2022-11-08, 11:51
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Det är ingen ravin. Det är en nivå skillnad på marken bara. Vet inte hur jag ska förklara utan att det ska misstolkas eftersom jag skrev ”sänka” en gång. Men det är en liten nivå skillnad som är tillräcklig för att kroppen inte ska syns från vägen. Det är ingen ”specifik” plats som är utmärkande som en ”sänka”. Det har nog bara blivit passande där när hon släppas in/bärs in i skogen.
Ok. Då har jag misstolkat lite. Men eftersom du även skrev att man kunde se vägen om man stod i "ravinen" så förstår man att där inte är så djupt, att "ravin" bara var ett beskrivande ord, inte en benämning.
Citera
2022-11-08, 11:55
Avstängd
Hur jävla tighta är JJ o MH egentligen? känns lite som att JJ kan ha sagt till MH att hon ska neka/ingen berätta sanningen annars kommer hon att dö/JJ kommer aldrig vilja träffa henne igen.
eller så kom de båda överens på söndagen efter mordet att ingen ska säga något och ingen ska erkänna.
Citera
2022-11-08, 12:00
Medlem
BrotherLouie123s avatar
De som är intresserade så har de skrivit lite om Tove på Myresjö IF facebooksida.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
och

I övrigt var det mest frågor som Rullman inte ville svara på.

https://www.vetlandaposten.se/2022-11-08/extra-kvinnorna-ar-forhorda-pa-nytt--fortsatter-att-forneka-brott

Tack. Så båda fortsätter förneka alla misstankar efter tre veckor. Dom kommer tids nog börja prata och troligen skylla på varandra om dom inte redan börjat. Inte helt lätt att bena ut med 2 gm och 1 offer utan vittnen.
Citera
Medlem
ellaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ellaaa
Det kan ju vara så att MH pga empati med Toves familj och påtryckningar uppgett var kroppen fanns utan att för den sakens skull bli en ”öppen kran” som berättar allt hon vet. Dessutom kan hon förneka vissa saker och medge andra. Det måste ju inte vara svart eller vitt.

Jag citerar mig själv för att utveckla det här resonemanget.

En klassisk förhörsteknik när folk nekar är ju att prata hypotetiskt: ”Var TROR du att JJ skulle ha begravt kroppen om det varit hon?”

Även att prata i tredje person är en teknik för folk som skäms, är rädda och nekar: ”Om någon skadat Tove, hur tror du att det skulle kunna ha gått till?”

Det kan låta idiotiskt, men är inte ovanligt. Tänk också på att det är en osäker 18-åring vi snackar om.

Och återigen, att polisen inte kommit ut i media med att kompletta erkännanden kommit betyder inte att båda sitter och blånekar.
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Det låter som att han är öppen för att lämna in en ny häktningsansökan innan 17 november, med den nya brottsrubriceringen, istället för att begära åtalsförlängning. Men det verkar inte finnas någon klarhet i vem som gjort vad.

Nu har iaf tjejerna ställt mot de här nya uppgifterna i förhör.

Det känns ändå som att allt går framåt, och att polisen har gjort ett gediget arbete. Jag tror att man kommer att klara ut det här.

Men oroande att bägge tjejerna ännu förnekar brott.

"Kvinnorna är förhörda på nytt – fortsätter att förneka brott"
https://www.vetlandaposten.se/2022-11-08/extra-kvinnorna-ar-forhorda-pa-nytt--fortsatter-att-forneka-brott

Nu blir det lätt så att vi tråden eggar varandra till att tro att JJ är den drivande (flockmentalitet) i det här brottet. Jag håller fast vid det ännu.

Men jag har väldigt svårt att omfamna MH:s del i det hela.

Det känns som att det kan vara allt från att hon har manipulerats till att ha varit väldigt delaktig i mordet, därav hennes förnekande, till att hon varit vittne till mordet, men känt sig manad (av rädsla eller på annat sätt påverkad av att behöva göra det) att hjälpa till att få undan bevis och kropp.

Har mycket svårt att tro att hon är helt oskyldig dock.
Citera
2022-11-08, 12:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Smilla77
Skulle gissa att de är ”Sisters in crime”
De lutar verkligen åt det, båda har nog koll på att båda nekar, de litar på varandra tills döden.
Citera
2022-11-08, 12:05
Medlem
Har noen laget ett kart med markeringer over hvor torpet ligger og alle de aktuelle adressene/plassene i saken?
Citera
2022-11-08, 12:09
Medlem
SayWhatAgains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Watt...nånting skrev att ravinen är ca 10m från vägen och att man ser vägen om man står upp i ravinen men inte vice versa. Eftersom J/J+M inte befann sig så länge i skogen, körde de garanterat raka vägen dit, ett planerat och genomtänkt gömställe.
Intressant är då om man kan koppla MGM till fyndplatsen innan brottet begicks.
Skribent Avel är duktig på det där med mobilmaster och uppkopplingar.
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Quote för Ping!

Jag gjorde en enkel karta med master i närheten. Markerade två master, fyndplatsen och JJs pappas hem.

Visst, JJ rider i området - som kan sänka denna teori, men om både JJs och MHs är uppkopplade där under en längre tid än en biltur så kanske det kan vara ett indicium på att fyndplatsen är vald med omsorg innan brottet begicks.

Karta med mobilmaster runt fyndplatsen
Citera
2022-11-08, 12:13
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Det är ingen ravin. Det är en nivå skillnad på marken bara. Vet inte hur jag ska förklara utan att det ska misstolkas eftersom jag skrev ”sänka” en gång. Men det är en liten nivå skillnad som är tillräcklig för att kroppen inte ska syns från vägen. Det är ingen ”specifik” plats som är utmärkande som en ”sänka”. Det har nog bara blivit passande där när hon släppas in/bärs in i skogen.

Jag hade också kallat en sådan nivåskillnad för en sänka. Tycker det är ett bra beskrivande begrepp för mindre nivåskillnader på specifika platser. Hur man kan få en sänka till att bli en ravin vet jag inte. 🤷‍♂️
Citera
2022-11-08, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Jag hade också kallat en sådan nivåskillnad för en sänka. Tycker det är ett bra beskrivande begrepp för mindre nivåskillnader på specifika platser. Hur man kan få en sänka till att bli en ravin vet jag inte. 🤷‍♂️

Ja, hur ordet ravin har tillkommit har jag inte riktigt förstått. Tack för medhåll.
Citera
2022-11-08, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frankenstein1
HAr svårt att tro att ingen annan skulle vara inblandad.

Vem bil pratas det om? MH:S föräldrar.

De var väl inte nyktra, någon av dem, den kvällen så någon kunde köra (lagligt) ??.
De var ju ute för att festa denna lördagskväll, alla tre. !!

JJ hade ingen bil på sin adress.
Familjen H hade bil.. men MH kunde väl inte köra/hämta den om hon festat hon festat ??

Fått hjälp av killen/killarna på McD ?? Vad för bil ?

Någon bil måste de haft eftersom de sågs på mackens övervakningskamera kl. 03:56 och 05:45. Sen tog de sig också till Illharjen tidigt nästa morgon (enl. två oberoende medlemmar här i tråden).
Bara för att bilen skrevs över på JJs pappa betyder det ju inte att det inte var JJ som hade den hemma hos sig och körde den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in