2022-11-08, 20:13
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Läser i dagens DN-artikel om fallet att båda MGM nekar till de nya misstankarna om mord. Åklagaren har med andra ord lyft detta i förhören. Om detta stämmer så tolkar jag det som att det inte är tack vare MGM som man hittat T:s kropp, eftersom det låter orimligt att någon av MGM skulle ha gett information till fyndplats av en död kropp om man inte har något med dödsorsaken att göra? Eeeeeeeller... Så hävdar MGM olycka eller naturlig dödsorsak möjligen. Helt glasklart är det inte. Men att åklagaren tycks ge uttryck för att utredningen går åt rätt håll låter ju positivt i alla fall.
Lite dunkelt är det så man kan se i mörkret med lukta, söök-fia.
Kanske så letade polisen i olika närområden där berörda personer varit i närtid.
Med tanke på beteenden de har ?
Citera
2022-11-08, 20:14
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Ett rimligt scenario, inte sant?
Kan du bevisa motsatsen?
Kommer du med en sjuk teori är det du som skall bevisa.
Kan du bevisa att det inte är Aileens från yttre rymden som är skyldiga?
Citera
2022-11-08, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Athenaa
Ingen har påstått det. Men det allmänheten får veta just nu är att det inte finns några konkreta bevis, då hade de inte skrivit att man fortsätter leta osv och be om hjälp från allmänheten. Liksom om det hade funnits konkreta bevis hade man väl inte fortsatt och låtsas som ingenting och att man inte har det? Då kan man bara avsluta hela kaoset direkt.
Som det verkar nu så har dom inte bevis som räcker. Eller så är dom helt enkelt inte skyldiga.
Citera
2022-11-08, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Athenaa
Ingen har påstått det. Men det allmänheten får veta just nu är att det inte finns några konkreta bevis, då hade de inte skrivit att man fortsätter leta osv och be om hjälp från allmänheten. Liksom om det hade funnits konkreta bevis hade man väl inte fortsatt och låtsas som ingenting och att man inte har det? Då kan man bara avsluta hela kaoset direkt.

Vad allmänheten får veta och vad polisen vet är inte samma sak. Självklart fortsätter man att söka och utreda saken för att få till ett så robust åtal som möjligt, där oavsett om de misstänkta nekar eller inte kan dömas. Förundersökningen är långt ifrån klar.
Citera
2022-11-08, 20:17
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Ett rimligt scenario, inte sant?

Kan du bevisa motsatsen?
Nej det är inte rimligt. Att ta för givet att bara för pojkvännen inte vill delta i sökandet så skulle det bero på att han är skyldig till något.
Det finns inget som tyder på att pojkvännen skulle vara/ha varit otrogen. Däremot finns det bevis för hur bra det var mellan Tove och pojkvännen och de höll på att flytta ihop.
Lägg ner hatat och håll dig till fakta. Det finns en orsak till att inget har kommit fram om konflikten.
Citera
2022-11-08, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mange30
Som det verkar nu så har dom inte bevis som räcker. Eller så är dom helt enkelt inte skyldiga.

Vad har jag missat, varför verkar det som att de inte har bevis så det räcker?
Citera
2022-11-08, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sufend
Vad allmänheten får veta och vad polisen vet är inte samma sak. Självklart fortsätter man att söka och utreda saken för att få till ett så robust åtal som möjligt, där oavsett om de misstänkta nekar eller inte kan dömas. Förundersökningen är långt ifrån klar.

Förståeligt. Men hur kan man då neka mot brott under förhören om bevis finns? Det går inte ihop för mig.. Det finns väl ingen anledning för polisinspektören att försöka få ur dem ett erkännande om de har konkreta bevis att lägga fram ändå att det är de.
Citera
2022-11-08, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rengen
Tror inte det har med samhällsklimatet att göra. Det var mkt hårdare och råare förr. Även om språket bakom tangentborden idag kan vara hårt.
Detta är två individer som under en tid utvecklat ett stört beteende och interagerar negativt med varandra. Men precis som du säger har det eskalerat i stundens hetta,
Också i brist på uppfostran och normer. Förmodligen ganska bisarr uppväxtmiljö. Att ena pappan skall ansvara för ett HVB hem är paradoxalt.

Det är bara att titta på vad den där influencern Margaux gjorde häromdagen.
Samhället är råare och känslokallare.
Vem vet, de kanske fimat o fotat TT i misshandlat skick?
Vi har ingen aning om vad polisen funnit i deras mobiler.
Citera
2022-11-08, 20:25
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Hela fallet är sjukt och folk vill bara ha upprättelse.
Sen är det ett diskussionsforum där många alternativa motiv tas upp och ventileras innan vi vet. Man väljer själv i vilka diskussioner man vill delta i eller inte.
Precis som man får vara objektiv eller subjektiv i sitt förhållningssätt och tycka vad man vill. Jag håller inte nödvändigtvis med dig men jag läser vad du skriver.
Jo jag håller med dig om att fallet är sjukt. Och självklart får man ventilera vad man vill. Jag reagerar dock väldigt starkt på att man låtit det här med otrohet bli en trådsanning och folk ryggdunkar varandra. Tycker väldigt synd om AW och att han inte deltar i sökandet behöver inte betyda något mer än att man mår fruktansvärt dåligt
Citera
2022-11-08, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Nej det är inte rimligt. Att ta för givet att bara för pojkvännen inte vill delta i sökandet så skulle det bero på att han är skyldig till något.
Det finns inget som tyder på att pojkvännen skulle vara/ha varit otrogen. Däremot finns det bevis för hur bra det var mellan Tove och pojkvännen och de höll på att flytta ihop.
Lägg ner hatat och håll dig till fakta. Det finns en orsak till att inget har kommit fram om konflikten.

Även om du inte vill kännas vid det har det faktiskt framkommit, vid några tillfällen, i tråden om en potentiell otrohetsaffär mellan dem. Så helt out of the blue är det inte.

Och att det var guld och röda rosor är nog en sanning med modifikation mtp att grannarna vittna om att flertalet högljudda gräl mellan dem hördes från AWs lägenhet.
Citera
2022-11-08, 20:27
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citran
Jag tänker precis i dina banor, har svårt att tänka att dessa två unga tjejer skulle kunna hålla tyst så pass länge, speciellt en utav dem som det sägs har psykiska problem kanske inte några större problem ändå så finns de där.
Eller så har de båda så stora problem att de ej minns vad de gjort. Så himla tragiskt vila i frid fina Tova.❤️

Det är inte ovanligt med att förtränga hemska upplevelser, särskilt bland barn och omogna tonåringar.
Inte bara obehagliga händelser och gärningar man varit med om utan även gärningar man själv deltagit i, vanligt bland mobbare att senare i livet inte ha en aaaning om att ”Ida” i samma klass blev mobbad.
Kallas infantil amnesi och finns på riktigt, så misstänker att minst en av MGM kommer få PTSD diagnos.
Inte alls förvånad att dom nekar till brott
Obs!
Inte det Quicks läkare dillade om gällande förträngda minnen o sexuella övergrepp i barndomen.
Citera
2022-11-08, 20:29
Medlem
Tror tyvärr att det kommer rinna ut i sanden och dom kommer gå fria. Verkar som dom inte har konkreta bevis. Även om dom är skyldiga så kommer dom släppas. Om dom är skyldiga så Verkar det ju inte som dom har bevis som räcker. Men vad vet jag. Bara som jag tror.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in