2022-11-08, 20:30
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Nej det är inte rimligt. Att ta för givet att bara för pojkvännen inte vill delta i sökandet så skulle det bero på att han är skyldig till något.
Det finns inget som tyder på att pojkvännen skulle vara/ha varit otrogen. Däremot finns det bevis för hur bra det var mellan Tove och pojkvännen och de höll på att flytta ihop.
Lägg ner hatat och håll dig till fakta. Det finns en orsak till att inget har kommit fram om konflikten.

Vilken orsak då?
Citera
2022-11-08, 20:34
Medlem
Hmmm snokade lite på Jjs Facebook. Undrar om hon träffade någon? En tjej hade skrivit till henne att hon hoppades att han skulle lämna henne nu. Isåfall så kan ju folk sluta med alla teorier om svartsjuka.
Citera
2022-11-08, 20:34
Medlem
Citat:
Jo jag håller med dig om att fallet är sjukt. Och självklart får man ventilera vad man vill. Jag reagerar dock väldigt starkt på att man låtit det här med otrohet bli en trådsanning och folk ryggdunkar varandra. Tycker väldigt synd om AW och att han inte deltar i sökandet behöver inte betyda något mer än att man mår fruktansvärt dåligt

Ja det är sorgligt för alla inblandade utan tvekan. Jag förstår hur du ser det. Själv är jag mer neutralt inställd och skrev att det kan bero på antingen eller.

Det brukar ge sig med tiden.
Citera
2022-11-08, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mange30
Tror tyvärr att det kommer rinna ut i sanden och dom kommer gå fria. Verkar som dom inte har konkreta bevis. Även om dom är skyldiga så kommer dom släppas. Om dom är skyldiga så Verkar det ju inte som dom har bevis som räcker. Men vad vet jag. Bara som jag tror.

Det tror inte jag. Är för många indicier som man fått reda på och garanterat har polisen bra mycket mer att komma med.
Citera
2022-11-08, 20:38
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plastk0tt3
Det stod antingen i en artikel eller så nämndes det i podcasten, osäker på vilket. Men det nämndes i något av ovanstående att TT lämnat ett röstmeddelande till pojkvännen under natten, och när han vaknade på morgonen och hörde det så kontaktade han polisen. Det nämndes även att han gjorde det pga innehållet och ljudet som hördes i bakgrunden i röstmeddelandet. Har det framgått mer information kring det här?

Nej, inget nytt har framkommit om det. Men troligen var det det som fick polisen att agera ovanligt snabbt.

Citat:
Ursprungligen postat av Sufend
Vad har jag missat, varför verkar det som att de inte har bevis så det räcker?

Nej du har inte missat någonting alls. Folk svamlar bara, deras önsketänkande!

Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Även om du inte vill kännas vid det har det faktiskt framkommit, vid några tillfällen, i tråden om en potentiell otrohetsaffär mellan dem. Så helt out of the blue är det inte.

Och att det var guld och röda rosor är nog en sanning med modifikation mtp att grannarna vittna om att flertalet högljudda gräl mellan dem hördes från AWs lägenhet.

Well, de kanske bråkade om vem som borde städa.......gå ner i tvättstugan, någon ställde inte in mjölken i kylen, någon dricker direkt ur mjölkförpackningen......herregud, det finns TUSEN andra fjantiga saker man kan bråka om som nysammanboende än otrohet!!
Citera
2022-11-08, 20:39
Medlem
Citat:
Jo jag håller med dig om att fallet är sjukt. Och självklart får man ventilera vad man vill. Jag reagerar dock väldigt starkt på att man låtit det här med otrohet bli en trådsanning och folk ryggdunkar varandra. Tycker väldigt synd om AW och att han inte deltar i sökandet behöver inte betyda något mer än att man mår fruktansvärt dåligt

Eller hur. Jag hade betett mig samma sak. Bara tanken att man ska behöva leta efter den man älskar och inte ens veta vilket skick kroppen är i!
Citera
2022-11-08, 20:40
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Det är inte ovanligt med att förtränga hemska upplevelser, särskilt bland barn och omogna tonåringar.
Inte bara obehagliga händelser och gärningar man varit med om utan även gärningar man själv deltagit i, vanligt bland mobbare att senare i livet inte ha en aaaning om att ”Ida” i samma klass blev mobbad.
Kallas infantil amnesi och finns på riktigt, så misstänker att minst en av MGM kommer få PTSD diagnos.
Inte alls förvånad att dom nekar till brott
Obs!
Inte det Quicks läkare dillade om gällande förträngda minnen o sexuella övergrepp i barndomen.
Dissociativ amnesi heter det väl ändå. Dissociativt syndrom (ej att förväxla med dissociativ identitetsstörning) är relativt vanligt vid PTSD - diagnos. Kan ta sig uttryck i derealisation, depersonalisarion, identitetsdiffusion, osv. Därav behandling med prolonged exposure/EMDR o dyl. Återkommer.
Senast redigerad av Xedome 2022-11-08 kl. 20:44.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Ja nej såg det också. Något märklig kommentar. Tror inte alls den killen är inblandad vi överhuvudtaget.
. Jag håller med att det är en märkig kommentar som personen idaghar skrivit på JJ fb
Märkligt också om hon menar JJ före detta pojkvän efter så många år och när en mordutredning mot JJ pågår plus att det bara för övrigt i inlägget är kommentarer riktat mot JJ angående mordet på TT

Kanske hon menar någon annan 'han'?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mange30
Tror tyvärr att det kommer rinna ut i sanden och dom kommer gå fria. Verkar som dom inte har konkreta bevis. Även om dom är skyldiga så kommer dom släppas. Om dom är skyldiga så Verkar det ju inte som dom har bevis som räcker. Men vad vet jag. Bara som jag tror.

Nåt har de.

Enligt ansvarig polis så hade de en position efter gediget polisarbete och ”specialkompetens” som föranledde den riktade insatsen i ett mycket specifikt område.

Är det inte t.ex TT’s mobil utan något som kan kopplas till nån av tjejerna som gjort sig påmint vad gäller denna position så har de lite att förklara.

Om jag tolkar det rätt så menar ansvarig polis att ledtråden till platsen tagit tid att få fram då nån form av analys tagit tid.

Nån form av resultat har de fått fram antagligen med denna ”specialkompetens” inom polisen eller på uppdrag av polisen. Som då alltså även kan ligga MGM till last på nåt sätt.
Senast redigerad av Avel 2022-11-08 kl. 20:42.
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Någon har tidigare skrivit att J försökt få till det med A, men att han inte varit intresserad. Obs! Endast lös, overifierad trådinfo.

Det finns personer som använder just ett sådant beteende, att försöka sno andras killar. Skälen kan vara olika. Säkert inte ovanligt för att själv känna sig betydelsefull, se om man kan, bara för att. I grunden handlar det inte sällan om låg självkänsla.

Men det kan också vara av hämnd mot en person, för att förstöra, kränka någon.

Det skulle ju inte förvåna mig om det kanske va så i det här fallet.

Skulle inte heller förvåna mig om konflikten inte handlade om något väldigt bagatellartat från start. Det har ju pågått länge om jag fattat det rätt. Kanske toppades det med ett försök från jj med att klistra på toves kille?
Citera
2022-11-08, 20:42
Medlem
tingsryd2.8s avatar
Vet vi att MH följde med till JJs lägenhet på natten? Dvs har media/polisen/grannarna hävdat det? Såg inte att det var faställt i sammanfattningen? Och annars sorry om jag läser dåligt.
Citera
2022-11-08, 20:43
Medlem
De är ju redan dömda för resten av livet. Även om de inte förstår det nu. Oavsett dom, är de märkta för livet. Inifrån som utifrån.

De kommer säkerligen dömas tekniskt/ juridiskt. Risken ligger väl i "här-daltas-det-Sverige". "De är ju så unga" - Fuck(!)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in