från en mördat tjej, dagen efter man tagit livet av henne?
Vi vet ju egentligen inte alls om pappan är involverad. Det finns absolut en möjlighet han vet mycket mer och kanske även hjälpt lite, kanske sagt det muntligt (hur de skulle göra av sig med kroppen, hur de skulle göra med bevis och hur de skulle neka) om hon åkte dit när de skulle göra av sig med kroppen. Även om hon ringde honom kan han neka att han är involverad och det är rätt svårt att bevisa om inte han personligen varit med och man kan hitta spår från honom. Hade polisen sett samtal från JJ till hennes pappa mitt i natten, kan han ha sagt det handlar om allt möjligt annat. Åkte hon dit söndag morgon har de jättebra anledning för att inte polisen ska misstänka pappan är involverad ”Vi skulle sälja en grep jag hade hemma, vi hade pratat om det i veckan - att hon skulle komma hjälpa mig med att lägga upp annonsen”.
Eller så vet hennes pappa inget alls. Svårt att veta. Är det han som har åkt utomlands nu? Förresten har JJ bättre relation till sin pappa än mamma?