2022-11-08, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det kan vara möjligt att det är någon på Dumpen som sammanställer och "renskriver" berättelser som kommer in till Dumpen och att det därför ser ut att vara en person som "hittar på allt".
.

Om du skickar in en hemsk berättelse som du beskriver med egna ord så antar jag att det är ok om jag eller någon annan går in och ändrar lite. Måste ju fan vara månadens dummaste på Flashback.
Citera
2022-11-08, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det kan vara möjligt att det är någon på Dumpen som sammanställer och "renskriver" berättelser som kommer in till Dumpen och att det därför ser ut att vara en person som "hittar på allt".
Men varför skulle människor som blivit utsatta för övergrepp inte vilja dela det med Dumpen och dess följare?
Många har säkert hållit tyst om övergreppen men här finns en chans att berätta anonymt.
Att få dela det svåra med andra som förstår.
Inget konstigt med det.

Men precis, det är klart att berättelserna är unika men bearbetade för att de ska kunna läsas och förstås.

De här typerna som tycker att det är Sara som skrivit allt har allvarliga problem helt klart. De blir så upprörda för att folk jobbar för att hjälpa utsatta barn, och dessutom låta utsatta berätta vad de har varit med om. Det kan bara betyda att de är våldtäktsmän själva. De känner sig så utsatta och lipar och gråter och virar en offerkofta omkring sig som vore lustigt om det inte var så tragiskt med våldtäktsmän.
Citera
2022-11-08, 15:24
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Meningslöst diskutera med dig. Jag baserar det in på mina döttrar, vet inte om någon kontaktade dem, tror inte de skulle tala om det för mig. Utan de loggar som presenterats där den låssades 14 åringen raggar. Vilket är osannolikt, inte utifrån mina två flickor utan min allmänna upplevelse att barn inte raggar på väsentligt äldre hen.
Micro har spammat sönder detta forum med snart 100000 inlägg, ödsla ingen energi på den.

Du har rätt att det är väldigt osannolikt att unga tjejer raggar gamla män på nätet och gör de det handlar det om att luras för att kunna utpressa dem på pengar.
De tonåringar som verkligen vill vara med en äldre letar inte på nätet utan de brukar hitta partners i bekantskapskretsen.

Trots det går gäddorna I fällan och deras egen dumhet att låta sig luras av uppenbart vuxna som försöker larva sig som en tonåring.

Jag ligger inte sömlös för att de Blir lurade.
Däremot är det ett problem när deras anhöriga hamnar i kläm och också blir uthängda.
Citera
2022-11-08, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Om du skickar in en hemsk berättelse som du beskriver med egna ord så antar jag att det är ok om jag eller någon annan går in och ändrar lite. Måste ju fan vara månadens dummaste på Flashback.

Det skulle ju kunna vara så att det är något man kommer överens om. Och dessutom så behövs också andra ögon på texten för att inte någon person ska gå att identifiera. Att ordna till syftningsfel och andra språkproblem är väl givet för att det hela ska gå att läsa utan att man tappar fokus. Är du dum eller?
Citera
2022-11-08, 15:30
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Det går vanligen till så när man skickar in en berättelse till t ex tidning.
Den stavningskontrolleras och redigeras/bearbetas innan den läggs i tryck.
Jag vet inte om Dumpen gör det - men även om så ser jag inte problemet.
Citera
2022-11-08, 15:31
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Men precis, det är klart att berättelserna är unika men bearbetade för att de ska kunna läsas och förstås.

De här typerna som tycker att det är Sara som skrivit allt har allvarliga problem helt klart. De blir så upprörda för att folk jobbar för att hjälpa utsatta barn, och dessutom låta utsatta berätta vad de har varit med om. Det kan bara betyda att de är våldtäktsmän själva. De känner sig så utsatta och lipar och gråter och virar en offerkofta omkring sig som vore lustigt om det inte var så tragiskt med våldtäktsmän.

Frågan är ju VARFÖR Sara jobbar med detta efter att ha levt som missbrukare i 30 år?
Tror ni verkligen att det är något genuint intresse för att rädda barn som ligger bakom?
Eller kan det finnas monetära intressen som gör att hon lockas?

Och vi tar det igen: det är redan bevisat att Sara själv hittat på de brev som inkommer dumpen.
Hon är avslöjad sen lång tid tillbaka.

Men var och en får tro som den vill, det finns ju faktiskt dem som tror på tomten också.
Citera
2022-11-08, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113

Det är inte en bok som korrekturläsas. Möjligtvis lägga in en förklaring för något ord. Personens egna ord är extra viktigt i dessa berättelser.
Citera
2022-11-08, 15:36
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Bevisen för att Sara själv hittat på dessa brev och diktat ihop dem så att det skall se ut som om en ung tjej skrivit dem finns I tråden.
Är det fortfarande " inga problem" ?

Det är sedan länge bevisat att Sara far med osanning och det gör hon ofta.
Är det ok?
Eller skall man inte ställa krav på en ansvarig utgivare som hänger ut folk som mycket klandervärda och dessutom förstör för många familjemedlemmar.

Det är för många en trovärdighetsfråga.
Citera
2022-11-08, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Frågan är ju VARFÖR Sara jobbar med detta efter att ha levt som missbrukare i 30 år?
Tror ni verkligen att det är något genuint intresse för att rädda barn som ligger bakom?
Eller kan det finnas monetära intressen som gör att hon lockas?

Och vi tar det igen: det är redan bevisat att Sara själv hittat på de brev som inkommer dumpen.
Hon är avslöjad sen lång tid tillbaka.

Men var och en får tro som den vill, det finns ju faktiskt dem som tror på tomten också.

Vet inte varför du är så upprörd över Sara. Du kommer ju med en massa fantasier som om du på något sätt mår dåligt över Sara. Varför är hon ett så irritationsmoment för dig? Jag undrar genuint varför du känner dig så störd? Vad är ditt problem?

Det är jättebra att Dumpen sätter sexualbrott och sexualsadism mot barn på kartan. Man kan kritisera vissa saker, givetvis, men det är ju de som sköter det och de gör det på sitt sätt. Jag hoppas att de kan utöka verksamheten och att även andra kan engagera sig på detta utmärkta sätt. Barn ska skyddas,
Citera
2022-11-08, 15:39
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Det är inte en bok som korrekturläsas. Möjligtvis lägga in en förklaring för något ord. Personens egna ord är extra viktigt i dessa berättelser.
Nej, vi pratar om kortare berättelser som publiceras i annat medium än under egen namn.

Har du bestämt att "personens egna ord" ord är det väsentliga?
Det finns i princip inget etablerat medie som håller med dig. Texter redigeras för att passa formatet och för att texten skall flyta -- ofta måste de kortas av utrymmes skäl osv.

Det viktiga är att behålla budskapet/essensens - inte varje ord - orört.
Citera
2022-11-08, 15:41
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Bevisen för att Sara själv hittat på dessa brev och diktat ihop dem så att det skall se ut som om en ung tjej skrivit dem finns I tråden.
Är det fortfarande " inga problem" ?

Det är sedan länge bevisat att Sara far med osanning och det gör hon ofta.
Är det ok?
Eller skall man inte ställa krav på en ansvarig utgivare som hänger ut folk som mycket klandervärda och dessutom förstör för många familjemedlemmar.

Det är för många en trovärdighetsfråga.
Nej, hur är det bevisat att hon diktar ihop brev och texter?

Man bör ställa krav på en ansvarig utgivare att det är läsbara texter - och det kan kräva viss bearbetning.
Citera
2022-11-08, 15:46
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Vet inte varför du är så upprörd över Sara. Du kommer ju med en massa fantasier som om du på något sätt mår dåligt över Sara. Varför är hon ett så irritationsmoment för dig? Jag undrar genuint varför du känner dig så störd? Vad är ditt problem?

Det är jättebra att Dumpen sätter sexualbrott och sexualsadism mot barn på kartan. Man kan kritisera vissa saker, givetvis, men det är ju de som sköter det och de gör det på sitt sätt. Jag hoppas att de kan utöka verksamheten och att även andra kan engagera sig på detta utmärkta sätt. Barn ska skyddas,

Det som stör mig är Saras vandel och ohederliga leverne som missbrukare under lång tid.
Ett belastningsregister som gör henne oanställbar och hon har dömts för att antal rattfyllor så sent som för3 år sedan.
Jag tycker man skall ställa högre krav på en ansvarig utgivare som tar sig friheten att hänga ut folk för så skamliga brott.

Hon har själv knarkat bort sina egna barns uppväxt så vem är hon att "rädda" barn nu?
Dumpen för övrigt består av ett antal snedseglare, missbrukare och missanpassad. Är det ett sådant gäng som skall upprätthålla rättssäkerheten eller ska vi inte ha högre krav på "media"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in