2022-11-06, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan

Den förinstallerade appen för Viaplay i tv:n är naturligtvis ett plus för Viaplay. Om jag tar Mini blir det via HDMI från datorn.

Har du Samsung TV så finns Telenors app att ladda ner. Skall du streama via dator(eller telefon eller platta) så kör med Chromecast då slipper du HDMI kabeln. Din TV kanske har Chromecast inbyggt annars köp en Chromecast dongle, billig grej som man inte vill vara utan.

Edit. Är nog bättre att streama från telefon istället för datorn då Telenor stream app finns att ladda ner till telefon. Så telefon+chromecast blir en bra lösning.
Senast redigerad av Rotel 2022-11-06 kl. 16:35.
Citera
2022-11-06, 16:39
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotel
Har du Samsung TV så finns Telenors app att ladda ner. Skall du streama via dator(eller telefon eller platta) så kör med Chromecast då slipper du HDMI kabeln. Din TV kanske har Chromecast inbyggt annars köp en Chromecast dongle, billig grej som man inte vill vara utan.

Har haft Samsung hela mitt liv, men bytte för ett år sedan till annat märke då jag fick ett erbjudande jag inte kunde säga nej till. Jag har redan en bärbar som står ansluten till tv:n med HDMI så det går rätt lätt. Håller ändå med dig om Chromecast.

Edit: Kollat upp att tjänsten Mini som tydligen bara kan ses i realtid. Dvs den fungerar som gammal linje-tv och ger bara möjlighet att se program precis när de sänds.
Senast redigerad av HerrGickhan 2022-11-06 kl. 17:10.
Citera
2022-11-07, 23:05
Medlem
HerrGickhans avatar
Min ursprungsfråga till er om att se TV6 via Viaplay Film och Serier.

Citat:
Ursprungligen postat av Brorerikjansson
Ja så är det chattade med Viaplay och förhörde mig om det innan jag tecknade serier och film för 129kr

Citat:
Ursprungligen postat av pumahunter
ViaplayFilm&Serier.

Det där blev ju en totalflopp. Beställde ovanstående, men inte finns det någon TV3, TV6, TV8 och TV10 i det abonnemanget.
Senast redigerad av HerrGickhan 2022-11-07 kl. 23:10.
Citera
2022-11-07, 23:34
Medlem
Citat:
Min ursprungsfråga till er om att se TV6 via Viaplay Film och Serier.

Det där blev ju en totalflopp. Beställde ovanstående, men inte finns det någon TV3, TV6, TV8 och TV10 i det abonnemanget.
I menyraden,ganska högt på viaplays startsida så står det om du ska vvvälja serier eller film eller kanaler!

välj kanaler ,, där finns 3.an, 6:an, 8:an, 10:an.

De finns tillgängliga när du tecknar viaplay serier och film för 129kr i månaden, det är du som inte hittar i deras app !
Citera
2022-11-07, 23:42
Medlem
Citat:
I menyraden,ganska högt på viaplays startsida så står det om du ska vvvälja serier eller film eller kanaler!

De finns tillgängliga när du tecknar viaplay serier och film för 129kr i månaden, det är du som inte hittar i deras app !
Viaplay Start Serier Filmer Sport Barn Hyr & köp Kanaler = den raden hög upp på startsidan i appen, välj sedan kanaler så är du framme vid ovannämda kanaler.

https://viaplay.se/kanaler = skriv in detta i din sökmotor så kommer du till kanalerna !
Citera
2022-11-07, 23:47
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:

Jag tecknade via Telenor för 64:-/mån och går via deras stream. Fick ingen inloggning till Viaplayappen.

I det jag ser finns en menyrad med TV eller Kategorier. Väljer jag TV ser jag endast fem tablåbelagda kanaler: V Film Premiere, VSeries, V Film Action, V Film Hits och V Film Family. Väljer jag Kategorier kommer jag till ett programbibliotek med olika kategorier: Filmer, Serier, Nyheter & Omvärld, Underhållning, Sport, Barn, Dokumentärer och Hyrbutiken.

Finns inget mer.

Edit: Ser nu att jag måste gå in på Viaplays sida och då fungerar det. Tack.
Senast redigerad av HerrGickhan 2022-11-07 kl. 23:54.
Citera
2022-11-08, 00:22
Medlem
Citat:
Jag tecknade via Telenor för 64:-/mån och går via deras stream. Fick ingen inloggning till Viaplayappen.

I det jag ser finns en menyrad med TV eller Kategorier. Väljer jag TV ser jag endast fem tablåbelagda kanaler: V Film Premiere, VSeries, V Film Action, V Film Hits och V Film Family. Väljer jag Kategorier kommer jag till ett programbibliotek med olika kategorier: Filmer, Serier, Nyheter & Omvärld, Underhållning, Sport, Barn, Dokumentärer och Hyrbutiken.

Finns inget mer.

Bra , då finns det ju lite alternativ för att se längdskidorna utan att behöva betala 379:- i månaden!
Citera
2022-11-08, 08:57
Medlem
Citat:
Citat:

Finns inget mer.

Intressant, jag visste inte att man fick med en separat TelenorStream-inloggning när man tecknade enbart ViaplayFilm&Serier-paketet via stream genom dom. Men bra att det löste sig. Fast är det inte två-tre veckor kvar tills längdsäsongen börjar? Kunde du inte hålla dig tills dess? Eller ja, det är väl kanske damernas handbolls-EM också just nu.

Hoppas du kan hitta en prisvärdare lösning till framtiden, om du kan få en inloggning till något stream-abonnemang i släkten. Reklamkanaler har enligt mig inget ekonomiskt värde, det är inget man ska betala för. Har du hus så skaffa dig en motorstyrd parabol på minst 150cm, då får du in det mesta fritt på kanaler runt om i Europa, inklusive all vintersport och all friidrott, plus språkutbildning på köpet.
Citera
2022-11-18, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
129 kronor i månaden är inte hutlöst dyrt.

Skulle inte ens betala om det kostade 10 kr.

Helt jävla otroligt att man ska måsta betala för att se program som gått på tv sen tidernas begynnelse.
Tänk om folk va tvungen att betala för att se idol, skulle bli ramaskri
Citera
2022-11-18, 22:51
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sempor12
Skulle inte ens betala om det kostade 10 kr.

Helt jävla otroligt att man ska måsta betala för att se program som gått på tv sen tidernas begynnelse.
Tänk om folk va tvungen att betala för att se idol, skulle bli ramaskri

Folk som är sportintresserade men som inte är beredd att betala för att kunna se det man är intresserad av har jag noll sympati för.
Citera
2022-11-21, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lavinder
Sänder SVT all skidskytte i vinter? Det är ju toppen!

Angående skidorna, hur kan man lösa det billigast? Viaplay är ju hutlöst dyrt!
Som vanligt sänder SVT skidskyttet. Jag tror de har sändnings rättigheterna fram till 2026 så skidskyttet är räddat ettag.
Citera
2022-11-24, 22:19
Medlem
Så kan man se skidåkningen i efterhand med viaplays billigare alternativ?? Någon som kan testa tack🙂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in