• 1
  • 2
2022-10-26, 15:18
Medlem
15APRILs avatar
Är på jakt efter en smartklocka

Det jag ska använda klockan till är enbart träning samt jobbet och vore kul med ekg och nån bra sömnkalkylator.

Någon som har tips på en bra klocka?
Prislapp 1-2000
Citera
2022-10-26, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 15APRIL

Det jag ska använda klockan till är enbart träning samt jobbet och vore kul med ekg och nån bra sömnkalkylator.

Prislapp 1-2000

Kolla Garmins forerunner serie, alt polar eller Corus. Alla gör bra träningsklockor (som är träningsklockor och inte smart watches) med lite smartwatch funktioner. Du bör kunna hitta något vettigt för typ 1500-2500kr.
Batteritiden är dessutom milsvid bättre än samsung/apple et all.
Citera
2022-10-27, 15:21
Medlem
Citat:

Prislapp 1-2000

En krona till tvåtusen kronor, eller menar du 1000-2000 kr? Det finns bra klockor under 1000 kronor som kan vara bra.

Den stora frågan är vad du behöver för funktioner. Det kan vara svårt att hitta någon som har alla funktioner.

Vad menar du med jobbet? Om det är något jobbrelaterat, då borde väl företaget införskaffa klockan.
Citera
2022-10-30, 19:15
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zatanized
Kolla Garmins forerunner serie, alt polar eller Corus. Alla gör bra träningsklockor (som är träningsklockor och inte smart watches) med lite smartwatch funktioner. Du bör kunna hitta något vettigt för typ 1500-2500kr.
Batteritiden är dessutom milsvid bättre än samsung/apple et all.

Tror ts desutom kan hitta beganade Garmin Fenix 6 för 2000spänn o strax ovan.

Dessa är ju trots nått år top of the line fortfarande
Citera
2022-10-30, 19:24
Medlem
PerniWhas avatar
Har en Garmin Fenix 5 och tycker den funkar riktigt bra. Har haft den några år så det finns nyare modeller och jag tackar min lyckliga stjärna att jag inte gick på slim-modellen med ett mindre batteri.

Dock ligger den lite över prisklassen du söker.

Tror egentligen inte att det spelar någon större roll på fabrikat, se dock till att det är ett rejält batteri i klockan.
Senast redigerad av PerniWha 2022-10-30 kl. 19:26.
Citera
2022-10-30, 19:37
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerniWha
Har en Garmin Fenix 5 och tycker den funkar riktigt bra. Har haft den några år så det finns nyare modeller och jag tackar min lyckliga stjärna att jag inte gick på slim-modellen med ett mindre batteri.

Dock ligger den lite över prisklassen du söker.

Tror egentligen inte att det spelar någon större roll på fabrikat, se dock till att det är ett rejält batteri i klockan.

Man ser beggade från 2000 o då sexan , mycket mer klocka än nått annat

Jag har många veckor batteri om man skiter i gpsen o så.

Tactix Charlie/Fenix 7 solar
Citera
2022-10-30, 19:40
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:

Prislapp 1-2000

Fitbit Sense el Verse kanske!? Fitbit ägs ju utav Google så stödjer Google assist samt har gps. ligger dock mellan 2-3k SEK men finns begagnade för billigare.
Citera
2022-10-31, 06:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Tror ts desutom kan hitta beganade Garmin Fenix 6 för 2000spänn o strax ovan.

Dessa är ju trots nått år top of the line fortfarande

Nice! Körde en Apple Watch i flera år innan jag gick över till senaste forerunner. AW är ett skämt ur träningssynvinkel men fantastisk som smartklocka, skärmen är inte heller att leka med.
Citera
2022-10-31, 14:33
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zatanized
Nice! Körde en Apple Watch i flera år innan jag gick över till senaste forerunner. AW är ett skämt ur träningssynvinkel men fantastisk som smartklocka, skärmen är inte heller att leka med.

Ja och men battertider på veckor känns bättre.

Dessa garminklockor går desutom att koppla mot nallen o få sms,väder o så och och ändå få ut en vecka i från om man använder som fjärr mot nallen ang musik/samtal o inte standalone musikspelare mot bluetooth lurar som dom fixar oxå
Citera
2022-11-01, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Ja och men battertider på veckor känns bättre.

Dessa garminklockor går desutom att koppla mot nallen o få sms,väder o så och och ändå få ut en vecka i från om man använder som fjärr mot nallen ang musik/samtal o inte standalone musikspelare mot bluetooth lurar som dom fixar oxå

Jepp. Tyvärr går det inte att direkt svara på sms om man har den kopplad till en iPhone. Men antar det är något man får leva med.Då klockan i sig överväger nackdelarna.
Synd egentligen att Ultran fick sådant brutalt pris. Sänker de priset med 2000kr, fixar till batteritiden (minst 7dagar) och ordentligt med info kring träning, sömn och återhämtning. Så skulle den klockan bli helt magisk.
Citera
2022-11-08, 13:45
Medlem
cosmic_dancers avatar
Lånar tråden lite. Hur stort behov har gemene man av en smartwatch egentligen? Har kollat lite på lite olika från samsung och de är ju väldigt dyra och vad kan de egentligen göra? Svara på samtal? Ja men det kan jag ju göra med hörlurarna med. Har uppfattningen att det framförallt är bra för de som tränar mycket och vill ha koll på pulsen och liknande. Man kan ju kolla mail/sms men det är samtidigt ett litet ur så hur bekvämt blir det att läsa
Citera
2022-11-08, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Lånar tråden lite. Hur stort behov har gemene man av en smartwatch egentligen? Har kollat lite på lite olika från samsung och de är ju väldigt dyra och vad kan de egentligen göra? Svara på samtal? Ja men det kan jag ju göra med hörlurarna med. Har uppfattningen att det framförallt är bra för de som tränar mycket och vill ha koll på pulsen och liknande. Man kan ju kolla mail/sms men det är samtidigt ett litet ur så hur bekvämt blir det att läsa
Själv har jag övervägt att skaffa en för att betala med, men är inne på samma bana som dig. Tusenlappar för en kul grej. Har sett att Norwegian har ett kreditkort man får i en liten smartklockeliknande sak. Kanske provar en sån istället.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in