Citat:
Ursprungligen postat av
BAB7
Alltså efter 22.000 mil kan jag bara säga att det är supersmidigt att ha laddluckan mitt i fronten, jag kör rakt in i carporten och sätter i kabeln, jag kör rakt fram och parkerar framför offentliga laddstationer, man har därmed också kortast kabelväg från laddstationen till bilens uttag, framförallt kan detta också vara avgörande om bilar som står parkerade sidan om, helt eller delvis blockerar laddstationen.
Den enda nackdelen skulle då iaf teoretiskt vara isbeläggning på luckan vid snöväder, men under mina 22.000 mil har jag aldrig upplevt detta problem.
Så jag ser bara fördelar med luckan framtill.
I garaget där jag parkerar så skulle jag säg att över 80% av alla bilar, och det finns runt 100 platser, backar in sin bil i platsen. Detta för att det är enklare faktiskt än att köra in rakt. Det har att göra med utrymmet i garaget och att det är svårare att få rätt vinkel in i de trånga platserna om man kommer från sidan och sen ska svänga in på sin plats snett framifrån. Dessutom gör ju backkamerorna som många har, det så enkelt att träffa rätt.
Sen passar det mig bra också eftersom jag har laddluckan bak och laddaren hamnar då bakom bilen.
Har dock sett ett par puckon som gör tvärt om och jag fattar verkligen inte varför.
Det ett par bilar jag sett som backar in på sina platser, men har lackluckan mitt fram eller på ena sidan fram. Sen måste de dra en lång onödigt dyr sladd runt hela bilen istället för att köra in med nosen först och klara sig med 1,5 m kabel.
Lika puckat vore det om jag körde in med nosen först bara för att dra en kabel runt till baksidan.