2022-11-08, 22:00
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Är det köpläge nu?
Återigen, BTC och ETH har inget att göra med FTT.

Solana har det indirekt, för att FTX kan tvingas sälja Solana för att försöka rädda bolaget. Men någon BTC eller ETH har dom inte säljbart, så det är märkligt att dom dras med.

Ja, jag har köpt denna dipp precis. Ser inget i det fundamentala som motiverar ett 25% lägre pris på jämfört med här om dagen.
Citera
2022-11-08, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GengusKhan
Hur går det? 😏😏😏🤣🤣🤣

Har du hittat din position på Binance än? Vi väntar så spänt på PnL screenshot

Nästan lika spänt som vi väntar på 10k som du lovat. Ska du kanske stänga din short då? Nä.. vänta nu... det går ju inte
Citera
2022-11-08, 22:20
Medlem
DroidBishops avatar
Förstår inte varför man handlar på Binance eller FTX. Riktiga skitbörser. Bybit är överlägset
Citera
2022-11-08, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Vilken börs använder du? Vet du att den är solvent?

En blankning hos FTX bör väl i dagsläget anses värdelös. En hos Binance är prekär.

Jag har perp kontrakt hos binance med 10X hävstång. Varit mycket gnäll på pojkarna i tråden om att man stängde alla derivata för svenskar, men så är inte fallet.

De stängde väl positionerna för de fula, korkade och fattiga möjligtvis.
Citera
2022-11-08, 22:26
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Förstår inte varför man handlar på Binance eller FTX. Riktiga skitbörser. Bybit är överlägset
FTX och Bybit är väldigt lika. Nystartade av och för professionella, med tradinggränssnitt 2.0 m.m.

Jag tror dock de gamla rävarna Coinbase, Kraken och Binance står säkrare än Bybit. Bara en känsla jag har. Som sagt, vad har Bybit sin BIT token till och har dom använt den som kollateral för att få loss USD?
Isf är det bara en tidsfråga innan det genomskådas och dom går samma öde till mötes som FTX.
Citera
2022-11-08, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
Har du hittat din position på Binance än? Vi väntar så spänt på PnL screenshot

Nästan lika spänt som vi väntar på 10k som du lovat. Ska du kanske stänga din short då? Nä.. vänta nu... det går ju inte

10K är ett faktum. När denna supporten ryker, så kommer 13.8K fort som tusan, så då får du hålla i hatten med de ören du har kvar.

Löjeväckande att du trodde botten var inne 😏🤣
Citera
2022-11-08, 22:39
Medlem
Citat:
Jag har perp kontrakt hos binance med 10X hävstång. Varit mycket gnäll på pojkarna i tråden om att man stängde alla derivata för svenskar, men så är inte fallet.

De stängde väl positionerna för de fula, korkade och fattiga möjligtvis.

Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
FTX och Bybit är väldigt lika. Nystartade av och för professionella, med tradinggränssnitt 2.0 m.m.

Jag tror dock de gamla rävarna Coinbase, Kraken och Binance står säkrare än Bybit. Bara en känsla jag har. Som sagt, vad har Bybit sin BIT token till och har dom använt den som kollateral för att få loss USD?
Isf är det bara en tidsfråga innan det genomskådas och dom går samma öde till mötes som FTX.

Bitstamp har varit med länge och borde ha lärt sig att ha ordentliga reserver. De gick till och med igenom MtGox-kraschen 2013. (Jag vet inget mer om dem, dock.)

Binance har uppenbarligen haft affärer med insolventa FTX, som de överväger att köpa (!).

Om jag hade något kapital på Binance skulle jag omedelbart växla det till BTC och flytta det till min hårdvaruplånbok.
Citera
2022-11-08, 22:44
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Bitstamp har varit med länge och borde ha lärt sig att ha ordentliga reserver. De gick till och med igenom MtGox-kraschen 2013. (Jag vet inget mer om dem, dock.)

Binance har uppenbarligen haft affärer med insolventa FTX, som de överväger att köpa (!).

Om jag hade något kapital på Binance skulle jag omedelbart växla det till BTC och flytta det till min hårdvaruplånbok.
Gemensamt för Kraken, Bitstamp och Coinbase är att det är bolag från USA, som är reglerade i USA.

Binance har jobbat hårt på att också blir reglerade i USA och Europa. Vet dock inte om dom duckat för vissa regleringar som dom inte behöver följa (pga dom är Asiatiska) och om dom isf har utnyttjat detta för att köra hävstång på något olämpligt.
Tycker dock det verkar som Binance har koll på sakerna, men det tyckte man även om FTX och de andra som gått under, så inget förvånar längre.
Citera
2022-11-08, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Gemensamt för Kraken, Bitstamp och Coinbase är att det är bolag från USA, som är reglerade i USA.

Binance har jobbat hårt på att också blir reglerade i USA och Europa. Vet dock inte om dom duckat för vissa regleringar som dom inte behöver följa (pga dom är Asiatiska) och om dom isf har utnyttjat detta för att köra hävstång på något olämpligt.
Tycker dock det verkar som Binance har koll på sakerna, men det tyckte man även om FTX och de andra som gått under, så inget förvånar längre.
-
Bitstamp har sitt säte i Luxemburg (om det inte har skett en flytt nyligen):

https://en.wikipedia.org/wiki/Bitstamp

Citat:
The company is headed by CEO Nejc Kodrič, a widely known member of the bitcoin community, who co-founded the company in August 2011 with Damijan Merlak in his native Slovenia, but later moved its registration to the UK in April 2013, then to Luxembourg in 2016. Bitstamp outsourced certain operations to the UK due to the lack of adequate financial and legal services in Slovenia.
Citera
2022-11-08, 22:52
Medlem
Leastons avatar
Citat:
-
Bitstamp har sitt säte i Luxemburg (om det inte har skett en flytt nyligen):

https://en.wikipedia.org/wiki/Bitstamp
I stand corrected.
Citera
2022-11-08, 23:02
Medlem
Citat:
10K är ett faktum. När denna supporten ryker, så kommer 13.8K fort som tusan, så då får du hålla i hatten med de ören du har kvar.

Löjeväckande att du trodde botten var inne 😏🤣

Ska vi se, det var väl 10k du sa? Inte 18k? Varför taggade du mig nu igen?

Nästa gång kan du väl lägga in din PnL screenshot. Annars förblir du 🤡🤡

Om nån är ny så kan man söka på Genuspojkens tidigare inlägg i tråden där han helt missat att Binance stängde ner futs delen tidigare i år pga finansinspektionen, krav från myndigheter bla bla.
Finns dessutom flera trådar om detta.

Men han skäms så in i norden för att erkänna. Fortsätt kämpa grabben
Citera
2022-11-08, 23:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop

För att?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in