2022-11-08, 05:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boeingpilot
Beror väl på hur mordet har skett, de kan ju inte döma 3 personer som är misstänkta för mord bara för de har varit på plats, de ska ju kunna koppla personerna till vad dom gjort i själva händelsen.
Fel, vem som gjort vad spelar egentligen ingen roll rent juridiskt. Se t.ex. polismorden i Malexander. Alla tre rånarna fälldes för mord på de två poliserna.
Citera
2022-11-08, 05:44
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Grejen blir ju, som man har sett, att när man har berättat en version som man blir motbevisad om, då behöver man ju ljga ihop en ny.

Själv känner jag att bara det skulle kännas närapå sjukligt jobbigt, men till sist blir ju det rent av pinsamt? Man måste ju förstå att ingen tror en.. att allt bara blir en parodi, om det nu inte var så allvarligt.

Och nu är de två, vilket ju kommer att leda till kommentarer från förhörsledarna; att inget stämmer.

Jag tror ändå at hur gärna man vill slippa bli fast, så klarar man inte av att sitta där och ljuga på detta sätt. Om man har något slags vanligt känsloliv?

Psykopater, de skäms ju inte så de räknar vi bort.

Jag tänker att det ska mycket till att klara av förhör och häktning... under så här lång tid, neka och vara skyldig vill säga.
Sannolikt är bägge kvinnorna vana lögnare, för sådana personer går det varken åt energi eller emotioner för att ljuga - det sker per automatik.
Citera
2022-11-08, 06:02
Medlem
Undrar hur dom vet att kroppen har flyttats.. tror man att den flyttats under söndagen då? Eftersom de greps i måndags och för att de inte har någon annan misstänkt?
Citera
2022-11-08, 06:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Jesss1234
Jag tror Jj kommer ändra sin version till att MH utfört allt när hon var på McDonalds. MH har varit själv i lägenheten med Jj och då ser nog Jj som chans att bara få griftesfridsbrott.
100%, hon kommer försöka in i det sista hon borde inte ljugit från första början men båda verkar smått efterblivna minst sagt
Citera
2022-11-08, 06:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Någon timme efter hon hittades var det någon som skrev om en brunn och som hade lokalkännedom fattade jag det som ?

En undring ?
Mgm säger att TT cyklade hem kl 03 ?
Det måste vara MH som sagt det då för JJ var ju på McDonalds vid tidpunkten ?
Det var nog JJ faktiskt. hon gillar ju att ljuga
Citera
2022-11-08, 06:15
Avstängd
Det är nog MH som pratat ut men för länge sen, bara polisen som är sega sniglar... förhör dom för i HELVETE, vill höra JJ förklaring till detta
Citera
2022-11-08, 06:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Varför berättar inte någon vad konflikten handlade om? Varför är det så hemligt? JJs vänner berättar inte för att skydda JJ? Men varför berättar inte TTs vänner?

Jag kan slå vad om att det är en liten trivial sak som gjort att det gick så här långt.

Tjejerna är som omogna småtjejer i Vetlanda fick jag höra för ett tag sedan.
Citera
2022-11-08, 06:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Tror också det. Jag vet inte om mordet var planerat, antagligen inte, men jag tycker det känns som att JJ är en människa med riktigt mörka tankar. Tror att hon har grova aggressivitetsproblem, när hon blir arg då ser hon svart. Hon och T var inte ens vänner längre utan träffades på Nöjet den kvällen och bråkade på plats, det var dålig stämning mellan dem. T hängde enbart med hem till JJ för att ”snacka ut” och försöka lösa situationen (detta är dock bara bekräftat från MGM själva, eller nämnde T också detta för sin pojkvän? Jag kan inte minnas det). Hon kanske trodde hon var trygg för att MH också var med. Förstår inte annars varför hon hänger med hem till en person hon inte längre umgås med och dessutom bråkade med när de sågs.

JJ och MH kanske tvingar henne att följa med.
Citera
2022-11-08, 06:25
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missnyfiken91
Undrar hur dom vet att kroppen har flyttats.. tror man att den flyttats under söndagen då? Eftersom de greps i måndags och för att de inte har någon annan misstänkt?
Obduktionen? Skulle man låta den ligga kvar i lägenheten flera dygn om man har mördat någon?
Citera
2022-11-08, 06:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Obduktionen? Skulle man låta den ligga kvar i lägenheten om man har mördat någon?

Jaha räknar det som gravfridsbrott? Trodde det var att kroppen flyttats från en gömd plats till en annan om du fattar vad menar??

Är väl jättevanligt att man dödar någon och sedan gömmer kroppen
Citera
2022-11-08, 06:30
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missnyfiken91
Jaha räknar det som gravfridsbrott? Trodde det var att kroppen flyttats från en gömd plats till en annan om du fattar vad menar??

Är väl jättevanligt att man dödar någon och sedan gömmer kroppen
Har med respekten för den avlidna att göra :
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Griftefrid
Citera
2022-11-08, 06:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Fast det står ju klart och tydligt
” Nu utreds även mord och gravfridsbrott. Detta efter förhör med kvinnorna.
– Det har framkommit nya detaljer i förhör som gör att vi kan ta det här steget, säger Johnny Gustafsson, presstalesperson på polisen i region Öst.”

Aha, så var det inte formulerat när jag läste, men detta var ju tydligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in