2022-11-07, 23:58
Avstängd
Samtidigt utesluter han inte att fler personer kan komma att gripas.
JJ farsa/broder?
Citera
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarreA
"Nu utreds även mord och gravfridsbrott. Detta efter förhör med kvinnorna"

https://www.expressen.se/nyheter/polisen-utreder-mord-efter-toves-dod/
Snacka om förvirrande. I samma artikel står längre ner
”De båda misstänkta är inte hörda om detta.”
Citera
Avstängd
Negern har sjungit ut. det var väl på tiden (:
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Umpalavemang
Då kommer Polisen har minst 75% chans att rulla upp brottshändelsen och att det finns även minst 75% chans att åklagaren kommer att få de misstänkta GM åtalad och fälld.

Jag tror ju faktiskt så att någon av tjejerna kommer berätta sanningen och en trovärdig historia de är såpass unga de är väl ganska ovanligt att vara tyst så länge om inte båda är kallblodiga psykopater som saknar empati totalt, båda kan ju varit lika mycket delaktiga i mordet om de exempelvis utdelat knivhugg, möjligt att hon kan utsatts för trubbigt våld kan det vara försvårande när en berättar sanningen och den andre börjar vända det hela och skylla på den andre och slutar med att åklagaren inte har tillräckligt med bevis på vem av de misstänkta som orsakat det dödliga våldet. Spännande och se vart det slutar och vem som orsakat hennes död och givetvis VARFÖR ta Toves liv.
Citera
2022-11-07, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Oj det var verkligen en nyhet. Förut idag har ju media skrivit att inga nya förhör har hållits.
Om det nu efter förhör med tjejerna istället utreds som mord och gravfridsbrott så borde ju någon ha erkänt? Samtidigt konstigt att de då inte ändrar brottsrubriceringen? Men kanske inte åklagaren hunnit med. Men tydligen vet media detta. Märkligt

Jag undrar om media ev fått det om bakfoten och bara antagit att (någon av) kvinnorna börjat prata. Vad jag läst i em har det enbart stått att ”efter förhör” har saker framkommit, inte att det var efter förhör med de misstänkta.
Citera
2022-11-08, 00:00
Medlem
Citat:
Oj det var verkligen en nyhet. Förut idag har ju media skrivit att inga nya förhör har hållits.
Om det nu efter förhör med tjejerna istället utreds som mord och gravfridsbrott så borde ju någon ha erkänt? Samtidigt konstigt att de då inte ändrar brottsrubriceringen? Men kanske inte åklagaren hunnit med. Men tydligen vet media detta. Märkligt

Jag tolkade det som att de inte hållt några förhör efter det att åklagaren beslutat sig för att utöka till mord och gravfridsbrott, så de vet inte hur MGMs ställer sig till det. Vilket känns lite som meningslös information i vilket fall som helst.
Citera
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarreA
Kan det vara så att man väntar på obduktionsresultatet? Det skulle komma under denna vecka, men om någon av GM börjat prata kan man lägga till på brottsrubriceringen redan nu p.g.a förhör, men väntar tills obduktionen är klar innan man ändrar brottsrubriceringen..
Det har du nog rätt i att man inväntar alla svar från obduktionen
Citera
Medlem
Spolade hon ned deras knark i toaletten å detta kostade hon livet? Därför dom blev så rasande och gav sig på henne? Dog hon därinne på toaletten? Hon sa till grannen att en kompis trillat på toaletten. Det gjorde hon nog oxå , men med en del hjälp. Slog hon huvudet i, eller nacken kanske? Men ville dom verkligen ta hennes liv? Tror inte det. Men när det gick som det gjorde, så visste dom att livet var färdigt å lärarjobbet var en saga blott, när både dödsfallet och narkotikahistorien skulle komma fram. Därför gjorde dom som dom gjorde. Kan vara så.
Senast redigerad av SveaNorea 2022-11-08 kl. 00:24.
Citera
2022-11-08, 00:01
Medlem
Citat:
Snacka om förvirrande. I samma artikel står längre ner
”De båda misstänkta är inte hörda om detta.”

Någon av dom har kanske följt nyheterna och själv börjat prata innan dom ens hunnit blivit delgiven...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag vet att förhörsledaren kan läsa mycket grafiska delar från obduktionsrapporten. Om skador som uppkommit för att lägga fram till den misstänkte, för att få kommentarer till det. Det kan vara detaljer om hur många slag över skallen, slag som krossat ögat, hur blodet stänkt, hur långt och hur mycket.

Minns dock inget fall där man visat bilder på offren utom i fallet med dubbelmordet på ett par där Evin G fick bilder framlagda på bordet. Minns inte om det var han som typ tappade talförmågan och bara svalde (står i FUP att man hör upprepade sväljningar).

Om jag inte minns fel, tror jag att vid ett förhör frågade förhörsledaren om den misstänkte ville se bilden på offret. Det ville han inte.

Så det förekommer.

Tommie Karim, 2005 i Gävle, mer eller mindre tvingades se på foton på sin döda flickvän. Han var f.ö oskyldig till mordet som ”kannibalen i Gävle” utförde.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allakantralla
Jag undrar om media ev fått det om bakfoten och bara antagit att (någon av) kvinnorna börjat prata. Vad jag läst i em har det enbart stått att ”efter förhör” har saker framkommit, inte att det var efter förhör med de misstänkta.

Ja, det är en god poäng.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boeingpilot
Precis polisen gör ett bra jobb och utreder alla personer, sen kanske det blir att någon blir dömd för mord och den andre kanske åker på medhjälp till mord m.m, det har ju varit försvårande i många mordfall när två personer har varit delaktiga i ett mord och VEM som utdelat, eller orsakat de dödliga skadorna och de ska ju även åklagaren kunna bevisa i rättegången, och vem av tjejerna som sitter häktade idag som berättar en trolig historia som kan anses som trovärdig som misstänkt i utredningen.

Det där har väl stramats upp juridiskt på senare år - Du kan lagföra flera GM för mord även om det inte går att bevisa specifikt vem, om de ansetts delaktiga i gärningen?

Lex Lindome-mordet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in