2022-11-08, 16:01
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starzkis
Har inte sett det onchain men tar för givet att det är så, bitcoin är ju det som håller mest utav och såg att dom sålt ENS för 1000$ och 6000$… desperationen är påtaglig mao så väldigt osannolikt att dom inte säljer btc för att få likviditet också.

Pausat uttag från FTX nu utan att säga ett ord, minst sagt oroväckande.
Alltså, FTX har inga BTC att sälja.

Det som dom har likvit är:
$5.7B i FTT (detta vill dom inte sälja, för det skulle skicka FTT till $0)
$292M i SOL (detta förväntas vara det dom tvingas sälja för att försvara FTT priset)
$134M i USD

Sedan har dom massa värde upplåsta i SRM, MAPS, OXY, FIDA, SOL. Detta kan dom inte sälja.

Dom har inte Bitcoin (eller Ethereum) att sälja vad jag vet. Märkligt (men inte oväntat) att BTC/ETH och massa annat som är helt opåverkat av detta, ändå dumpar.
Senast redigerad av Leaston 2022-11-08 kl. 16:04.
Citera
2022-11-08, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Alltså, FTX har inga BTC att sälja.

Det som dom har likvit är:
$5.7B i FTT (detta vill dom inte sälja, för det skulle skicka FTT till $0)
$292M i SOL (detta förväntas vara det dom tvingas sälja för att försvara FTT priset)
$134M i USD

Sedan har dom massa värde upplåsta i SRM, MAPS, OXY, FIDA, SOL. Detta kan dom inte sälja.

Dom har inte Bitcoin (eller Ethereum) att sälja vad jag vet. Märkligt (men inte oväntat) att BTC/ETH och massa annat som är helt opåverkat av detta, ändå dumpar.

Ok då hade jag fel där, tog för givet att exchanges håller btc och eth privat också.

Men inte särskilt förvånande att btc dumpar enligt mig, om lunas kollaps var en katastrof så är det inte i närheten av vad som skulle hända ifall en av de största börserna och ledande spelaren i marknaden skulle gå bankrutt så det är förståeligt att många paniksäljer eller short hedgar utifall det skulle vara så jävligt att FTX är körda.

Btc såg väldigt bra ut så jävligt segt att detta skulle hända nu men att spelare som Sam och cz skiter fullständigt i hur slaktade retail blir är ju sen gammalt.
Citera
2022-11-08, 17:01
Medlem
Leastons avatar
Citat:

Men inte särskilt förvånande att btc dumpar enligt mig
Samtidigt är det som att Volvo dumpar bara för att Ericsson är i trubbel.

Men konstigt nog så har ju marknaderna följt varandra, trots att olika tokens inte har något med varandra att göra.

Dollarn dumpar, och börserna går upp. Hade varit mer rimligt om BTC och ETH går upp pga det än ner pga FTT (och SOL).
Citera
2022-11-08, 17:08
Medlem
Citat:
Samtidigt är det som att Volvo dumpar bara för att Ericsson är i trubbel.

Men konstigt nog så har ju marknaderna följt varandra, trots att olika tokens inte har något med varandra att göra.

Dollarn dumpar, och börserna går upp. Hade varit mer rimligt om BTC och ETH går upp pga det än ner pga FTT (och SOL).

Det var därför min initiala kommentar var hur ruttet och omogen krypto marknaden är, sånt här ska inte hända.

Nu tweetade iallafall Sam för första gången på ett dygn och allt verkar lugnt.
Citera
2022-11-08, 17:11
Medlem
Verkar som att binance kommer att ta över FTX om jag fattat tweetsen rätt, krypto är vilda västern även mitt i en bearmarket.
Citera
2022-11-08, 17:16
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Det var därför min initiala kommentar var hur ruttet och omogen krypto marknaden är, sånt här ska inte hända.

Nu tweetade iallafall Sam för första gången på ett dygn och allt verkar lugnt.

Binance hjälper FTX och marknaderna rusar och gör en enorm återhämtning. Dagen och veckan har nu en fin hammer candle.

RSI vart resettad och nu är marknaderna klara för fortsatt uppgång
Vad dollarn gör är viktigare, och den går neråt vilket är bra.
Citera
2022-11-08, 17:19
Avslutad
Citat:
Verkar som att binance kommer att ta över FTX om jag fattat tweetsen rätt, krypto är vilda västern även mitt i en bearmarket.

Mer vilda västern än Musks köp av Twitter?
Citera
2022-11-08, 20:26
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Binance hjälper FTX och marknaderna rusar och gör en enorm återhämtning. Dagen och veckan har nu en fin hammer candle.

rip
Citera
2022-11-08, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
Tur att du kan trösta dig med att din kort position fortfarande är öppen. Eller vänta nu........

https://streamable.com/0gcpes

Hur går det? 😏😏😏🤣🤣🤣
Citera
2022-11-08, 20:48
Medlem
kebabmedpommess avatar
Dagens kursrörelser i bitcoin och händelser med FTX osv är bara ett tydligt tecken på att all krypto är luft som pyser ur samtidigt när fuffens uppdagas på helt andra håll.
Citera
2022-11-08, 21:09
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:

Är det köpläge nu?
Citera
2022-11-08, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GengusKhan
Hur går det? 😏😏😏🤣🤣🤣

Vilken börs använder du? Vet du att den är solvent?

En blankning hos FTX bör väl i dagsläget anses värdelös. En hos Binance är prekär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in