2022-11-08, 17:30
Medlem
Snabbalirarens avatar
Janne har väl förtjänat med sina tidigare bra resultat att leda Sverige iallafall genom EM kvalet och EM! Sen om det inte går så bra där så tycker jag att han ska få sparken.
Citera
2022-11-08, 17:54
Medlem
BarryHatters avatar
Landslagsfotboll drar alltid till sig förståsigpåare som för övrigt bara följer fotboll sporadiskt. Det är samma visa år er efter år.

”Bröööl! Ut med Berg, han är värdelös! Sätt in Kulusevski och Isak NUUUIU så vinner vi TITLAR! Larsson och Toivonen är VÄRDELÖSA, förnya nu! In med Elanga! Släng ut Lustig också! Och GRANEN! Jag bojkottar landslaget tills gubbgranen är BORTA! Förnya, föryngra! Släng ut Zlatan för han är gammal! Eller vänta, han gjorde mål i Milan, in med Zlatan föfaan Janne! BRÖÖL, också!”

Och sen händer allt detta, successivt, och någon annan får ta plats i skottgluggen där ”Kanna på”-pöbeln och TV-publiken står och tror vi ska vinna VM om bara en spelare eller förbundskaptenen byts ut.

Janne kanske har gjort sitt och det kanske finns någon som hade gjort det bättre. Men sanningen är att det tillgängliga spelarmaterialet vi har inte räcker till, framförallt på de defensiva positionerna, och bland de spelare som förväntas vara tongivande är kontinuiteten på speltid i sina klubblag för låg och de är för dåligt samspelta i landslaget.
Citera
2022-11-08, 17:55
Medlem
MrSkargards avatar
Jag hoppas att den där harmynta idioten någon dag inser att man helt enkelt inte ska ta ut psykiskt störda föredettingar i landslaget.
Citera
2022-11-08, 18:15
Medlem
BarryHatters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Tror även ett problem är upplägget med det "nya" nations league. Det gör det svårt för ett landslag att laborera med nya spelare oxh spelstilar. Man måste hela tidsn försöka ha de bästa spelarna då varje match är viktigt. Innan kunde man låta sina självklara spelare stanna i klubblaget och testa med nya obeprövade förmågor. Näää, dst nuvarande systemet är inte gynnsamt tyvärr. Problemet är större än just Janne, vi i Sverige har inte riktigt kunnat anpassa oss med det nya systemet (även fast jag inte tror det är gynnsamt för nationer generellt).
Tyvärr ser jag också än större problem på sikt med att antalet ”viktiga” landslagsmatcher ökar, som med Nations league. Det går till en gräns men till slut kommer de stora klubbarna som plöjt ner miljoner i sina spelare att börja dra öronen åt sig om de måste släppa iväg dem på återkommande landslagssamlingar mitt i varje säsong med skaderisk och allt vad det innebär.

Dessutom kommer förtroendet och anseendet för landslagsfotbollen få sig allt större törnar i och med att FIFA väljer att placera alla sina mästerskap i skurkstater, som i år. Med det lägre intresset från allmänheten detta medför och inflationen av betydelse som allt fler turneringar resulterar i krattar verkligen manegen för att klubbarna kommer börja protestera, och till slut kanske vi har en situation likt ishockeyn där NHL hindrar de bästa spelarna från att åka på i princip alla landslagssamlingar och vi får mästerskap med enkom spelare från de mindre, inhemska ligorna som ska harva runt och som genererar allt svagare intresse.
Citera
2022-11-08, 18:40
Medlem
Äntligen Emil Holm som jag tjatat men verkar som han varit riktigt bra i Italien nu. In med honom från start!
Citera
2022-11-08, 19:05
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHatter
Landslagsfotboll drar alltid till sig förståsigpåare som för övrigt bara följer fotboll sporadiskt. Det är samma visa år er efter år.

”Bröööl! Ut med Berg, han är värdelös! Sätt in Kulusevski och Isak NUUUIU så vinner vi TITLAR! Larsson och Toivonen är VÄRDELÖSA, förnya nu! In med Elanga! Släng ut Lustig också! Och GRANEN! Jag bojkottar landslaget tills gubbgranen är BORTA! Förnya, föryngra! Släng ut Zlatan för han är gammal! Eller vänta, han gjorde mål i Milan, in med Zlatan föfaan Janne! BRÖÖL, också!”

Och sen händer allt detta, successivt, och någon annan får ta plats i skottgluggen där ”Kanna på”-pöbeln och TV-publiken står och tror vi ska vinna VM om bara en spelare eller förbundskaptenen byts ut.

Janne kanske har gjort sitt och det kanske finns någon som hade gjort det bättre. Men sanningen är att det tillgängliga spelarmaterialet vi har inte räcker till, framförallt på de defensiva positionerna, och bland de spelare som förväntas vara tongivande är kontinuiteten på speltid i sina klubblag för låg och de är för dåligt samspelta i landslaget.
Jag följer fotboll och jag tycker han har fått sin tid (Janne)
Att nu idag klaga på regelverket för han inte kan ta ut halvskadade spelare är höjden för mig.
Han gnäller över att spelare inte spelar i sina lag, så vill han äventyra kvalitets spelares hälsa för oviktiga träningsmatcher? Hela NL var träningsmatcher kändes det som och han fick laborera och skylla på otur.
Hans lilla experiment med nya spelsättet var också spiken i kistan fotbollsmässigt för mig. Sen den där dåliga intervjun av GS och det som läckt ut får en att inse hur dåligt svensk fotboll mår just nu. På detta får man inte ha resultat upp till 13 års ålder. Ett jävla skämt alltihop!
Senast redigerad av Jagduvidom 2022-11-08 kl. 19:11.
Citera
2022-11-08, 19:14
Medlem
ingetbranicks avatar
Största skrällen måste väl ändå vara Marcus Rohdén? Han nämndes ju i nån annan tråd som exempel på "spelare som försvann" men nu är han alltså återfunnen.
Citera
2022-11-08, 19:16
Medlem
BarryHatters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagduvidom
Jag följer fotboll och jag tycker han har fått din tid (Janne)
Att nu idag klaga på regelverket för han inte kan ta ut halvskadade spelare är höjden för mig.
Han gnäller över att spelare inte spelar i sina lag, så vill han äventyra kvalitets spelares hälsa för oviktiga träningsmatcher? Hela NL var träningsmatcher kändes det som och han fick laborera och skylla på otur.
Hans lilla experiment med nya spelsättet var också spiken i kistan fotbollsmässigt för mig. Sen den där dåliga intervjun av GS och det som läckt ut får en att inse hur dåligt svensk fotboll mår just nu. På detta får man inte ha resultat upp till 13 års ålder. Ett jävla skämt alltihop!
Om du varit förbundskapten, vilka tillgängliga mittbackar hade du plockat ut i Nations league?

Det där med spelsystemet är också en klassisk grej att skrika om. Det har pratats om Sveriges tråkiga och defensiva fotboll väldigt länge och att vi borde rulla bollen som Barcelååna på tv gör. Då i ett läge som vi har svag defensiv så byter Janne spelsystem för att få ett mer offensivt viktat lag, då är det också fel och Janne borde ha fattat det alla andra alltid sagt: vi ska fanimig spela defensivt, Janne!

Som sagt, Janne kanske har gjort sitt och det kan mycket väl hända att någon annan kunnat gjort ett bättre arbete med vårt unga, skrala klientel till spelare. Men hela tråden låter så mycket ”kommentarsfältet på Sportbladet två timmar efter 1-1” att man kan enkelt kan bocka av klyschorna.
Citera
2022-11-08, 19:19
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Citat:
Om du varit förbundskapten, vilka tillgängliga mittbackar hade du plockat ut i Nations league?

Det där med spelsystemet är också en klassisk grej att skrika om. Det har pratats om Sveriges tråkiga och defensiva fotboll väldigt länge och att vi borde rulla bollen som Barcelååna på tv gör. Då i ett läge som vi har svag defensiv så byter Janne spelsystem för att få ett mer offensivt viktat lag, då är det också fel och Janne borde ha fattat det alla andra alltid sagt: vi ska fanimig spela defensivt, Janne!

Som sagt, Janne kanske har gjort sitt och det kan mycket väl hända att någon annan kunnat gjort ett bättre arbete med vårt unga, skrala klientel till spelare. Men hela tråden låter så mycket ”kommentarsfältet på Sportbladet två timmar efter 1-1” att man kan enkelt kan bocka av klyschorna.
Det är också hans stil och allt aggresivt och skylla på otur osv. Svenska materialet är inte bäst och många är bänkade. Men det är självklart för mig att ett byte måste göras. Vi behöver en "modernare" tränare.
Citera
2022-11-08, 19:22
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Citat:

Vi borde spela inläggsfotboll/ kontringfotboll. Man ser att många spelare gör det sämre individuellt i landslaget än i klubblagen.
Sen är det inte bara resultat jag ber om utan en förändring som borde vara självklar efter den senaste tiden och hans misslyckanden taktiskt som han erkänner genom att gå tillbaka till ja jag vet inte för sista matcherna var sån jävla ångest. Norge matcherna osv fy fan
Citera
2022-11-08, 19:27
Medlem
BarryHatters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagduvidom
Det är också hans stil och allt aggresivt och skylla på otur osv. Svenska materialet är inte bäst och många är bänkade. Men det är självklart för mig att ett byte måste göras. Vi behöver en "modernare" tränare.
Var skrev jag något om otur? Utbudet av svenska spelare som håller hög klass och regelbundet spelar i klubblag i bra ligor har inget med vare sig Janne eller otur att göra.

Men för all del, modernisera. Bara det att man måste vara ödmjuk inför det faktum att en generationsväxling eller att förändra en spelidé tar tid, särskilt om man arbetar med spelare som inte spelar ihop mer än en handfull gånger per år. Trots att Granen, Lustig, Toivonen och Larsson alla slutat i både landslag och helt med fotboll så kom inte den förändring alla förståsigpåare förväntade sig, och när Janne avgått kommer bara nästa spelare hamna i skottgluggen och få bära hundhuvudet när vi inte vinner vår EM-kvalgrupp inom tre månader. And on it goes.
Citera
2022-11-08, 19:29
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Citat:
Var skrev jag något om otur? Utbudet av svenska spelare som håller hög klass och regelbundet spelar i klubblag i bra ligor har inget med vare sig Janne eller otur att göra.

Men för all del, modernisera. Bara det att man måste vara ödmjuk inför det faktum att en generationsväxling eller att förändra en spelidé tar tid, särskilt om man arbetar med spelare som inte spelar ihop mer än en handfull gånger per år. Trots att Granen, Lustig, Toivonen och Larsson alla slutat i både landslag och helt med fotboll så kom inte den förändring alla förståsigpåare förväntade sig, och när Janne avgått kommer bara nästa spelare hamna i skottgluggen och få bära hundhuvudet när vi inte vinner vår EM-kvalgrupp inom tre månader. And on it goes.
Han skyller på otur genom skador domare fan och hans moster
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in