2022-11-07, 18:54
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nrawzz
Jag har ingen aning om grannen varit inblandad på något sätt i just fallet men jag håller med, det är väldigt konstigt att bara skjutsa sin granne så där till donken klockan 03-04 på natten. Speciellt när man sagt att skjuts är påväg. Jag fattar verkligen inte vilken normal person som endå hade erbjudit sig att skjutsa då när klockan är så sent? Tycker inte direkt att grannen verkar som en helt normal person dock.

Mycket enkel förklaring de är inte svenskar, en svensk skulle inte ens knacka på, vill inte lägga sig i.
Citera
2022-11-07, 18:58
Medlem
Citat:
Jag har ingen aning om grannen varit inblandad på något sätt i just fallet men jag håller med, det är väldigt konstigt att bara skjutsa sin granne så där till donken klockan 03-04 på natten. Speciellt när man sagt att skjuts är påväg. Jag fattar verkligen inte vilken normal person som endå hade erbjudit sig att skjutsa då när klockan är så sent? Tycker inte direkt att grannen verkar som en helt normal person dock.
Kan ju vara så att grannen som är i samma ålder är lite förtjust i jj..
Citera
2022-11-07, 18:59
Medlem
De lär dröja månader innan vi får reda på vad som egentligen hände Tove
Citera
Medlem
Citat:
Vissa människor är ju dock nattmänniskor. Kanske han jobbar kväll/nattskift eller har den dygnsrytmen helt naturligt Vi vet ju inte heller hur nära grannen och JJ stod varandra. Man kan ha grannar man bara hejar på ibland och man kan ha grannar man står riktigt nära. Har själv blivit erbjuden skjuts samt erbjudit skjuts åt andra på mycket märkligare premisser än så... Att de gick upp och knackade på och att JJ faktiskt tackade ja till skjutsen tycker jag låter som att de ändå känner varandra tillräckligt väl för att detta erbjudande inte ska vara så märkligt.

Lägger även till som flera andra nämnt att han inte var svensk och då är det en helt annan kultur vad gäller att vara behjälplig. Att erbjuda skjuts är absolut inget underligt. Svenskar är i regel mer reserverade helt enkelt.

Inte därmed helt uteslutet att grannen inte skulle kunna vara inblandad för den sakens skull...
Senast redigerad av LunaLightwood 2022-11-07 kl. 19:04.
Citera
Medlem
skogslugnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaskhals1
Vet att det spekulerats tidigare om att det möjligen finns fler/flera potentiella GM.

Satt och tänkte själv, det är möjligen så att det tagits upp tidigare, men att grannen som kör JJ kan ha något finger med i spelet (?).

Vad är era åsikter ang. detta, det är ju liiite märkligt att erbjuda skjuts till någon mitt i natten när vederbörande redan säger att skjuts är på g? (även om så inte var fallet) Jag har inte uppfattat att JJ och grannen var som "supernära" och då erbjuda skjuts är aningen konstigt ändå.

Jag tänker att han kanske kör henne till donken, hon köper i princip minsta möjliga och sedan kanske de gör något vi inte vet om. Skulle TT kropp kunnat finnas i bilen redan under donken-visiten?
Vet inte exakt hur tiderna ser ut, om det finns hugget i sten att hon endast var på donken en kort stund och sedan är hon bekräftat hemma igen? Tänker om det finns tid nog att genomföra dumpningen under denna lucka, det vet jag inte.

Som sagt, endast spekulation, men vill gärna höra vad ni andra tror. Vet att det är många som säger att det bör vara fler GM och en hel drös som tror att det endast är de två häktade som är skyldiga.

Det blir ju genast mer logiskt om att grannen då skulle varit medhjälpare då många har sagt att bara bära ut en kropp rakt ut i trapphuset mitt i natten efter det andra tumultet är aningen riskabelt. Är då en granne en av de som hjälper till, då minskar ju chansen att bli upptäckt.

Vet inte kanske bara babblat massa strunt, men ville skriva av mig lite.

Jag tror vi kan utesluta grannens inblandning av den anledningen att det i så fall vore hans bil som setts på övervakningsfilmerna från macken (04:00 och 05:45) och då borde han också redan ha blivit häktad.

Men du har rätt i att det är märkligt att skjutsa en granne, som han av allt att döma inte stod särskilt nära, till donken mitt i natten. Min teori är dock betydligt enklare: Han var kåt på JJ och hoppades få till det.
Citera
2022-11-07, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Att polisen nu utreder mord visar på att T har dödliga skador som hon inte kan ha åsamkat sig själv, alltså ingen olycka. Obduktionen har visat att kroppen är flyttad efter dödsögonblicket, alltså gravfridsbrott. (Ja, det ser obducenten tämligen omgående på färgskiftningar i huden.)
Det vi med säkerhet vet nu är:
- Tove är mördad.
- Mordet har inte skett på fyndplatsen
- Kroppen är transporterad från mordplatsen till fyndplatsen.

En kvalificerad gissning är att polisen hittade tillräckligt med spår i Js lägenhet för att konstatera att T var sårad. Eftersom hon inte var kvar i lgh och inte visade livstecken hade hon förts bort.
Hundar sökte även utanför huset och kan ha blivit vilsna där Js bil stod om de följde ett spår. Troligtvis har de sedan även funnit spår i bilen.
Att bilens rörelse inte efterfrågades kan bero på att polisen fått in flera samstämmiga vittnesuppgifter i tidigt skede. Sök i området för fyndplatsen inleddes tämligen omgående.
Polisen har säkert bra på fötterna. Nu gäller det att bortom allt tvivel kunna binda MGM vid brotten.
Har de släppt vad obduktionen kommit fram till menar du?
Citera
2022-11-07, 19:01
Medlem
Min teori är att allt började i lägenheten kanske inget planerat med det blev tjafs, TT ville gå men dom andra ville inte det därav människorovet som kanske hördes på pojkvännens röstbrevlåda. Sen har dom hållt kvar henne bundit henne på en stol där av dunsarna som uppkom flera gånger då hon gjorde allt för att komma loss och stolen med henne på ramlade flera gånger, den föll dom reste den upp och så hände samma igen, sen tror jag dom 2 mgm fick nog gjorde allt för att få tyst på henne antaglgen slog ihjäl henne på något sätt, eller ströp henne. Fan det här mordet som det verkar va har trådbundit mig verkligen legat ocg tänkt innan jag somnat vad som kan ha hänt försker lägga ihop pusselbitarna.
Citera
2022-11-07, 19:03
Medlem
wingsawieis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Markus.Hellner
Det ända som behövs är en kniv. Styckat massor med djur bara med kniv.

Nja, det behövs också kunskap och tid. Kunskap har de antagligen inte och tid hade de definitivt inte om man läser tidslinjen.
Citera
2022-11-07, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu kan jag verkligen minnas helt fel, men var det inte någon i tråden som skrev att just pga av att hon fick snefylla och spårade ur, så försökte hon vara lite försiktigare med fyllan?

Vet inte om det är något som har betydelse i det här fallet, eller ens om det stämmer. Hon har iaf hängt i kretsar som det verkar där det har använts droger (och alkohol).

Jag har varit tvungen att hoppa över mängder av sidor för att hinna med det dagliga livet, vilket du väl också har gjort!? Det är mycket möjligt att det är som du skriver, om än jag ej har läst just det inlägget.
Citera
2022-11-07, 19:05
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av betzyy
Har inte läst tråden på ett par dagar. Men pratade idag med en person som var ”vän” med J. Hon säger att J är väldigt manipulativ och spelar ut personer mot varandra. Sprider falska rykten, är avundsjuk, vill alltid ha allt på sitt sätt mm. Hon är tydligen en sån som gärna är på sina vänners killar och även verkar gilla upptagna killar också. M och hon har tydligen inte varit vänner så jättelänge och hon har blivit som en liten svans åt J. J har knappt några vänner kvar. Bara någon enstaka och då är det tydligen inte äkta, utan de vännerna ska var rädd för henne. Hon håller på en del med droger och efter hon började med det blev hon tydligen ännu mer empatilös. Hörde även att hennes pappa verkar vara psykopat och inte varit snäll mot familjen. Detta är enbart vad jag hört och jag kan inte lova att det stämmer.

Jaa, flera oberoende konton här i tråden har i princip skrivit samma sak om JJ, och att MH troligen är med JJ mer utifrån desperation (har inga egna vänner).
Citera
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mali2008
Är det inte så kanske att pappan flyttat kroppen? Polisen hade väl redan letat där Tove låg? Han kanske är anhållen och inte på semester….

Nej det tror jag inte.

Han är helt slutkörd med denna turbulensen.

Han har ju jobbat på dagarna och sedan jobbat med gården med många tunga lyft, speciellt nu under hösten med alla höbalar, kanske potatis också.

Det var kanske därför JJ sålde grepen efter hösten slut.

Just nu är det ännu tyngre att dra lasset...

Om nu det är sant att han drog iväg.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maximilian25
Min teori är att allt började i lägenheten kanske inget planerat med det blev tjafs, TT ville gå men dom andra ville inte det därav människorovet som kanske hördes på pojkvännens röstbrevlåda. Sen har dom hållt kvar henne bundit henne på en stol där av dunsarna som uppkom flera gånger då hon gjorde allt för att komma loss och stolen med henne på ramlade flera gånger, den föll dom reste den upp och så hände samma igen, sen tror jag dom 2 mgm fick nog gjorde allt för att få tyst på henne antaglgen slog ihjäl henne på något sätt, eller ströp henne. Fan det här mordet som det verkar va har trådbundit mig verkligen legat ocg tänkt innan jag somnat vad som kan ha hänt försker lägga ihop pusselbitarna.

Steget mellan tjafs och binda vid en stol, hur förklarar du det, vad syftar fastbindningen till, vad skall uppnås?

Kan du ge en trovärdig förklaring till scenariot?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in