Citat:
Ursprungligen postat av
Somalimonkey
Du förstår väl att en bil för 8 lakan mer eller mindre är en rullande reservdelsbil? Hade den inte varit det så hade ju priset såklart varit högre.
Att slösa min tid genom att ställa 700 frågor och pruta för att bromsbeläggen börjar vara lite nötta eller att besiktningen snart går ut är ren idioti.
Skulle hellre köra en bil för 8k till skroten än att sälja den till någon jävla snålkuk som bara gör en upprörd.
Är man så jävla snål att man inte vill lägga mer för en bil ska man inte ha mage att vare sig pruta eller slösa min tid. Köp dig ett busskort istället då din fitta.
Har både medvetet höjt priset för folk som kommer med skambud i chatten samt bett dom sticka åt helvete.
Blir förbannad bara jag tänker på det.
Sålde en gammal Astra -92 för många år sen. Hade helt okej vinter- och sommardäck men rostiga trösklar som var lappade flera gånger och orkade inte hålla på mer med den... Annars var den fullt fungerande, motorn gick kanonbra och var servad regelbundet, nya tänddelar, blockpackning, kamrem var bytt, koppling, startmotor, vindruta osv. En bra och pålitlig bil, inga fel förutom rosten som egentligen var lättlagad.
Inget körförbud, skattad, besiktning kvar iaf en månad till så inga problem att köra från platsen och månaden ut. Hade lagt ut den på blocket för 1500 kr och skrivit att den skulle besiktas, samt att den troligen behövde lagas i trösklarna. Tagit foton runtom, samt en film på tomgång.
Köparen hette Abdul och dök naturligtvis upp med en kompis. De synade bilen jättenoga och prutade naturligtvis ner den från 1500 kr till 500 kr för att avgassystemet läckte. Jag var i 20-årsåldern och det var första gången jag sålde en bil... Tänkte jaja skit samma ta härket härifrån.
Det var vinter, vinterdäcken satt på. Han frågade om han fick komma och hämta sommardäcken till våren... dom låg i däckhotellet på jobbet så jag sa ja okej hör av dig till våren. Tänkte att de där hämtar han aldrig, den bilen är skrot till våren.
Nog fan ringde Abdul ett halvår senare och ville hämta däcken. Han dök upp i Astran och fick däcken, det satt nya trösklar på den!
Hade det varit idag hade jag bara sagt tack och adjö vid prutförsök på 1500 spänn för en fullt fungerande bil utan körförbud...