2022-11-07, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Det är en sjuk fixering.

Putin lyfter fram traditionella värderingar och väljer bort det perversa. Många som hatar Putin är däremot helt fixerade vid det perversa.

Det är naturligtvis också anledningen till att det finns många i väst som faktiskt gillar hans politik. Han kan föra långa samtal om filosofi och geopolitik, men också om de traditionella värderingar som alltmer försvinner i väst. Trots att ingen riktigt röstat fram det.

mm, de är dock lite för mycket gammelgrekiska värdering och filosfier som uppmanas i putinsryssland, det här med att män ska lära pojkar om kärlek osv.... det är inte sunt.....
Citera
2022-11-07, 20:24
Medlem
%s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Du hörde det där om putte från spöket i Kiev?

Det är ingen slumpvis beskjutning. Men jag passar på att fråga. Ta terrorattacken mot bron som, utöver dödsfall, ledde till att trafiken över sundet stoppades i drygt 8 timmar.

Var den brittisk-ukrainska attacken värd det? Var det värt att få garva och ta selfies framför tavlor av frimärken i Kiev, för att sedan få leva så som de gjort under åtta år Donetsk?
Bron var en militär försörjningsled. Fullt legitimt mål. Putin skulle ha bombat civil Ukrainsk infrastruktur hur som helst. Det är det enda han kan göra nu.
Ukrainarna är uppenbarligen beredda att offra mycket för att slippa leva under ryskt förtryck.
Citera
2022-11-07, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
En sådan där sak som ni Putlerrunkare kommer med är väst förfall och "bögeriet" som tillåts här och att Ryssland skulle vara de som tar strid för de normala ickesyndiga familjevärderingarna.

Ryska soldater knullar:
https://twitter.com/antiputler_news/status/1589598819079319553?s=20&t=G9yiNlZOslKudmidJFDN2A

Ryska soldater suger av varandra:
https://twitter.com/DavidBarthele15/status/1577097714801647616?s=20&t=G9yiNlZOslKudmidJFDN2A

Ryska soldater analfixerade:
https://twitter.com/DolfandDolf/status/1512115860843999247?s=20&t=G9yiNlZOslKudmidJFDN2A

Ryska soldater bögar sig i ett fint kollage:
https://twitter.com/stopitPutin/status/1587775038526468097?s=20&t=0YZIWsVmxO1pUZZyzu4gjg

Själv har jag ingenting personligen emot män som föredrar en annan man, men jag undrar lite över hur ni som anser att just Ryssland ska vara fackelbärare för att motverka "globohomo" tänker?

Googlade...men kunde inte hitta ens en enda bild med liknande aktivitet med amerikanska soldater.

Ryssland verkar jävligt bögigt faktiskt.

Detta är Sherms 300000 elitsoldater.
Citera
2022-11-07, 20:25
Medlem
Djupfryss avatar
Vad tror ni kommer hända med Rysslands roll i säkerhetsrådet?
Post-Ukraina alltså
Citera
2022-11-07, 20:27
Medlem
erektidiots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guuben
Anyway, detta är ingen lögn utan man har meningsskiljaktighet vad är sanningen.

Ah, där kom det. Fascistens nya svar på allt. "Alternativa fakta".
Citera
2022-11-07, 20:28
Medlem
annica, sthlms avatar
Citat:
Kan du säga...nej, egentligen bevisa, en endaste lögn. Tack på förhand.
Kommer hela tiden påhopp om lögner men inte ett dyft vari lögnen består. Ett exempel tack.
Jag orkar inte kolla så mycket men jag fann genast detta- här nedan, som är en grov lögn.
Citat:
Till skillnad från dig kan jag tänka själv och har lärt ,ig med åren att vara källkritisk.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Jag svarade ju redan på det. Angående åsikter så känner jag mig helt fri att säga vad jag tycker i Ryssland, men jag hade nog fått knipa igen om en del saker i Kanada, och då ungefär samma saker som man inte "får" tycka i Sverige. Inte för att det är någon jätteavgörande faktor i en valsituation (det är din prioritering, inte min), men åsiktsklimatet i Sverige (och, föreställer jag mig, Kanada) är ju sådant att man får använda t.ex. Flashback för att ventilera lite ibland, så att det inte kokar över.

Det gjorde du faktiskt. Missade första orden i morgonstressen. Ok för mig är den avgörande efter att tandläkare, sjukvård, kollektivtrafik m.m. finns och funkar. Så är det. Skulle få lite tryck över bröstkorgen annars. Det här kriget hade jag säkert velat protestera mot t ex. Min flashbackhistorik hindrar mig möjligen från att bli riksdagsledamot, men jag riskerar inte några andra typer av påföljder egentligen. Sen passar jag kanske in lättare. Förstår inte grejen med att hata bögar, inte intresserad av kyrkan, lägger mig i stora drag inte i vad vuxna människor gör med varandra på fritiden. Är inte övertygad rasist heller.

Med "inte intresserad av kyrkan" menar jag i stora drag att den inte ska ha med politik att göra, alls helst.
Senast redigerad av YBB641 2022-11-07 kl. 20:36.
Citera
Medlem
Citat:
Alla blir vi saliga på vår tro.
Jag såg originalet och i den rör sig en man helt klart.
Han halvlåg, om jag minns mot en vägg.
Manipulerade videos med effekter sätter jag inte mycket för.
Extremt mycket energi gjordes från PRO Ukraina sidan att försöka bevisa att de var på riktigt döda och inte hade lagts dit av soldater.
Varför tusan går soldaterna omkring runt döda kroppar och sen påstår att man inte hade flyttat på dom pga att de kunde vara placerade dit med detonationer.
Anyway, detta är ingen lögn utan man har meningsskiljaktighet vad är sanningen.
Det var ju inte jag som lade fram påståendet om fake videon, eller hur.
Jag orkar inte riktigt med videos, så lätta att manipulera och omoraliskt att titta på döda mänskor eller ens om de spelar döda.
Underhållning för sinnesvaga.
Men...fortfarande....förstår du inte att det är du som är sinnessvag när du fortsätter förneka det som resten utav världen har debunkat och skrattat åt i månader nu? När den ena självklara förklaringen efter den andra kommer in med DEFFINITIVA bevis på den raka motsatsen på vad stackare som dig sitter och blåser förhoppningen bubblor till, så fortsätter du likt förbannat köra tåget utan räls? Tack gode ko för att du inte är varken stins eller lokförare, det skall delfinerna veta. Hur man bara kan vara så uppenbart blåst utan att vara det för skämtets skull är imponerande. Hade det varit för att du ville blanda in lite vanvett i det hela för garvets skull så hade du ju blivit förstådd (till och med uppskattad), men nu kör ju ju fingrarna i ögonen med ett uppenbart - det jag inte ser kan inte se mig. För helvete människa...var nu rädd om dina badlakan medans resten av oss tar till oss verkligheten som sker dagligen i Ukraina
Citera
2022-11-07, 20:30
Medlem
guubens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erektidiot
Ah, där kom det. Fascistens nya svar på allt. "Alternativa fakta".
Ni blir bara mer o mer komiska. Nu är jag fascist oxå....haha
Hela tråden befäster uttrycket;
Argumentera aldrig mot en idiot - du förlorar alltid.
Citera
2022-11-07, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Vad tror ni kommer hända med Rysslands roll i säkerhetsrådet?
Post-Ukraina alltså
Det internationella stödet har såklart ökat för Ryssland. Var många tidigare som var likgiltiga, men som kommer att vilja söka ett bättre samarbete. Det kommer dock att ske inom BRICS som kommer att utvidgas ganska snabbt.

Dock är det inte Ryssland som kommer att vara den ledande inom den organisationen, men naturligtvis viktig eftersom de har miltär styrka och enorma naturtillgångar.
Citera
2022-11-07, 20:33
Medlem
Citat:
Intressant att så många genast rusar till videos med bögmaterial.
Man hamnade liksom inte dit av misstag.
Nå, för mig får ni ha vilken fallenhet som helst så länge ni inte påtvingar mig hbqt kulturen. I Sverige vågar ju ingen säga "fy fan".
När jag är i Sverige säger jag "fy fan" många gånger jag. Speciellt de gånger jag ser en vilsen stackars proletär som förespråkar nazistiska förebråenden på krogar och pubar. Många viftningar, lite göra så att säga. Men visst händer det att jag stirrar på dem med ett - sorry but you said what? Även inne på lokal ICA-butik. Konstigt nog svarar de aldrig, utan har oftast glömt en vara som de plötsligt måste hämta inne i butiken igen. Pragmatiskt förkortad kö så att säga....Luktar lite som en av de du det där
Citera
2022-11-07, 20:33
Medlem
erektidiots avatar
Citat:
Ni blir bara mer o mer komiska. Nu är jag fascist oxå....haha
Hela tråden befäster uttrycket;
Argumentera aldrig mot en idiot - du förlorar alltid.

"Vi har bara olika syn på vad sanningen är" är en gammal fascistisk argumentation. Det är inget nytt. Att du använder den metoden gör dig visserligen inte till fascist, men då du upprepade gånger försvarar fascism med den metoden är det svårt att inte undra.

Du kräver bevis, folk presenterar bevis, och du bemöter det med "jag tänker inte titta på dina videos, jag har bestämt mig för vad som är sant ändå" är intellektuellt ohederligt. Folk i tråden kallar dig gubbe för att du är gammal, men det märks inte, då du har debatt-temperament som en trilsk tonåring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in