2022-11-08, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Så tröött på folk som ska skylla dådet på att han har asperger. Otroligt fördomsfullt, de med asperger har inte en mer eller mindre kromosom, det är mer specifikt för att har säregna intressen och Vissa kan ha svårt med interaktioner med andra.
Men att det är anledningen till att han genomför detta dåd är ett hån. Finns många med asperger som har högt uppsatta jobb och som det inte ens syns på..

Hursom, blir intressant att följa rättegången, läskigt för Lööf som sitter så nära en person som känner sånt förakt emot henne.
Annie Lööf är en av de värsta Sverige-fientliga psykopaterna i modern tid.
Hade det funnits ett uns av en kula kvar i svenska 'män' så hade hon dinglat tillsammans med kurd-feministen och haggan för länge sen.
Citera
2022-11-08, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BekraftadNeger
Ser inte en enda kamera på Street View

Googlemaps har uppdaterat kartorna. Kolla streetview mörevägen 13 . Fullskitet med kameror.

-En på vänster sida av huset en över fönster
-En på vänster husknut
-Ringklockor med kameror
-Två till vänster om "huvudentré"
-En på höger sida husknut mot innegården uppe vid stuprännans anslutning
Senast redigerad av wowe 2022-11-08 kl. 22:15.
Citera
2022-11-08, 22:15
Medlem
Han skulle ju naturligt vis inte åtalas,han är ju bakom flötet och ska låsas in o få vård.
Vilket larv o åtala för terror.
Citera
2022-11-08, 22:19
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagge1
Det är inte nazister som på bara några decennier har radikalt förändrat Sverige från ett av världens bästa och fredligaste länder till ett våldsamt och farligt land med skjutningar, bilbränder, gruppvåldtäkter och no-go-zoner.

För övrigt kan man ha många åsikter om NMR, men en sak som man verkligen inte kan lasta dem för är att förfäkta en radikal politik inom psykiatriområdet. Så jag har väldigt svårt att köpa nazistargumentet i fallet med TE. Han mördade liksom inte I-MW för att han hade blivit radikaliserad av NMR: s psykiatripolitik (finns det ens en sådan?).

När skedde det senast en "gruppvåldtäkt" ens?

Nej NMR är ju fina grabbar, bara lite missförstådda. Skjut mig.
Citera
2022-11-08, 22:24
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrgbw
Han skulle ju naturligt vis inte åtalas,han är ju bakom flötet och ska låsas in o få vård.
Vilket larv o åtala för terror.

Jag håller med att han är ett solklart exempel på när rättspsykiatrisk vård känns som ett väldigt rimligt straff. Självfallet då på obestämd tid, eftersom denna snubbe till synes är bortom all räddning.

Han kommer aldrig kunna bli en fungerande del av samhället så sjuk som han är.
Citera
2022-11-08, 22:53
Medlem
Jag tror gm vände efter bo och valde denne för att han trodde det var Gudrun Schyman. Bara en tanke som slog mig efter att ha sett en bild där hon påminde om henne.

Jösses vilken hemsk och trasig människa denna Theodor. Borde placeras i rymden på en satellit.
Citera
2022-11-08, 23:27
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Ja, att Theodor inte mår bra eller har alla skruvar åtdragna verkar klart.

"– Jag är en sagopojke som har genomfört ett hjältedåd och sedan passar det in på er beskrivning för vad ni kallat terrorbrott."

Hans twist av att kalla "terrorbrottet" för en sagopojke som utför hjältedåd är väl hans "take" på verkligheten.

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/engstr%C3%B6ms-ord-i-f%C3%B6rh%C3%B6r-jag-%C3%A4r-en-sagopojke-som-genomf%C3%B6rt-ett-hj%C3%A4lted%C 3%A5d/ar-AA13QSrd?ocid=msedgntp&cvid=193b2243d0f348469be6b1 095ea0ebe5
Twisten är snarare att kalla hans uppfattning om ”sagopojke” och ”hjältedåd” för ”terrorbrott”. Det urholkar begreppen terrorism och terrorbrott.
Citera
2022-11-09, 00:17
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Då kan vi ju avfärda honom som nationalhjälte.
Dådet är vidrigt och avskyvärt och påföljderna måste bli hårda. MEN i ett normalt fungerande samhälle skulle frågan om VARFÖR detta förfärliga dåd skedde ha väckts redan från början. Varje sten skulle vändas för att hitta svaren men så fungerar det (uppenbarligen) tyvärr inte i Sverige...
Senast redigerad av Totius 2022-11-09 kl. 00:34. Anledning: Förtydligande
Citera
2022-11-09, 01:55
Medlem
JanFyhrholdts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Dådet är vidrigt och avskyvärt och påföljderna måste bli hårda. MEN i ett normalt fungerande samhälle skulle frågan om VARFÖR detta förfärliga dåd skedde ha väckts redan från början. Varje sten skulle vändas för att hitta svaren men så fungerar det (uppenbarligen) tyvärr inte i Sverige...

Frågan "VARFÖR" är fel fråga att ställa i det här fallet.

Fråga istället: Hur kunde "dådet" ha förhindrats?
Samt hur brott kan förhindras i framtiden.

Svaret blir då: Om personer ser misstänkta ut måste de kontrolleras.
TE såg ut som ett monster.
Alla som såg honom kunde vittna om det.

De poliser och vakter som underlät att konfrontera och kontrollera TE begick tjänstefel.
De kan inte åberopa "allas lika värde" och liknande ideer för att släppa in slödder som alltid
måste betraktas som potentiella mördare, terrorister eller tjuvar.
Det kan röra sig om svenskt skräp eller personer som ser ut att komma från fel länder.

Personligen anser jag inte att just detta "dåd" var "vidrigt och avskyvärt" av skäl
som jag framfört tidigare. Men givet gärningsmannens motiv kunde vem som helst ha drabbats.
Tur att det var ett mycket värre monster och värre nazist än TE som bragdes om livet.

Det alternativa brottsoffret, Centerledaren, som är en ganska trevlig person, om än med galen invandringspolitik, kunde ju röstas bort i valet.
Den kvinnliga dårdoktorn satt däremot på livstid.
Citera
2022-11-09, 02:28
Medlem
Citat:

Varför är det mer avskyvärt än alla andra mord som sker hela tiden, kan inte se det. Hade han tagit Annie istället skulle jag också sett det som att stoppa en massmördare från att begå fler mord.
Citera
2022-11-09, 02:32
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Varför är det mer avskyvärt än alla andra mord som sker hela tiden, kan inte se det. Hade han tagit Annie istället skulle jag också sett det som att stoppa en massmördare från att begå fler mord.
Det är inte mer avskyvärt än alla andra mord som sker hela tiden.
Citera
2022-11-09, 02:40
Medlem
Citat:
Det är inte mer avskyvärt än alla andra mord som sker hela tiden.

Precis och påföljderna blir ofta inte speciellt hårda för de morden som sker hela tiden och detta ska förstås inte betraktas strängare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in