Citat:
Ursprungligen postat av
Jagduvidom
Jag följer fotboll och jag tycker han har fått din tid (Janne)
Att nu idag klaga på regelverket för han inte kan ta ut halvskadade spelare är höjden för mig.
Han gnäller över att spelare inte spelar i sina lag, så vill han äventyra kvalitets spelares hälsa för oviktiga träningsmatcher? Hela NL var träningsmatcher kändes det som och han fick laborera och skylla på otur.
Hans lilla experiment med nya spelsättet var också spiken i kistan fotbollsmässigt för mig. Sen den där dåliga intervjun av GS och det som läckt ut får en att inse hur dåligt svensk fotboll mår just nu. På detta får man inte ha resultat upp till 13 års ålder. Ett jävla skämt alltihop!
Om du varit förbundskapten, vilka tillgängliga mittbackar hade du plockat ut i Nations league?
Det där med spelsystemet är också en klassisk grej att skrika om. Det har pratats om Sveriges tråkiga och defensiva fotboll väldigt länge och att vi borde rulla bollen som Barcelååna på tv gör. Då i ett läge som vi har svag defensiv så byter Janne spelsystem för att få ett mer offensivt viktat lag, då är det också fel och Janne borde ha fattat det alla andra alltid sagt: vi ska fanimig spela defensivt, Janne!
Som sagt, Janne kanske har gjort sitt och det kan mycket väl hända att någon annan kunnat gjort ett bättre arbete med vårt unga, skrala klientel till spelare. Men hela tråden låter så mycket ”kommentarsfältet på Sportbladet två timmar efter 1-1” att man kan enkelt kan bocka av klyschorna.