2022-11-09, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, men som åtalen visar så finns det verkliga barn som är offer för dem som kontaktar Dumpen.

Deras agerande när de skriver till och åker för att möta vad de tror är ett barn berättar också om att de är potenta förövare som klivit över alla gränser.
Vi måste få till en lagstiftning så dessa kan lagföras och låsas in INNAN de hinner skada barn.

Det finns ingen grad av "oskyldig" hos gäddorna.
Absolut, ändra lagstiftning. Än en gång - lägg ner den offentliga förnedringen
Citera
2022-11-09, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pimpinellaw
Man kan ju bli skyldig till uppsåt av brott. De har ju onekligen planerat och haft viljan att begå ett brott och att det sedan inte kommer ett riktigt barn till träffen är ju till 100 % något gäddorna inte känner till. Vad de vet och hoppas på är ju att det sker en träff med en verklig person.
Som jag skrev - kör hårt!! Det är den offentliga förnedringen jag är mot.
Citera
2022-11-09, 13:15
Avslutad
Citat:
Man kan ju bli skyldig till uppsåt av brott. De har ju onekligen planerat och haft viljan att begå ett brott och att det sedan inte kommer ett riktigt barn till träffen är ju till 100 % något gäddorna inte känner till. Vad de vet och hoppas på är ju att det sker en träff med en verklig person.
Du kan inte bli dömd för det i dumpens fall eftersom det aldrig funnits något barn som brottet hade kunnat fullbordas med.

Citat:
Ja det tror jag säkert .. för då skulle det låta som en ganska okej relation ändå .. men människor som värnar om barnen vill inte ha en tillåtande lagstiftning givetvis.
Och så dina vanliga insinuationer. Alla som inte håller med dig är dödsknarkpedofilnazister. Det har du visat tydligt att det är din inställning i hela tråden. De som inte är med dig är mot dig. Och säger man emot dig minsta lilla så tillhör man inte gruppen som värnar om barnen och tillhör därmed de onda.

Jag tycker inte "sex med minderårig" låter "ganska okej". Tycker du själv det? Och jag kan inte direkt se hur lagstiftningen skulle bli mer tillåtande av detta heller. Det skulle fortfarande vara exakt samma mängd handlingar som är olagliga.

Däremot tycker jag att det ska vara olika rubriceringar för sex med minderåriga baserat på om samtycke föreligger.
Citera
2022-11-09, 13:17
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Har själv både blivit påkörd och utsatt för sexuella trakasserier som tonåring och då är jag ändå mest orolig för att mina barn ska bli utsatta för övergrepp.
Att bli påkörd är ingen medveten handling medan ett övergrepp är det. Samt att det är väldigt vanligt…har pratat så mycket med barnen om detta så förhoppningsvis är de väl rustade inför eventuella situationer de ställs inför.
Att köra full är en medveten handling, dock med begränsad medvetenhet, men i lagens mening är den en medveten handling med stört omdöme, ses alvarligare en om man kört olämpligt utan droger.

När dumpen kåtar upp hen är mötesökandet en medveten handling av hen, men i kåtheten är omdömet begränsat. Det måste vara förmildrande, då det i en del fall aldrig skulle lett till kontakt, då minderåriga inte medvetet kåtar upp äldre hen.
Citera
2022-11-09, 13:17
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Ganska stor skillnad i konsekvens, ett övergrepp kan man komma över, i alla fall i teorin. Påkörd får man livslånga skador mer eller mindre, eventuellt förkortat liv.

Hjälper inte direkt att lära barn trafikvett, då ett fyllo inte har det.
Vilket skitsnack.
De flesta som är med i trafikolyckor får inga livslånga skador.
Barn som utnyttjas får däremot det.

Trafikvett?
Barn skall inte leka i gatan.
Citera
2022-11-09, 13:20
Medlem
pimpinellaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Som jag skrev - kör hårt!! Det är den offentliga förnedringen jag är mot.

Ok, ja den ställer jag mig tveksam om det verkligen är nödvändigt. Jag ät lite ambivalent dock för hade själv velat veta vad det är för idioter som man vill skydda sina barn ifrån.
Men är emot denna pöbelmentalitet som råder i samhället i stort.
Citera
2022-11-09, 13:21
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Absolut, ändra lagstiftning. Än en gång - lägg ner den offentliga förnedringen
Tvärtom.
Skapa sökbara register, tvinga pedofiler och hebefiler att registrera sig och neka dem att bosätta sig nära skolor och andra områden där barn vistas.
USA tänker rätt där.
Citera
2022-11-09, 13:24
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Du kan inte bli dömd för det i dumpens fall eftersom det aldrig funnits något barn som brottet hade kunnat fullbordas med.

Och så dina vanliga insinuationer. Alla som inte håller med dig är dödsknarkpedofilnazister. Det har du visat tydligt att det är din inställning i hela tråden. De som inte är med dig är mot dig. Och säger man emot dig minsta lilla så tillhör man inte gruppen som värnar om barnen och tillhör därmed de onda.

Jag tycker inte "sex med minderårig" låter "ganska okej". Tycker du själv det? Och jag kan inte direkt se hur lagstiftningen skulle bli mer tillåtande av detta heller. Det skulle fortfarande vara exakt samma mängd handlingar som är olagliga.

Däremot tycker jag att det ska vara olika rubriceringar för sex med minderåriga baserat på om samtycke föreligger.
Du värnar inte barnen.

Ditt lagförslag handlar om avdramatisera domar gällande övergrepp mot barn genom att ge sken av "samtycke".
Du kan inte slingra dig undan det.

För den som döms för "sexuellt utnyttjande" handlar det om att barnet inte tvingats - eftersom tvång innebär att domen blir våldtäkt.
Barn kan inte samtycka - de kan utnyttjas av äldre.
Citera
2022-11-09, 13:25
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Att köra full är en medveten handling, dock med begränsad medvetenhet, men i lagens mening är den en medveten handling med stört omdöme, ses alvarligare en om man kört olämpligt utan droger.

När dumpen kåtar upp hen är mötesökandet en medveten handling av hen, men i kåtheten är omdömet begränsat. Det måste vara förmildrande, då det i en del fall aldrig skulle lett till kontakt, då minderåriga inte medvetet kåtar upp äldre hen.
Nej, det är inte förmildrande att våldta och utnyttja barn för att du är kåt.
Citera
2022-11-09, 13:26
Medlem
Citat:
Ganska stor skillnad i konsekvens, ett övergrepp kan man komma över, i alla fall i teorin. Påkörd får man livslånga skador mer eller mindre, eventuellt förkortat liv.

Hjälper inte direkt att lära barn trafikvett, då ett fyllo inte har det.

Vänd på det. Man kan få förkortat liv med självskadebeteende vid övergrepp. Konsekvenserna för övergrepp håller i sig längre än vad du tror.

Svårt att värja sig för en förövare när man inte har lagar som hjälper barnen. Inte som att man har reflexvästar eller trottoarer för att förhindra övergreppen innan det sker.
Citera
2022-11-09, 13:26
Medlem
pimpinellaws avatar
Citat:

Ja absolut så är det en medveten handling att köra full men tror inte avsikten är att köra på folk.

Jag tror att de som söker kontakter med minderåriga redan drivs av en kåthet och önskar inget hellre än att få till en träff. Det gör de medvetet och helt utan några moraliska betänkligheter.
Citera
2022-11-09, 13:29
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Vilket skitsnack.
De flesta som är med i trafikolyckor får inga livslånga skador.
Barn som utnyttjas får däremot det.

Trafikvett?
Barn skall inte leka i gatan.
Är du dum, mycket ovanligt att allt läker, tänker då på oskyddade personer utanför bilen. I vilket fall som helst, ren våldtäkt kan ge skador, den våldtäkt som avse underåriga behöver inte inbära fysiskt våld, nu kan det i en del fall ingå just våld ändå.

Om jag som underåring fått välja mellan att ha sex med en överåring och med att bli påkörd, vet jag definitivt vad jag skulle valt.

Vad är det som säger ett fyllo bara kör på gatan?
Senast redigerad av Ankan-mannen 2022-11-09 kl. 13:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in