2022-11-08, 02:26
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Härligt du är bäst!

Kanske också lägga till
7 november
Som det ser ut nu misstänker åklagaren inte heller att fler är inblandade i ärendet.
”Inga misstankar mot någon annan i nuläget”, skriver Adam Rullman.

Du glömde slutet

”Inga misstankar mot någon annan i nuläget”, skriver Adam Rullman.
Samtidigt utesluter han inte att fler personer kan komma att gripas.
”Man ska aldrig utesluta någonting”, skriver Adam Rullman vidare.
Citera
2022-11-08, 02:42
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Tusen tack! Tillsammans gör vi tråden stark!

Och jag håller med dig om podden; den är en stor besvikelse. De ska ha credd för att de genomför intervjuer med förstahandskällor/vittnen. Men intervjuerna är bedrövligt genomförda. Lär nog inte finnas någon journalistisk skolning hos personen som intervjuar, om man ser till "hantverket".
Sedan är podden hopplöst efter. Man uppger tidpunkter och uppgifter som i 50% av fallen är inkorrekta den dagen podden släpps.

Finns inga uppgifter huruvida JJ's lgh hade badkar eller ej.
Badrummet höll på att renoveras.

Grymt bra arbete av dej i tråden, respekt!

Kan det vara så att M lagt korten på bordet, dvs berättat vad som hände och därav stärks misstankar om mord isf mot J?
Citera
2022-11-08, 02:46
Medlem
Jag tror Jj kommer ändra sin version till att MH utfört allt när hon var på McDonalds. MH har varit själv i lägenheten med Jj och då ser nog Jj som chans att bara få griftesfridsbrott.
Citera
2022-11-08, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Grymt bra arbete av dej i tråden, respekt!

Kan det vara så att M lagt korten på bordet, dvs berättat vad som hände och därav stärks misstankar om mord isf mot J?

Tusen tack!

Någon av de MGM kan ha börjat prata ja.

Men polisen genomför även förhör med andra. Tex rättsläkare.

Vad som talar för att det inte är MGM som börjat prata är att åklagaren säger att man inte hört MGM efter att de nya rubriceringarna tillkommit. Måhända en för vid tolkning av mig, men det är ändå vad jag tror. Jag tror att polisen fått ett preliminärt besked från rättsmedicin och/eller teknikerna och förhör kopplat till det.
Citera
2022-11-08, 02:54
Medlem
”Gravfridsbrott” vad menas? Att kroppen flyttats?
Citera
2022-11-08, 02:54
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Tusen tack! Tillsammans gör vi tråden stark!

Och jag håller med dig om podden; den är en stor besvikelse. De ska ha credd för att de genomför intervjuer med förstahandskällor/vittnen. Men intervjuerna är bedrövligt genomförda. Lär nog inte finnas någon journalistisk skolning hos personen som intervjuar, om man ser till "hantverket".
Sedan är podden hopplöst efter. Man uppger tidpunkter och uppgifter som i 50% av fallen är inkorrekta den dagen podden släpps.
.

Ingen orsak. Instämmer. Känns oetiskt att man föregriper polisens arbete med att genomföra intervjuer med nyckelpersoner under pågående utredning, förundersökning (- med väntande förhör, med mera (!).
Det hade varit en annan sak om man gjort en sammanställning efteråt. Nu stör man inte bara polisen och deras arbete - utan söker till och med upp offrets mor.
Saknar ord.
Senast redigerad av Xedome 2022-11-08 kl. 02:58.
Citera
2022-11-08, 02:59
Medlem
Citat:
Tusen tack!

Vad som talar för att det inte är MGM som börjat prata är att åklagaren säger att man inte hört MGM efter att de nya rubriceringarna tillkommit. Måhända en för vid tolkning av mig, men det är ändå vad jag tror. Jag tror att polisen fått ett preliminärt besked från rättsmedicin och/eller teknikerna och förhör kopplat till det.

Aftonbladet antydde det: ” Efter att kroppen hittats stärktes misstankarna mot kvinnorna.”
Citera
2022-11-08, 03:01
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Instämmer. Känns oetiskt att man föregriper polisens arbete med att genomföra intervjuer med nyckelpersoner under pågående utredning, förundersökning (- med väntande förhör, med mera (!).
Det hade varit en annan sak om man gjort en sammanställning efteråt. Nu stör man inte bara polisen och deras arbete - utan söker till och med upp offrets mor.
Saknar ord.

Söker upp offrets mor?
Det är väl inget speciellt för en journalist att göra det, händer ju hela tiden tex vid olyckor mm. är en del av jobbet.
Citera
2022-11-08, 03:11
Medlem
Citat:
Tusen tack!

Jag läste precis samma på Aftonbladet. Men där har dom även skrivit citat:
– Jag talade med Rickard Finndahl, chefen för grova brott, och enligt honom har utredningen gått framåt. Det har framkommit nya detaljer i förhör och annan bevisning som gör att vi kan ändra rubriceringen, säger han och fortsätter:
– Vi kommer att arbeta vidare med nya förhör.

Jag tycker att det låter lite som att någon börjat prata. Låt oss hoppas på det iallafall.
Citera
2022-11-08, 03:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missnyfiken91
”Gravfridsbrott” vad menas? Att kroppen flyttats?

Ja. Att fyndplatsen ej är brottsplatsen.
Citera
2022-11-08, 03:27
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzysizzy
Jag läste precis samma på Aftonbladet. Men där har dom även skrivit citat:
– Jag talade med Rickard Finndahl, chefen för grova brott, och enligt honom har utredningen gått framåt. Det har framkommit nya detaljer i förhör och annan bevisning som gör att vi kan ändra rubriceringen, säger han och fortsätter:
– Vi kommer att arbeta vidare med nya förhör.

Jag tycker att det låter lite som att någon börjat prata. Låt oss hoppas på det iallafall.
Själv tycker jag det låter som

1) Spår på kroppen visar att Tove bragts om livet.

2) Kroppen har flyttats, dvs. fyndplats är inte densamma som mordplatsen.

Mer än så kan jag inte utröna ur det som kommit fram.
Citera
2022-11-08, 03:39
Medlem
Om vi ska se hur långt vi kommit på tidslinjen i denna utredning så är vad jag kan se den sista bekräftade uppgiften 03:50. TT:s mobiltelefon kopplades upp på Söndagsmorgonen i en mobilmast på höjderna ovanför Biltema.

Det är kalla fakta så ser det ut.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/nQyAed/uppgifter-nya-detaljerna-om-forsvunna-toves-mobil
Senast redigerad av leosurvey 2022-11-08 kl. 03:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in