2022-11-09, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Tack! Det är alltså ett antagande att det ev meddelandet till pojkvännen mitt i natten var det som fick polisen att dra igång allt.
Ja det är det.
Absolut inget polisen gått ut med eller bekräftat.
Är endast rykten, teorier och spekulationer här i tråden.
Citera
2022-11-09, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
När jag läser detta tycker jag synd om JJ. Skolmiljö kan ställa till med mycket 😢
Alla människor pressas in i ett system där inte alla passar in. Undrar om man kunnat hjälpt henne JJ med sina tankar. Om så skulle Tove levt och MH varit fri. Synd om alla i denna tragedi

Hvis det stemmer er det da fortsatt ikke synd på henne. Hun er ikke den eneste som har opplevd vanskelige ting i livet, vi andre dreper ikke andre av den grunn. Det er ikke noen unnskyldning i det hele tatt. Da kunne hun heller tatt livet av seg selv
Citera
2022-11-09, 14:48
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reveenka
Hvis det stemmer er det da fortsatt ikke synd på henne. Hun er ikke den eneste som har opplevd vanskelige ting i livet, vi andre dreper ikke andre av den grunn. Det er ikke noen unnskyldning i det hele tatt. Da kunne hun heller tatt livet av seg selv

Men det beror på så många saker hur det utvecklar sig, ingen är lika och JJ kan ha en känslighet som hon inte bemästrar
Citera
2022-11-09, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Dessutom en särdeles osmaklig och taktlös podd med ”spännande” suggestiv musik i introt och en ”häftig” layout med en bearbetad porträttbild på TTs ansikte. Och det redan innan kroppen var funnen!
Som om det handlade om en spännande fiktiv crimeserie på Netflix eller SVT-play…
Totalt respektlös mot de anhöriga.
Pajasen tjänar på varje lyssning så bojkotta den tycker jag.

Podden är sannerligen usel. Konstant flåsande, smaklöst underliggande desperation att få snaska i eventuella nyheter enbart för honom, men han får ju ingenting så det blir bara pinsamt. Finns noll professionalitet, noll taktkänsla. Han måste lära sig hur man levererar av kvalitet, i synnerhet om han ska fortsätta som journalist (är hans ens det?).
Citera
2022-11-09, 15:04
Medlem
VP har intervju med grannen WN. Jag har inte lyssnat på den där podden - där har han väl också blivit intervjuad - så jag vet inte exakt vad han sagt tidigare. Här är i alla fall hur han beskriver det han hörde:

Citat:
— Jag pratade med min tjej som bor i USA och vid typ halv tre så kom det ljud. Tre stycken smällar eller dunsar. Som att någon lyfte en soffa någon halvmeter upp i luften och sedan ställa ned den oförsiktigt eller som att någon spikade i väggen med några sekunders mellanrum, säger han.

I övrigt är det nog sådant som vi visste, att det är lyhört och så vidare. Han nämner det är konstigt att han inte hörde något efter de kommit tillbaka från McDonalds, och inte någon annan granne heller.

Citat:
— Det är ju väldigt underligt. I och med att det är så lyhört i huset så känns det svårt att flytta en kropp utan att någon skulle höra det. Det är ett riktigt mysterium hur detta ska ha skett, säger han.

https://www.vetlandaposten.se/2022-11-09/grannen-wilhelm-berattar-om-natten-nar-tove-forsvann-horde-tre-dunsar
Citera
2022-11-09, 15:08
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Plutten
Kolla det som hänt för cirka 6 timmar sedan.
En av de häktade har blivit filmad ifrån o tillbaka där fyndplatsen var.
Är väl ntressant kanske.. Man måste kanske ha belägg för det oxå...

https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/1098804-nya-sparet-i-mordet-pa-tove-i-vetlanda-bil-har-fangats-pa-film

Nämns det vilken tid man såg den?

Alltså köra på natten, hon var väl påverkad t.om
Citera
2022-11-09, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
VP har intervju med grannen WN. Jag har inte lyssnat på den där podden - där har han väl också blivit intervjuad - så jag vet inte exakt vad han sagt tidigare. Här är i alla fall hur han beskriver det han hörde:

I övrigt är det nog sådant som vi visste, att det är lyhört och så vidare. Han nämner det är konstigt att han inte hörde något efter de kommit tillbaka från McDonalds, och inte någon annan granne heller.

https://www.vetlandaposten.se/2022-11-09/grannen-wilhelm-berattar-om-natten-nar-tove-forsvann-horde-tre-dunsar
Låst artikel, hade varit intressant att höra/läsa vad han berätta om när Johanna var tillbaka från McDonalds.
Citera
2022-11-09, 15:12
Avslutad
Jag gissar att det efter en del tjafs påbörjades en misshandel i lägenheten. Därav dunsarna.

Därefter täckte man Toves mun med silvertejp (det har väl alla hemma?), eller något annat.

JJ går sedan ut i trapphuset för att kolla om kusten var klar, och springer då på grannen. Hon drar sin story om morsan och skjuts till donken osv.

Sedan, efter donken, var T såpass vaken efter misshandeln att hon själv kunde ledas ut ur huset. Därav inget ljud i trapphuset och inga konstigheter att förflytta henne.

Vad som sen sker i JJs bil ut till dumpningsplatsen är ett stort frågetecken.

Mina 5 dollar.
Senast redigerad av Folkmordsbenagen 2022-11-09 kl. 15:24.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Det stod inte heller så när jag läste det i AB.

Hur kan det vara oklart om informationen kommit från de häktade?
Det sitter folk i tråden som medvetet citerar artiklar fel eller själva ändrar i orginalartiklarna.

Ok att detta är Flashback, men det är så jävla störigt när folk förstör på det sättet. Som småbarn i en sandlåda som envist ska förstöra nån annans bygge.

Jag har iaf läst igenom flera olika media nu, och tolkar det som att det är genom förhör med andra som informationen kommit fram.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Nämns det vilken tid man såg den?

Alltså köra på natten, hon var väl påverkad t.om

Om hon nu körde bil med droger el alkohol i kroppen så tyder ju bara det på att hon hade ärende utöver det vanliga denna natt och tidiga morgon (förutsatt att hon inte brukar köra bil i sådant tillstånd)
Citera
2022-11-09, 15:16
Medlem
Jack-Ryans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Polisen har haft lägenheten, bilen, cykeln, kroppen och dumpningsplatsen att genomsöka. Det torde kunna ge en hel del. Plus det där telefonmeddelandet.

Frågan är om det varit någon tredje gärningsperson inblandad. Men då hade kanske kroppen dumpats på en för de misstänkta mer fördelaktig plats?

Sen är frågan om GM använde händerna eller ett tillhygge. Lär knappast ha varit en Tik Tok-lek där man snärtar till varandra bakifrån som gick snett, i alla fall.

Med tanke på dunsarna ...
Jag tror också på en tredje GM. Det skulle kunna vara anledningen till att tjejerna inte snackar. De kanske är räddare för denne än polisen. Sen kan vi inte utesluta att det tidiga utredredningsskedet sköttes av Kling och Klang. Polisen kan ha missat avgörande bevis i början och tjejerna fick god tid på sig att storstäda och göra lgh ren från allt vad spår heter. Hittar inte polisen nya bevis eller indicier är de ute om en vecka. Skyldiga eller inte. Vi följer utvecklingen.
Citera
2022-11-09, 15:17
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack-Ryan
Jag tror också på en tredje GM. Det skulle kunna vara anledningen till att tjejerna inte snackar. De kanske är räddare för denne än polisen. Sen kan vi inte utesluta att det tidiga utredredningsskedet sköttes av Kling och Klang. Polisen kan ha missat avgörande bevis i början och tjejerna fick god tid på sig att storstäda och göra lgh ren från allt vad spår heter. Hittar inte polisen nya bevis eller indicier är de ute om en vecka. Skyldiga eller inte. Vi följer utvecklingen.

Man släpper inte skäliga misstänka bara sådär
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in