Citat:
Ursprungligen postat av
Anedin
Det var någon i tråden som hade hört att TT var gömd i någon brunn och personen ställde frågan om det ryktet stämmde
Jag minns inte vem som skrev det och jag hittar det inte så jag kan inte länka
Kom på det nu när du nämner att det finns en brunn på platsen
Tror du att ryktet stämmer?
Lokalbefolkningen känner till olika ställen i skog och mark. Jag vet inte hur det är just i Nye, men inte sällan finns folk som har bot i generationer där, brukat mark, skött sin skog, plockat svamp och bär, jagat. Man pratar och "alla" vet, mer eller mindre hur det ser ut. En gammal hölada som håller på att falla ihop osv. JJ har ridit där, säkert sedan barnsben. Det som nu är sly, var kanske en äng/åkermark, det som var sly är nu skog.
Det kan räcka med att du vet att det finns en sänka där, som du lätt når från vägen. Den har du sett när det inte var lika tättbevuxet, från hästryggen.
Därför tror jag på det här alternativet, och även på skribenten.
Citat:
Ursprungligen postat av
Wattweke
Markägaren har sett henne i området men INTE på den vägen där Toves hittades ett stenkast in i skogen. Men hon red åt det hållet/eller kom från det det hållet. ( men finns andra vägar att välja) Och ja, många tror därför att hon ridit förbi för att kolla om kroppen syntes från vägen. För ifrån den platsen som Tove hittades kan man se vägen om man står upp. Men Tove låg i en liten ”sänka” så kroppen syntes troligtvis inte från vägen.
Ganska kallt beteende att våga lägga en kropp så nära pappans gård, där alla vet vem du är, särskilt som du nu är den sista som har sett henne, de vet flera efter besöket på krogen.
På det vågar hon sig dit i området för att rida. Bara timmar efter mordet.
Då har hon också berättat sin version till vänner, om att Tove varit med hem, de hade blivit vänner...
Det här säger mycket om hennes personlighet.
Våghalsig, risktagande, styr i sin riktning, mekar och har sig, till synes oberörd.